Gå til innhold

Forslag til dåpsgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ble dere glade for? Jentebaby...

Har ikke døpt selv, og har nå så store barn at jeg ikke helt husker. 

Anonymous poster hash: 63b00...a46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunadssølv!

Kjøper du det selv om barnet ikke har bunad enda? Eller det foreligger helt konkrete planer om en bunad til den lille?

Jeg ville ikke kjøpt det med mindre foreldrene konkret ønsket seg det, fordi de har planer om bunad til barnet.

Jenta mi fikk mye smykker til dåpen, litt for mange egentlig. Begrenset for mange smykker de trenger som småpiker. Så ville droppet det, selv om det er en flott gave!

Ellers har jeg blitt glad for/ville blitt glad for sølvbestikk med inngravert navn, fint barnebestikk generelt, ramme fra gullsmed med inngravert navn/fødselsdato/vekt/lengde/dåpsdato, sparebøsse fra gullsmed, en god barnehagesekk, Egner barneservise (eller tilsvarende), tripp trapp stol, bøker.

Anonymous poster hash: eee22...d6b

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jepp, i min familie og omgangskrets så er det helt vanlig at både gutter og jenter får bunader, både som småbarn, til konfirmasjon og at bunaden blir brukt som stasplagg hele livet. Dermed er det bruk for bunadssølv. ;-)

Skrevet

Jepp, i min familie og omgangskrets så er det helt vanlig at både gutter og jenter får bunader, både som småbarn, til konfirmasjon og at bunaden blir brukt som stasplagg hele livet. Dermed er det bruk for bunadssølv. ;-)

OK :) Jeg har bunad selv, og håper at barna (særlig jenta) vil ha det etter hvert, men tenker at det blir til konfirmasjonsalder, så får vi ta sølvet når den tid kommer :)

Anonymous poster hash: eee22...d6b

Skrevet

En flott eventyrbok, et nydelig smykkeskrin med fløyel inni.

Anonymous poster hash: 27a2c...5c9
Skrevet

Vi fikk et villsaueskinn som vi ble utrolig glad for.

Ellers setter vi pris på typiske bruksting slik som nevnt over her: eventyrbok, pledd, smykke, gyngehest, gåvogn...

Anonymous poster hash: d5c3e...aae

Skrevet

Smykker

Smykkeskrin (mange kjøper smykker og da er det fint å ha et "skikkelig smykkeskrin å ha de i)

Gyngestol i tre

Dukkevugge i tre - den blir mye brukt av jenta som nå er tre år

Barne sekk fra bergans - helt super!

Alt annet sølvtull er bare bortkastet. Fikk også noe barnebestikk og servise som blir mye brukt.

Til alle mine fadderbarn har jeg laget leketrekister som jeg har malt hvite og dekorert med navn og dåpsdato, samt malt et lite bilde av en leke på. Veldig enkelt og fint, ikke sånn gammeldags rosemalingsgreie. Kisten har jeg fylt med klassiske treleker, sånne som aldri går av moten, eks bruk togbane, puttebokser og sånn. Jeg har også malt lerrett med en farge passende barnerommet og skrevet moren sin favorittbarnesang stort på den. Men dette er mennesker jeg kjenner veldig godt, slik at jeg vet det blir satt pris på. Til min venninne (som jeg håper ikke er her inne, hun sier hvertfall hun ikke er det...), har jeg skrevet teksten til løvenes konge da rommet er dekorert med dette temaet. Kisten jeg har laget er også malt med løvenes konge sine farger med en liten Simba på.

Skrevet

Penger er også fint å gi,om man ikke vet.. F.eks lage en liten hjemmelaget sparebøsse med navn.. " xxxxx første sparebøsse" .. Vi begynte å spare til datteren våres da jeg ble gravid og ønsket oss penger til henne,dette kommer godt med da hun skal få pengene i voksen alder:-)

Skrevet

Tusen takk! Flere?

Min svigerinne er sær og vrang, og skal helst bestille gavene på forhånd. 

Anonymous poster hash: 63b00...a46
Skrevet

Barnekoffert fra samsonite :-)

Anonymous poster hash: 5be99...07b

Skrevet

Bergans ryggsekk, eventyrbok, sangbok

Skrevet

Gyldendal store hvite. Her er det flere bøker å velge mellom. Både sang- og div evetyrbøker.

Anonymous poster hash: 4e80b...255
Skrevet

Sangbøker, eventyrbøker, sølvbestikk (sånn til barn, med skje, kniv og gaffel) med inngravering, bunadsølv, bunad (hun fikk arve oldemor sin, satser på den passer/kan fås til å passe når hun er 14), ordentlig gyngehest/gyngesau-ting, fin saueskinnsfell...

Smykker og slik er ikke så svært egentlig.

Anonymous poster hash: 1c84c...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...