Gå til innhold

Dere som har ipad som ungene får bruke

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Låner dere den bort til ungene når de har besøk og? Nå har begge ungene hatt besøk av samtlige venner, og spurt hver gang om de kan spille, da jeg knapt stoler på mine egne unger når de bruker den...er jeg Kjip?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg låner bort nettbrettet, men eldstemann som er 6 år har som oppgave å påse at de kun går inn på de appene som er tillatt for ungene. Har ennå ikke opplevd at de har gjort noe de ikke får lov til.

Men jeg synes uansett ikke du er kjip om du sier nei. Du bestemmer over din iPad.

Anonymous poster hash: 1d5c9...0af
Skrevet

Har ingen prinsipielle motforestillinger mot at de bruker iPaden sammen med andre barn, men stort sett får de ikke spille noe særlig når de har besøk.

Anonymous poster hash: 55553...87a
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er ikke min da, men mannens. Men siden jeg er hjemme med ungene må jeg bestemme ;-)

Når ungene mine bruker den må de sitte i senga vår, og ikke fly rundt med den (minsten har blitt holdt på å miste den ut av henda fordi den er glatt) og jeg vil ikke ha andre barn i min seng :P

Er bare redd den går i bakken.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har ingen prinsipielle motforestillinger mot at de bruker iPaden sammen med andre barn, men stort sett får de ikke spille noe særlig når de har besøk.

Anonymous poster hash: 55553...87a

Nei, det er jo også et poeng. Synes maset om spilling generelt er en uting, hvertfall når de har besøk

Skrevet

Nå er ikke dette en aktuell problemstilling fordi vi ikke har barn, men vi har lånt bort iPaden vår til barn når vi har dem på besøk og har ikke noe problem med det. MEN, vi gjør det kun når det bare er ett barn på besøk.

Generelt oppfordrer jeg barn til å leke med hverandre når de er sammen, og det kommer jeg til å fortsette med når/hvis jeg får barn. Dagens barn har mer enn nok elektroniske dingser å leke med hjemme, så når de først er sammen for å leke, synes jeg det er fint at de leker aktive leker sammen ute.

Anonymous poster hash: 7502b...16c
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er kjip! Det er dyrt og du kan ikke kreve noe av det andre barnet om noe skal gå galt.

De kan da gjøre no annet ilag enn å sitte på iPad :) her får datteren min bruke sin egen iPod når det ikke er noe bedre å gjøre, ikke når hun kan leke med andre..

Kanskje når hun bli eldre(hun er 4år) men ikke mannen sin iPad ;)

Skrevet

Hvis du er redd for at den går i bakken og går i stykker har du vel svaret selv... Synes egentlig ikke I-pad er en passende leke for barn uten tilsyn av voksne!

Anonymous poster hash: da7ca...f51
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg synes når venner er på besøk så kan de leke!! Hoppe trampoline, spille fotball, sykle, Lego etc.....

Skrevet

Ipad er kun aktivitet når ungen er alene. Er det andre barn her kan de leke.

Anonymous poster hash: cbf4e...0c9

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Godt å se jeg ikke tenker helt feil. Synes heller ikke de trenger å spille når de har besøk. Og mannen fikk den i gave, så det er uten idiotforsikring :P

Skrevet

Nei, og det har jeg også sagt til syvåringen. Han får kun låne den når han er alene her, og han trenger ikke en gang å spørre om å få låne den når han har venner på besøk. Da kan de leke eller evt bruke xbox eller DS :)

Anonymous poster hash: 7082d...26b

Skrevet

Vi liker helst ikke at han spiller mens han har besøk, men noen ganger vil han så veldig gjerne vise frem et spill til bestevennen. Da får de lov i 20 min. Jeg vet at de er forsiktige med den. Han har sin egen iPad, men vi må jo passe på. Han er fire år.

Anonymous poster hash: bf09e...f7c

Skrevet

Vi har to stk. og de får stort sett styre med dem selv. Begge har fått knust skjerm som har vært dyre å reparere. Så har prøvd å få inn i hodet på dem at de må være forsiktig, og det samme sier de til vennene sine.  Heldigvis er barna mine mest utendørs, også når de har venner på besøk, så har hatt noe særlig behov for å begrense bruken.

Skrevet

Kun om det er søskenbarnet som er på besøk, ellers får de finne på annet.

Skrevet

Her har de egne nettbrett nexsus/ipadder, vi har sikring på de forskjellige via oppsett på serveren sånn at de forskjellige barnas nettbrett ikke vil kunne få innpå upassende apper eller gå inn på upassende sider.

Anonymous poster hash: 910c4...e20

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for bruken og hvor de går inn, men for om den blir ødelagt :)

Skrevet

Nei, og det har jeg også sagt til syvåringen. Han får kun låne den når han er alene her, og han trenger ikke en gang å spørre om å få låne den når han har venner på besøk. Da kan de leke eller evt bruke xbox eller DS :)

Ja, for DS er så mye mer sosialt enn iPad?

Anonymous poster hash: cde71...f98

Skrevet

Ja, for DS er så mye mer sosialt enn iPad?

Anonymous poster hash: cde71...f98

Ja, der kan man spille mot hverandre (for eksempel Mario Kart 7, kjempegøy!). Men det var uansett ikke det som var poenget med svaret, poenget mitt er at andre unger ikke får låne min iPad.

Skrevet

Ja, de får bruke iPad i stua. Hovedregelen er at man ikke spiller når man har besøk

Skrevet

Jeg har ikke iPad, men hadde jeg hatt det, ville ikke ungene fått låne den annet enn når de var alene. Til det er iPad for dyrt! Men ser det er ulike meninger om dette, vet barna mine har brukt iPad hos andre, og ser at hos enkelte ligger iPad og "slenger". Vet også om toåringer som har egne iPader...

Anonymous poster hash: 22341...fcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...