Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Bestefaren til sønnen sleiker alltid av fatet etter maten, med fingrene liksom. Nå tar sønnen min etter, og jeg sier han ikke får lov, og han spør alltid hvorfor han ikke får. Jeg kommer ikke på noe annen grunn en at jeg synes det er ekkelt! Synes dere det er greit å sitte sånn ved bordet? Anonymous poster hash: 39caa...798
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Hehe, nei, det er ekkelt. Anonymous poster hash: 2e1d4...505
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Eh, nei. Hadde min unge gjort det, ville jeg sagt tydelig i fra om at slikt gjør man ikke. Det handler om normal bordskikk! Anonymous poster hash: e699e...107
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Er så vanskelig å si det foran bestefaren nemlig! Jeg har jo ikke noe med å oppdra han liksom men jeg synes ikke det er noe pent! Drar fingeren over fatet om det er noe saus/rester der, og inn i munnen. Og over fatet igjen.. Æsj . HI Anonymous poster hash: 39caa...798
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Si at det er kun lov når han er alene med bestefar Anonymous poster hash: 595f9...d60
Guttaboys Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Da sier jeg "ikke lek med maten". Behøver ingen videre forklaring utover det.
☆☆☆ Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Nei, kun om ein aleine eller saman med andre grisar..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Takk for svar, godt å se at flere enn meg ikke synes noe om det! Jeg tenker med gru når han skal f eks ligge over til kompiser og han har så dårlige manerer. Han er fire nå og spør så mye, så når jeg sier han ikke får fordi vi sitter ikke sånn ved matbordet, sier han alltid at "bestefar gjør jo sånn og du sier ikke noe til han".. Anonymous poster hash: 39caa...798
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Det er teknisk umulig å sleike med en finger, men det du beskriver er heller ikke god folkeskikk. Anonymous poster hash: 2fee4...29d
Sølvpanter Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Alene: Of course! Sammen med andre mennesker: Absolutt ikke greit! Du får svare at det ikke er greit fordi det regnes som dårlig folkeskikk, akkurat som å rape med bordet, slurpe osv er dårlig folkeskikk. At bestefaren gjør dette får du da forklare med at du kan ikke bestemme over bestefar, men du kan bestemme at sønnen din skal få gode manerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå