Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Hei! Jeg er ei jente på 19 år som er sammen med en gutt på 21 år. Vi har vært sammen i 5 år. Kjæresten min har forandret seg veldig det siste året. Han har blitt utrolig glad i å drikke, og velger kompiser og drikking foran meg svært ofte. Er selv veldig glad i å feste, men noen ganger ønsker jo jeg så klart å bare slappe av en hel helg. Han har også blitt mye mer opptatt av andre jenter, og når vi drikker ute spør han sjeldent om jeg vil komme til den festen han er på (vi vorser så og si alltid hver for oss og møtes heller senere på kvelden), men han spør alltid andre jenter om de ønsker å komme. Jeg føler meg veldig usikker på ham og det hele har endt opp med at jeg har blitt sjalu, noe jeg tidligere omtrent ikke var i det hele tatt. I tillegg er vi utrolig lite ilag, maks 2 ganger i uken, og da drikker vi minst èn av de to dagene vi er sammen.. Jeg bekymrer meg også for at han ikke har noen planer for fremtiden vår etter 5 år sammen. Virker som han ikke ønsker at vi skal flytte sammen, og bare ønsker å bo hjemme. Dette sårer meg litt da jeg regner med at de fleste ønsker å bo sammen med kjæresten sin. Når jeg har tatt opp dette sier han at det er pga det er så dyrt å bo for seg selv (han bor nå gratis hjemme) og at han ikke ønsker å ha lite penger igjen til å drikke. Han sender ikke så mye meldinger, og det er alltid jeg som starter samtaler på feks. facebook. Han sier at det er fordi han ikke er så glad i å snakke eller flink til å føre en samtale, men dette vet jeg ikke stemmer fordi den første tiden vi var sammen skrev han til meg hele tiden og jeg vet at han skriver mye til andre jenter på facebook. Når vi først snakker prøver han aldri å holde samtalen i gang, men jeg vet at han er den som holder samtalen gående når han snakker med andre jenter.. Han er også veldig knyttet til kompisen sin, og det virker ofte som det er de som er i et forhold og ikke oss. Det er alltid han han ringer om han ønsker å ha selskap når han skal på en liten kjøretur ut for å handle noe, og de er ilag omtrent hver eneste dag. Kompisen hans virker også veldig sjalu, og de gangene vi har vært litt mer i lag, så virker kompisen hans sur på meg. Men når vi er sjeldent ilag, virker det som han ikker har noe imot meg lenger. Det virker som kompisen blir sjalu når vi er mye ilag, og at han er redd for at jeg skal ta han fra ham.. Men det er jo tross alt jeg og ham som er kjærester, og vi er jo omtrent aldri i lag .. Denne kompisen hans har også sagt til meg flere ganger at han synes jeg fortjener bedre, og at det virker som om jeg elsker kjæresten min mer enn han elsker meg. Han sa også en gang at han fikk sjokk da han fikk vite at det var slutt mellom oss på en fest (vi hadde en liten pause, da jeg kjente at jeg trengte litt tid for meg selv for å tenke) fordi han merket ikke noe forskjell på han. Denne kvelden hadde jeg sendt kjæresten min melding og sagt at jeg ønsket å ordne opp i forholdet vårt, og at jeg ville at vi skulle bli sammen igjen. Denne meldingen så jeg at han hadde lest, men likevel fortalte han at han var singel ETTER jeg sendte denne meldingen. Da virket det på meg som at han ønsket å benytte seg av de siste timene som singel .. Jeg vet ikke om kompisen hans sier slike ting fordi han mener det, eller fordi han vil at det skal bli slutt så han får han for "seg selv". Har også tatt kjæresten min i å lyge mye for meg og skjule diverse ting. Noe som så klart gjør at jeg stoler enda mindre på han og blir mer usikker på hele forholdet vårt.. Men det skal sies at når vi er sammen har vi det utroolig bra, og det er alltid han som er mer over meg enn omvendt. Han er utrolig flink til å si at han er glad i meg og gi meg komplimenter når vi er sammen. Jeg føler virkelig at han liker meg de gangene vi er ilag, men så snart vi ikke er sammen så virker det nesten som han glemmer av meg. Han prøvd å tatt opp dette flere ganger med han. Men han blir bare sur og han skjønner ikke hva jeg mener. Ikke har noe endret seg selv om han har lovd meg det utallige ganger. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre .. Klarer ikke å gjøre det slutt med han da det er han jeg ønsker å dele livet mitt med. Har jo vært sammen med han siden jeg 13/14.. så han betyr jo uendelig mye for meg. Er det noen som har stått i samme situasjon eller lignende, som kan komme med noen råd? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre Orker ikke å ha det slik lenger. Anonymous poster hash: 77534...fa5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Det virker egentlig mest som om han er umoden, og ikke klar for noe seriøst forhold enda. Det virker som om dere rett og slett har "vokst" litt fra hverandre. Men når det er sagt, så kan jeg fortelle at samboeren min ofte virker til å glemme meg når han er ute. Han GJØR jo ikke det, men han er akkurat som din på det punktet. Han tar ikke kontakt osv. Så jeg ville ikke tatt så hardt på akkurat det.Når det kommer til denne kameraten, kan det være som du skriver, at han er redd for at du skal "stjele" kompisen hans. Dette er jo også skikkelig umodent. Men kanskje han har litt andre følelser for kameraten sin, enn at han "bare" er en kompis...? Anonymous poster hash: 500f5...63d
