Gå til innhold

Dere med hund. Mosjon/stimulering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?
Hvor mange turer hver dag, hvor langt, og hvilken mentaltrening gir dere?

Anonymous poster hash: 58eaf...86d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ca to hovedturer for dagen på ca 30-40 min, i tillegg til at vi treffer andre hunder og de får leke og kose seg uten bånd. Mentaltrening blir flettet sammen med all aktivitet, trening på innkalling, søk, og masse annet :-)

Skrevet

Hunden får 2-3 turer hver dag. Er det veldig varmt og han ligger i hagen hele dagen så holder det med to. Han er 9år og viser ved å gå til døren at han må bæsje. Driver ikke med mentaltrening, men han er med stort sett overalt så han opplever mere enn å bare gå hjemme. Han virker veldig fornøyd og glad.

Anonymous poster hash: 403ab...604
Skrevet

Går tre turer om dagen. 1 lang, og to kortere. Hunden trener også på ulike triks, og vi har en del "hjernetrim"-leker fra Nina Ottosson som han liker godt :)

Anonymous poster hash: 29521...458
Skrevet

Kommer jo an på hva slags hund det dreier seg om, for forskellige raser har forskjellige mosjons/stimuleringsbehov.

Når jeg har hatt hund/ er hundevakt, blir det som regel 3 turer pr dag - morgen og kveld 20-30 min, og en hovedtur på 1-1,5 time på ettermiddagen.

Aktiviteter kan jo være alt fra pinnekasting, øve på triks  og kommandoer, søk etter godbiter ute/hjemme, leke "gjemsel" med barna ( søk ), agility for de ivrige, sosialisering med andre hunder, etc. Sikkert mye tips å finne hvis du googler eller sjekker canis.no. På sistnevnte står det også en del om hver enkelt rase sitt aktivitetsbehov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...