Gå til innhold

Feil av meg å "true" med dette til barnefar? Innspill takk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er kort sagt en j*''vla avtalebryter. Gidder ikke legge ut hele livshistorien her, men han bryter konstant avtaler. Ikke har han stilt opp på FVK heller de gangene jeg har prøvd å få til møte. I helgen skulle han ta med 4-åringen på ferie med ned til besteforeldrene. Vi er nå en halvtime unna han, hjemme hos kjæresten min. Jeg bor egentlig en annen plass, og bruker 2000 kr i reiseutgifter i mnd for at datteren skal få se faren. Nå sendte han mld før helgen og sa han ikke skal dra før i morgen. Javel, jeg var ikke overrasket akkurat, selv om vi dro hit FØR helgen for å levere henne ( Takka til og med nei til jobb kun pga det). Tenker datteren har det bedre her uansett, og at den eneste grunnen til at jeg vurderer å sende henne ned på ferie er fordi besteforeldrene hennes er der, altså hans foreldre. Nå er jeg så forbanna og har sagt at hvis han skal ha dattra si får han hente henne her hos meg! Tar vel 30-40 minutter fra han å kjøre, og sagt til han at hvis han ikke gjør det skal datteren min være hos meg samt sine besteforeldre på min side, de ukene jeg skal jobbe ( 3 uker i Juli). Han kaller meg barnslig og ber meg vokse opp, men jeg er drittlei av de konstante brutte avtalene hans. TAKK for at du leste.. 

Anonymous poster hash: 4a2df...a1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han har brutt avtalen, så får han komme og hente. 

Anonymous poster hash: a5f09...b1c
Skrevet

Er nok han som er barnslig her....

Anonymous poster hash: 659be...4b1

Skrevet

Ja, han er barnslig.. Og gjør alt han kan for å irritere meg..!!! 

Anonymous poster hash: c8182...986
Skrevet

Hvor mye vet datteren din om at hun egentlig skal til pappa og besteforeldre? Dersom hun vet at hun egentlig skal dit nå, og hun venter på han, hadde jeg bitt tennene sammen og levert henne hvis han selv ikke kommer og henter. Jeg forstår veldig, veldig godt at du blir frustrert, og det er ingen tvil om at han oppfører seg som en idiot, men den viktigste oppi dette er jenta. Ved senere anledninger hadde jeg ikke informert jenta så nøye om akkurat når pappa kommer, for å skåne henne for skuffelsen de gangene han bryter avtalen. Velger han å bryte avtalen kan han heller ikke forvente at dere står parat når han finner det for godt å komme.

Jeg har selv svelget kameler på tvers i forhold til far til mitt barn, men jeg prøver så godt jeg kan å huske på at det er til barnets absolutt beste å ha et godt forhold til far (så framt han er skikket selvsagt). Derfor har jeg strukket meg lenger enn langt i noen tilfeller, og jeg tror barnet mitt vil tjene på dette i lengden.

Skrevet

Hvor mye vet datteren din om at hun egentlig skal til pappa og besteforeldre? Dersom hun vet at hun egentlig skal dit nå, og hun venter på han, hadde jeg bitt tennene sammen og levert henne hvis han selv ikke kommer og henter. Jeg forstår veldig, veldig godt at du blir frustrert, og det er ingen tvil om at han oppfører seg som en idiot, men den viktigste oppi dette er jenta. Ved senere anledninger hadde jeg ikke informert jenta så nøye om akkurat når pappa kommer, for å skåne henne for skuffelsen de gangene han bryter avtalen. Velger han å bryte avtalen kan han heller ikke forvente at dere står parat når han finner det for godt å komme.

Jeg har selv svelget kameler på tvers i forhold til far til mitt barn, men jeg prøver så godt jeg kan å huske på at det er til barnets absolutt beste å ha et godt forhold til far (så framt han er skikket selvsagt). Derfor har jeg strukket meg lenger enn langt i noen tilfeller, og jeg tror barnet mitt vil tjene på dette i lengden.

LivMor: Jeg har tilrettelagt og sydd altfor mange puter under armene hans. Dette har medført at han tror han kan komme og gå som han vil.. Verken jeg eller datteren min tjener på det!

Skrevet

Jeg hadde tatt ungen med meg og reist hjem. Vil han ha henne så får ha også komme å hente henne. Jeg hadde aldri orket et slikt opplegg der far alltid skal ha ALT servert på et sølvfat! Far har et eget ansvar for barnet og kan han ikke forvente at mor skal sørge for at fars ansvar blir ivaretatt. Det burde han klare selv!

