Gå til innhold

Så lei jeg er middagsplanlegging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lage planer men det sklir bare ut hele tiden..dere flinke hvordan klarer dere å gjøre det over tid? Faste tidspunkt planen lages på, eller sider dere går inn på å får inspirasjon/ferdige planer? 

De ukene jeg har planlagt og handlet inn middag til hele uken er sååå godt! Det sparer jo både tid og penger, men ikke minst irritasjon!! ;) Nå sitter jeg her igjen da og lurer på hva vi skal ha i dag..og som alltid vil jeg at det skal være sunt og godt, men gå ganske raskt å lage og være noe som barna spiser. 

jada ikke verdensproblemer akkurat..men går hjemme i permisjon med en liten som sluker all min tid og da blir slike ting irritasjonsmoment, vil gjerne være flink husmor.. men det er visst bare å gi opp, det ligger nok ikke i min natur!? 

Anonymous poster hash: 6eaa4...629
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er lett å planlegge, men vi oppdaget nå etter et halvt år at vi faktisk bruker mer penger på mat på denne måten, og kaster mer mat. Fordi når tirsdag kommer er det ikke sikkert vi har lyst på fisk, og så blir det omrokkering på menyen, og så viser det seg at noen av ingrediensene til en middag planlagt tidlig i uka ikke lenger er fine i slutten av uka, og må kastes, og ikke er det hver dag vi spiser middag heller (ender ofte opp med at minst en dag i uka hopper vi over middag fordi det blir så sent), da blir det for mye mat, og salaten blir dvask, fisken går ut på dato, etc.

Anonymous poster hash: 9b72f...34d
Skrevet

Planlegger man for hele uka er det kanskje smart å bare kjøpe inn for tre eller fire middager. Da er det ikke et problem om man glemte at det ikke var tid til middag en dag, eller at man er borte.

Men lurt å spise fisken den dagen det er planlagt uavhengig av lyst, for den holder seg ikke like godt som kjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...