Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Samtidig synes jeg det virker som folk tror lavt stoffskifte bare handler om litt treg fordøyelse. Er det virkelig så dårlig kunnskap om lavt stoffskifte eller er det min omgangskrets som er sløv? Jeg mister enormt mye hår - kan ikke ha langt hår lengre Jeg har fryktelig tørr hud som flasser og ser fæl ut Jeg er blek Jeg fryser alltid og har lav kuldetoleranse, noe som feks fører til store smerter i bena hvis jeg feks går uten tøfler eller etter å ha vært ute Jeg har stive og smertefulle ledd og muskler Jeg har urolige ben og strever derfor med søvnproblemer Jeg er svært ofte forstoppet med magesmerter og påfølgende hemoroider Men mest av alt; jeg er så totalt tappet for energi, jeg er sliten og trøtt hele tiden, og jeg er ofte kvalm og svimmel av utmattelse. Jeg er også i ferd med å bli deprimert. Beklager at dette ble et syteinnlegg, men jeg blir så lei meg når folk ru dt meg tror jeg bare har litt treg fordøyelse og at jeg bør ta meg sammen. Skulle ønske folk visste mer omstoffskiftesykdommer... Anonymous poster hash: 24be1...094
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har det på samme måte og er SÅ enig. Folk er så enkle at de tror at om EN person har det enkelt, så har vi alle det så enkelt. Går du på liothyronin? Anonymous poster hash: 43fd7...c58
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Levaxin.. det du nevner har jeg ikke hørt om Har du god effekt av det? Hi Anonymous poster hash: 24be1...094
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Levaxin.. det du nevner har jeg ikke hørt om Har du god effekt av det? Hi Anonymous poster hash: 24be1...094 Liothyronin er sterkere, og nesten identisk til T3. Noen kjenner bedring med denne, men mange leger er dessverre svært skeptiske til det, fordi det er som sagt sterkt. Eneste gangen jeg har følt meg bedre er med dette, og jeg kjemper med legen for å få det igjen. Ellers vil jeg anbefale Dr. Oftebro. Han er dyr, men selv en time kan gi deg verdiful informasjon du kan ta videre til fastlegen din. Anonymous poster hash: 43fd7...c58
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Tusen takk for tips jeg har legetime neste uke og dette skaljeg jaggu ta opp. Legen mener verdiene mine er fine, men jeg føler meg jo forferdelig. Hi Anonymous poster hash: 24be1...094
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Tusen takk for tips jeg har legetime neste uke og dette skaljeg jaggu ta opp. Legen mener verdiene mine er fine, men jeg føler meg jo forferdelig. Hi Anonymous poster hash: 24be1...094 Mange leger går kun etter referanseområdene, ikke hva pasienten selv sier. Du kan være i nedre referanseområde og dermed være "normal", selv om dette ikke er virkeligheten. Si ifra at du vil prøve å ligge på en høyere normalområde for å se om dette hjelper på symptomene dine. Mat er også viktig, prøv å holde deg unna sukker og hvitt mel. Spis ofte og lite. Det kan også hjelpe på symptomene. Stoffskiftelidelser er ikke så enkelt som folk skal ha det til og det finnes ufattelig mange udugelige leger. Jeg satt nesten å gråt hos en endokrinolog hvor jeg hadde lagt på meg 30 kilo, mistet menstrasjonen, mistet hår, vondt overalt, osv, mens hun mente jeg var OVERDOSERT! Da gikk jeg heller privat og økte dosen på den måten. Vips fikk jeg mens og livslyst tilbake. Disse legene skulle ha prøvd livet som kronisk syk, kanskje de da hadde vært litt mer fleksible. Anonymous poster hash: 43fd7...c58
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Vet du hva verdiene dine er på? Ikke godta at legen sier de er fine. Ring legkontoret og få prøvesvarene så du kan følge med selv. Jeg doserer meg selv med levaxin, legene har ikke bestemt dosen min på mange år. ( er innenfor normalområdet vel og merke) Anonymous poster hash: 759be...1fa
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 I min omgangskrets er det mer sånn "Hæ? Du kan jo ikke ha SÅ lavt stoffskifte, du er jo ikke tjukk". De tror at lavt stoffskifte bare er et annet ord for lav forbrenning. Jeg har mest kognitive symptomer. Andre har mest fysiske. Anonymous poster hash: c89af...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå