Gå til innhold

Har deres treåring behov for søvn på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har min. Hun har akkurat blitt tre og sover 1-2 timer om dagen. De dagene hun ikke sover er hun veldig grinete og sliten. Hun sovner fint til kvelden

Anonymous poster hash: ea40d...c2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sluttet å sove på dagen før han var 2. Da hadde vi slitt med å få han til å sove både på dagtid og kveldstid litt for lenge.

Har en jente på 2 år og 2 mnd nå og tviler på at hun sover på dagen når hun er 3. Nå sover hun en time, men kommer til å kutte ned til 1/2 time i løpet av ferien. Hun ligger en stund før hun sovner om kvelden og er tidlig våken om morgenen.

Anonymous poster hash: fdd6c...17a
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Begge mine sov på dagen til de var 4

Skrevet

Nei, min er nå fem, men han hadde sluttet da han var ca 2.

Skrevet

Hun går og legger seg selv når vi sier fra og hun sovner i løpet av 10 minutter på kvelden. Hadde håpet hun ikke trengte den søvnen lenger, men hvis hun ikke sover på dagtid så blir hun sååå sliten.

HI

Skrevet

Min sluttet før han var to etter problemer med legging på kvelden i lang tid.. bhg var ikke videre samarbeidsvillig og mente han trengte søvn på dagtid.. men det er en annen historie ;)

Anonymous poster hash: 86435...9e1

Skrevet

Nja.. Iblandt skulle han nok sovet en halvtime, men da blir det et helvete til kvelden, så vi gjør alt vi kan for at han ikke sovner. Er verst de dagene han er i barnehagen.. Da må en av oss være ute til han skal legge seg.

Om hun sovner greit til kvelden ville jeg bare latt henne sove.

Anonymous poster hash: 22f47...afd
Skrevet

Hun trenger ikke søvn på dagen om hun sover 11 timer+ om natta. Hun er 2,5 år. Vanskelig å legge om hun sover på dagen.

Gjest sussie77
Skrevet

Nei. Min 3 åring sluttet da han nettopp hadde fylt 2 år. Var helt umulig å legge for kvelden så da sluttet vi med det. Min 2 åring sover fortsatt, men ser at det nærmer seg slutten.

Skrevet

Vår treåring, snart fireåring, sover/slapper av en time hver dag mellom klokken to og tre og vi har ingen problemer med å få lagt henne om kveldene. Tror hun trenger den luren for å klare ettermiddagene uten å bli grinete. Tror vi blir å fortsette med dette i hvertfall fram til årsskiftet.

Skrevet

Min slutter å sove på dagen da hun var 1.5 år. Hun har visst ikke stort behov om natten heller dessverre

Anonymous poster hash: 20b67...21a

Skrevet

Min jente er 3,5 år og er muligens i ferd med å slutte å sove på dagen nå. Vi legger henne for å sove hver dag, men noen ganger hviler hun, andre ganger kan hun sove to timer. De dagene hun Ikke sover blir kvelden slitsom, så hun har definitivt egentlig et behov for å sove en times tid

Skrevet

Varierer litt ift dagens program og form. Jeg foretrekker å legge han litt senere om kvelden (dvs. 19.30-20.00 i stede for 19.00) i hverdagen hvis jeg kan slippe en grinete 4-åring på ettermiddagen. Vi bor i utlandet og her er det lur/hvil på skolen for de minste (3-4 år). Jeg vet han sover stort sett hver dag på skolen, om helgene varierer det og han sover ikke hvis vi bare har hatt "kule det ann hjemme" på programmet.

På ferie kjører vi alternativt plan siden han blir så sliten av bading og utflukter. Da blir det skikkelig lange lurer på ettermiddagen, men han får legge seg en del senere enn vi ville gjort hjemme, slik at total søvntimer forblir rundt 11-12 timer/dag. Blir også lettere å holde han unne den verste av varmen.

Må legge til at han er A-menneske som foreldrene sine, her er vi oppe mellom 06.30-07.00 (han skulle ønske det var 06.00) 7 dager i uken.

Anonymous poster hash: 37a07...bd2

Skrevet

Det har min. Hun har akkurat blitt tre og sover 1-2 timer om dagen. De dagene hun ikke sover er hun veldig grinete og sliten. Hun sovner fint til kvelden

Min eldste sov 1-2 timer på dagen til han var fire;)

Anonymous poster hash: a1a59...15c

Skrevet

Nei, sluttet før hun ble 2 år. Nå er det sånn at om hun skulle duppe av i noen få minutter i bilen på dagen, så tar det fort 1-2 timer lenger å legge henne om kvelden, så vi unngår helst lange bilturer ;)

Anonymous poster hash: b9e61...840
Skrevet

Eldstemann sov vel litt i den alderen, men minste sluttet før hun ble 3 år.

De sovner begge to på bilturer inn i mellom da ;)

Anonymous poster hash: 3c578...401
Skrevet

Min 4 1/2 åring kan fremdeles sove på dagen, men da blir det gjerne litt senere kveld. Sover alltid på dagen hvis vi vet det blir sent.

Skrevet

Det er forskjell på barn!! De må få sove på dagen så lenge de har behov, istedenfor å se på alder og kun det. Min gutt sov i bhg til han var 3 år pluss.

Skrevet

Jeg skulle ønske min var ett sove barn ikke pga dagen, men kvelden og natt. Hun kan holde seg våken i mange timer uansett hvor trøtt hun er, utenom når hun er syk

Anonymous poster hash: 20b67...21a

Gjest Julia1984
Skrevet

Ja. Min ble 3 i juni og sover 1,5 timer på dagen. Sovner raskt på kvelden også.

Skrevet

Min er 4,5 og tar seg fortsatt en kvil i bhg eller hjemme på helg. :-D

Skrevet

Det har min. Hun har akkurat blitt tre og sover 1-2 timer om dagen. De dagene hun ikke sover er hun veldig grinete og sliten. Hun sovner fint til kvelden Anonymous poster hash: ea40d...c2d

Min fyller straks 3 og kan sove mellom 1-3 timer. Han er meget aktiv og har som oftest behov for luren sin:-)

Anonymous poster hash: 0818e...d28

Skrevet

Tjaaa... Akkurat sluttet fordi hun plutselig begynte å våkne så innmari tidlig på morgenen. Nå sover hun ikke på dagen, men tar fort en powernap hvis vi f.eks. er ute og kjører bil. Hun hviler også med kosen når hun kommer fra barnehagen. Men uten å sove.

Anonymous poster hash: edae5...d31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...