Anonymous poster hash: 66524...37f
Skrevet

Du svarte ikke på om datteren vet at hun skal til besteforeldre og faren. Hvis hun gjør det, er ikke du noe bedre enn han ved ikke å strekke deg langt for at den ferien gjennomføres som planlagt. Så gjør du heller annerledes neste gang, ved være mer vag angående tidspunkt for når faren skal komme og hente. Hvis du leste innlegget mitt skikkelig, så du at jeg også skrev at dersom han bryter avtaler senere bør han ikke forvente å få hente henne etter eget forgodtfinnende. Datteren din trenger faren sin (så sant han er skikket), og du gjør henne en gigantisk bjørnetjeneste ved å synke ned på fars nivå. Be the bigger person.

Skrevet

Du svarte ikke på om datteren vet at hun skal til besteforeldre og faren. Hvis hun gjør det, er ikke du noe bedre enn han ved ikke å strekke deg langt for at den ferien gjennomføres som planlagt. Så gjør du heller annerledes neste gang, ved være mer vag angående tidspunkt for når faren skal komme og hente. Hvis du leste innlegget mitt skikkelig, så du at jeg også skrev at dersom han bryter avtaler senere bør han ikke forvente å få hente henne etter eget forgodtfinnende. Datteren din trenger faren sin (så sant han er skikket), og du gjør henne en gigantisk bjørnetjeneste ved å synke ned på fars nivå. Be the bigger person.

Sært av deg å vri det til at dersom mor ikke strekker seg lengre enn langt mens far ikke engang gidder å løfte på ræva så er det mors feil om ferien ikke blir gjennomført og det er mors feil at barnet blir lei seg

Anonymous poster hash: 66524...37f

Skrevet

Hvor har jeg sagt at det er mors feil? Jeg har sagt at hun har mulighet til at datteren får gjennomført ferien slik den er lovet. Hva med å skifte perspektivet til å se ting fra barnets synspunkt? Det er jenta som får svi aller mest for at ferien hennes med far går i vasken. Selvsagt oppfører far seg som en idiot, men han blir ikke mindre idiot av at jenta blir mer lei seg enn nødvendig. Så får kampen tas senere når ikke jenta er lovet ferie med både far og besteforeldre (hvis hun er klar over dette, det har ikke TS sagt noe om).

Skrevet

Synes det er helt ok at du ber han hente selv når han holder på sånn.

Her er det nesten omvendt, mannen min må hente og levere barnet selv hver gang, de deler ikke på utgiftene og mor bryter stadig avtaler eller klokkeslett, samt at han inn i mellom må hente helt andre steder enn avtalt fordi hun plutselig har tatt seg en tur eller latt noen andre passe barnet.

Og nå er det jo sånn dessverre (eller heldigvis, i ditt tilfelle) at mor får bestemt så mye mer, sånn at du fint kan sette litt flere grenser.

Anonymous poster hash: aa6de...5a1
Skrevet

Ja, jentungen VET hun skal på ferie..

HI

Skrevet

Jeg hadde gitt faen i om barnet visste det eller ikke, og forklart kjapt og greit at pappa ikke kommer likevel, og du vet ikke hvorfor.

Han kan GODT få kjenne på hvordan det blir når barnet innser at han ikke stiller opp, og konsekvensen blir at hun ikke vil til ham mer.

Anonymous poster hash: 1a98f...ad6
Skrevet

Jeg hadde gitt faen i om barnet visste det eller ikke, og forklart kjapt og greit at pappa ikke kommer likevel, og du vet ikke hvorfor.

Han kan GODT få kjenne på hvordan det blir når barnet innser at han ikke stiller opp, og konsekvensen blir at hun ikke vil til ham mer.

Anonymous poster hash: 1a98f...ad6

Enig i det her. Ikke sleng dritt om pappaen til barnet men si det som det er, at du ikke vet hvorfor pappaen ikke kommer. Ring gjerne en tur til besteforeldrene også slik at de vet at det ikke er du som er problemet og hvorfor de ikke får sett barnebarnet sitt.

Anonymous poster hash: 90ed8...36b

Skrevet

Ja, jentungen VET hun skal på ferie..

HI

Da hadde jeg svelget denne og kjørt henne selv hvis han fortsetter å være stut. Og gitt klar beskjed om at dette ikke gjentar seg, og heller ikke opplyst barnet så detaljert om senere samvær. Fatter ikke at folk tror det er far som får den verste straffen av å nekte her. Jenta er fire år, og kommer ikke til plutselig å forstå at det er fordi pappa er en dust at hun ikke skal på ferie allikevel. Barnets ferie er virkelig ikke tida for å ta igjen med far.

Skrevet

Da hadde jeg sagt at fremover så kan HAN hente dattera si hjemme hos dere. Så hadde jeg latt vær å fortelle datteren min om at hun skal til pappa, da slipper hun å bli skuffa gang på gang. Syns du skal sette ned foten og legge ansvaret over på faren. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0f16a...be2
Skrevet

Dette er vel en svært så naturlig konsekvens av at far ikke holder avtalaen.

Skrevet

Jeg hadde ikke levert når han er så idiot.

Hvorfor er det alltid far som skal ha ting på sin måte

Anonymous poster hash: 76466...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...