Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Så hva er meningene om denne undersøkelsen da? Spesielt spent på å høre fra alle dere som seriøst mener at man bør havne i helvete, eller i det minste ikke bør få ha barn hvis man har drukket et glass vin gjennom svangerskapet.... http://www.nrk.no/rogaland/1.11110165 Anonymous poster hash: e08e0...d8e
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Jeg velger å følge de rådene helsemyndighetene til enhver tid gir, og så regner jeg med at de ev endres om forskning kommer til andre konklusjoner etterhvert. Uansett kan det jo aldri bli skadelig å holde seg unna rusmidler i svangerskapet samme hva forskningen sier. Det er tross alt ikke så mange mnd av livet det er snakk om.
*SommerFrisk* Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Hvis man ikke er alkoholliker og trenger seriøs hjelp for å kutte alkohol i svangerskapet, så finnes det ingen unnskyldning for å drikke det da. Uansett om et glass ikke skader, fortell meg -hvorfor- dette ene glasset er så viktig?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man absolutt _må_ ha alkohol i svangerskapet jeg da, hvorfor det skal være så jækla vanskelig å holde seg unna alkohol (eller andre rusmidler) i stakkarslige 9 mnd for sitt eget barns skyld. Greier man ikke det engang, så er man så avhengig av alkohol at man trenger hjelp. Det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Sier som hun over, HVORFOR må man absolutt drikke alkohol når man er gravid? Greir man seg virkelig ikke uten? Ei jeg kjenner fødte et barn med leverproblemer, hadde hun drukket alkohol i svangerskapet, om så bare et lite glass, kunne ungen dødd. Og dette visste de ikke om før ungen var født. Hvorfor i det hele tatt ta sjansen? Jeg fatter det ikke. Anonymous poster hash: 3bb01...6ff
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 alle mennesker har forskellige toleransegrense for giftstoffer, det ser vi hele tiden. Noen blir fulle av 4 øl, andre kan drikke et brett uten å sjangle. Fosteret ditt kan du ikke vite noe om toleransegrensen til, er du vilig til å ta sjansen? Et nervesystem som ikke er ferdig utviklet, nyrer som nylig er laget, hvor mye tror du de tåler før de får skader? Et glass, en flaske, 2 ml? Jeg sliter med å kutte ut nikotinet, men jeg klarer meg, og med tanke på at alkohol ikke har samme avhengighetskraft med mindre man er alkoholiker, så kan jeg ikke skjønne at alkohol skal være såå vanskelig å holde seg unna! Anonymous poster hash: 0b437...c82
rytme Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 jeg er enig med andre over. jeg skjønner bare ikke HVORFOR man skal drikke alkohol når man er gravid... men forskningen kan jo være oppløftende for dem som har blitt gravid ved et uhell og drukket alkohol før de fant ut at de var gravide...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Om alkohol ikke er til å overleve uten i 9 skarvelige måneder, så vil jeg påstå at man bør vurdere hva alkoholen betyr for en.. HVORFOR skal man drikke når man er gravid? Om barnet har leverskade eller nyre problemer, så ser man ikke det før etter fødsel, og alkohol da, kan forverre tilstanden eller i verstefall føre til døden for fosteret, så hvorfor ta den lille sjansen, for et skarvelig glass vin eller lignende????
Gjest meg&mini Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Helt enig med de andre over her!! Kan også tilføye at jeg synes det er utrolig egoistisk.
MrsMilla Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Bra om det er mindre farlig enn antatt mtp at det faktisk er endel som tar seg noen glass som gravide - bra for ungene at dette ikke er helt krise. Men jeg ville fortsatt ikke drukket en dråpe om jeg visste jeg var gravid. Og jeg er ingen prippen frøken, veldig glad i god vin og øl - men alt til sin tid!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Denne saken er vel egentlig ment for å berolige de som har drukket et par glass vin FØR de viste de var gravid. Ikke alle veit de er gravide med en gang og sliter med dårlig samvittighet for å ha tatt et glass eller fler. Det står jo ikke at de mener det er greit med alkohol i svangerskapet og at man bør ha nulltoleranse for alkohol. Jeg er også enig i at man holder seg langt unna alkohol etter en positiv graviditetstest er tatt:) Anonymous poster hash: 2b46d...4cf
MrsMilla Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Så hva er meningene om denne undersøkelsen da? Spesielt spent på å høre fra alle dere som seriøst mener at man bør havne i helvete, eller i det minste ikke bør få ha barn hvis man har drukket et glass vin gjennom svangerskapet.... http://www.nrk.no/rogaland/1.11110165 Anonymous poster hash: e08e0...d8e En annen ting er jo at fosteret får en annen promille enn moren.... var jo for ikke så lenge siden en sak på nyhetene om en stupfull mor utenlands, der de måtte bare ta keisersnitt og ta ut barnet - som viste seg å ha skyhøy promille, typisk mor 1,5, barn 3 eller likende (barnet hadde høyere promille enn det som er satt som dødelig dose.....) så om mor tar et glass vin, tar jo fosteret på et vis to....? aiaiai....
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Jeg svarer som overlegen på gyn pol forklarte meg for tre uker siden, (jeg har tatt medisiner under svangerskapet) MEN så lenge fosteret er i magen får den det vi inntar.. Bare at det er mors kropp/lever/nyrer som skiller det ut igjen så fosteret får ikke skader. Jeg måtte derimot trappe ned på medisinen til termin for med en gang fosteret fødes og navlestrengen kuttes står den for utskillingen selv og da er deg ikke bra om det finnes sterke medisiner/alkohol/nikotin i blodet. Heldigvis er man da på sykehuset og om noe skulle være galt oppdager de det der Mange har vel kanskje tatt et glass før graviditetstest og noen drikker hele svangerskapet fordi de ikke visste at de bar gravide og ut kommer en frisk baby Enda det ikke er det beste for barnet i magen er det heller ikke dokumentert skade effektene på ett eller ti glass Anonymous poster hash: ba8c7...841
LittLykkelig Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Greit nok det der, men hva er vitsen? Er heldigvis ikke så avhengig av alkohol.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 Ikke en veldig overraskende undersøkelse Anonymous poster hash: b5075...2d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå