Gå til innhold

Overgang fra 2 til 3 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har 3 eller flere barn, hvordan var overgangen fra 2 til 3 barn.

Vi har 2 barn nå, og på sett og vis er det et totaltkaos, men samtidig veldelig koselig.

Vi har begge egentlig veldig lyst på en til, men er ikke sikker på om vi orker dersom overgangen fra 2 til 3 er like stor som fra 1 til 2..

Anonymous poster hash: 1f799...cbf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer mye an på hva slags barn du får tror jeg...

Her var nr tre en sovebaby, ingen kolikk, ingen problemer, hun ammet, sov, bæsjet og smilte. Jeg synes permisjonen med nr tre var fantastisk, jeg storkoste meg. Hun var strålende fornøyd om hun fikk sitte i vippestolen eller ligge på gulvet midt i rommet mens de andre ungene lekte rundt henne, hun var veldig lett å underholde.

Vi fikk like godt nummer fire også vi ;)

Anonymous poster hash: 3af0f...fd8
Skrevet

For meg var overgangen fra 1 til 2 større enn fra 2 til 3. Her også var barn nr 3 en blid solstråle, så vi fikk også likegodt nr 4. Og nå er det nok. :-)

Anonymous poster hash: f3803...36f

Skrevet

Takk, noen flere?

Anonymous poster hash: 1f799...cbf
Skrevet

Her gikk overgangen direkte fra 1 til 3 så kaoset var fullkomment og varer egentlig enda. Tvillingene er nå ti mnd.

Det kan jo ikke sammenliknes med din situasjon, men for oss hadde det holdt med to hvis muligheten var der.;)

Anonymous poster hash: f3b9d...099

Skrevet

Vet ikke, men lurer fælt selv.

Nr to her er ei skikkelig tøffa som ikke lar seg pelle på nesen, knapt sov de første 9 mnd og har et aktivitetsnivå som tar luven fra gutta.

Så er spent på om vi skulle få enda ei/en slik ei/en eller om vi får en som nr 1 som alltid har vært som en drøm.

Får vi en til nr to er vi i trøbbel det er sikkert! :P

Skrevet

Da nr 3 kom ble samtidig mannen kronisk syk- så her var overgangen enorm på tross av at nr 3 er verdens blideste og snilleste.

Vår nr 2 var og er et ekstremt krevende barn. Hadde vi fått et til som han- da hadde jeg slitt!!

Anonymous poster hash: 9f938...01c

Skrevet

Ganske stor forskjell fra 2 til 3.

Merker det veldig godt nå som vi er på ferie!! Vanskelig å holde styr på alle sammen når de går i hver sin retning og man er livredd for å miste dem i folkemengdene.

De er 2, 4 og 7. Håper det blir lettere med tiden. Kan noen berolige meg????

Anonymous poster hash: 63e71...9e2

Skrevet

Jeg synes fra 1 til 2 var lettest. Da var eldste liten og gikk ikke ut alene. Veldig lett å holde styr på og ettermiddagene var preget av ro og kos.

Fra 2 til 3 har vært hektiskt.. En rekker ikke å ligge på latsiden.. Det gikk greit nok i begynnelsen selv om en er sliten i barsel perioden. Nå er det litt mer jobb, lille er 10 uker og gleder meg han blir større.

Eldste er veldig ansvarsfull, men nr to må en fremdeles holde styr på (snart 5), og hun har vært sånn siden hun var 10 mnd.

Så ikke bare bare her. Håper minsten blir litt mindre travel enn hun i midten i hvertfall.. Blir ingen nummer 4 her i huset i hvertfall..

Anonymous poster hash: c15d8...a2b

Skrevet

Mine eldste var små babyer til yngste kom - og da ble de plutselig store jenter på 4 og 6 år som klarte seg selv. Det har, må jeg innrømme, sklidd litt ut med det strenge soveregimet som var før, nå må de rydde sine egne rom og de får smøre sine egne brødskiver hvis ikke jeg har tid. Jeg elsker at vi valgte å få nummer 3 for da oppdaget jeg hvor mye de andre faktisk klarer bare jeg ikke gjør det for dem. Alt er lettere nå (bortsett fra feriene som blir dyrere da, pluss en ekstra i husholdningen gjør jo sitt for å øke utgiftene).

Mellomste her var en rabiat diva til tider, men hun forandret seg til en normal, samarbeidsvillig unge da hun ble storesøster. Trassen ble redusert til det halve. Den som er mest krevende etter at yngste kom, er faktisk eldste som ble veldig sjalu, men det også holder på å gå seg til. Hun var i en vanskelig alder, midt i skolestart og alt var nytt, så kanskje ikke så rart at hun reagerte på å få en ekstra søster plutselig.

Anonymous poster hash: a82ae...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...