Elsker livet Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Det høres ut som du har modnet fortere enn han. Jeg vet ikke om du er villig til å vente til han er på samme sted i livet som deg. Men rent fornuftig høres det ut som du bør gjøre det slutt og satse på en voksnere mann. En mann som er klarere i hva han ønsker, har litt tydeligere fremtidsplaner og viser deg mer interesse. Dette med å være avhengig av venner og bekreftelse fra andre kvinner er ikke noe jeg hadde orket å leve med tror jeg. Endret 1. juli 2013 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Jeg mener du uansett er for ung til å slå rot på en mann. Han virker ærlig talt å være litt lei? Og kanskje det er derfor han klokelig ikke vil flytte sammen med deg? Anonymous poster hash: 44d4a...daf
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 De fleste har en periode i livet hvor de gjerne vil feste, utforske litt og gjøre som de vil, og det høres ut som at han har nådd den nå. Det er dessverre mange som gjør det slutt i ung alder nettopp pga sånne ting. Jeg ble selv sammen med en når jeg var 16 og han 18, og etter et par år så begynte han å feste og dra rundt på ting, helst uten meg. Han ble også mer opptatt av jenter, sånn som din. Det ble etterhvert slutt mellom oss og han styrte fælt en stund før han fant en annen som han fortsatt er sammen med etter en del år og har fått barn med. Samme situasjon har skjedd med flere jeg kjenner. Du må nesten bare sette deg ned å prate skikkelig med ham og finne ut hva dere begge vil, så får du ta det derfra. Men du må prøve å tenke på at du er veldig ung ennå og du burde bruke mer tid på å "rase" fra deg før du forplikter deg Anonymous poster hash: 3fc71...943
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Sånn ble eksen min også den siste tiden før han gjorde det slutt. Sorry, men jeg tror han er lei av forholdet deres, men drøyer med å gjøre det slutt. Han drakk veldig mye og kompisene gikk alltid foran meg. Jeg skjønte jo at det kom til å bli slutt, men jeg elsket han jo og prøvde å ikke legge merke til at det skrantet. Dere er jo i tillegg ganske unge, kanskje dere har vokst fra hverandre? Jeg har ingen råd, desverre.. :/ Anonymous poster hash: 2ee44...b33
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Wow... Er du meg? Dette var skummelt, nesten så jeg kunne skrevet det samme på din alder (er 26 nå)Jeg jobber og slet for et forhold likt ditt, men jeg ble så såret av denne "mannen" at jeg fremdeles har problemer, selv nå som godt gift. Jeg vil anbefale deg å finne en annen. Slike menn forandrer seg sjeldent. Anonymous poster hash: 593ac...6dc
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Er DESVERRE mange som vokser fra hverandre i slutten av tenårene ja Av mange mange venner som ble sammen på ungdomsskolen og var sammen i mange år, er det idag kun ett par av de som fremdeles er sammen. Vi er 28 ca,, Det er tøft og utrolig trist, var selv litt naiv ang min ung.kjæreste og trodde aldri jeg skulle komme over han, men vi vokste fra hverandre. Ikke noen tips eller råd, annet enn at jeg sjeldent tror på forhold fra ungdommen Anonymous poster hash: 51165...b19
Sunnybeach4gull :) Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Høres dessverre ut som han er lei hele forholdet og ikke vil føle seg fanget... Inviterer andre jenter med på fest og ikke deg?! Tror du bør gjøre det slutt og leve som fri og singel en stund før du finner deg en ordentlig mann som bryr seg om DEG og ønsker å være sammen med DEG. Jeg og mannen min ble sammen som 15-åringer og vi festet mye til vi var på din alder. Da vi var 21 kom første barnet til verden og hus/bil var kjøpt. Vi vokste ikke fra hverandre, men med hverandre. Lykke til, håper det vil gå bra med deg
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Jeg har ikke barn med ham, oppdaget ikke før etterpå at det kanskje var litt feil forum å poste dette på.. Takker så iinderlig for alle svar! Jeg får nok bare sette meg ned å ta en sikkelig prat med han en gang for alle for å få vite hva han virkelig ønsker, og ta det derfra som ble nevnt i et innlegg her. Skjønner jeg da at det forsatt ikke er noe håp, må jeg nok bare innse at jeg må komme meg videre.. Anonymous poster hash: 77534...fa5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Høres ut som dere har vokst ifra hverandre. Jeg og eksen min vokste ogå fra hverandre. Er ganske vanlig i den alderen. Anonymous poster hash: 1888a...170
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå