Gå til innhold

Delt samvær - 4-åring, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg går fra hverandre (som relativt gode venner), og jeg er veldig i tvil om hva jeg mener om fordelingen av datteren vår. Vi er begge enige om at hennes behov går foran alt, så først og fremst er vi opptatt av at vi finner en løsning som funker for henne. Vi har heller ingen tvil om hverandres omsorgsevner, og har ingen problemer med å dele 50/50 dersom det er det beste. Ser for oss at vi kommer til å bo i nærheten av hverandre.

Har noen gode erfaringer å dele? Hvordan gjør man det helt praktisk? Jeg synes 1 uka av gangen er lenge å være borte fra henne - på den annen side blir det kanskje veldig fragmentert dersom man skal reise frem og tilbake oftere? Er det kanskje bedre med 60/40 når barnet er såpass lite? Jeg ser jo også for meg at annenhver helg og én dag i uka kan bli litt stressete. Men jeg har ingen erfaring, så håper på innspill!

Anonymous poster hash: feb37...538
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om 50/50 fungerer bra for noen, er det jo aldri anbefalt... Tenk over om du kunne tenkt deg å skifte bosted annhver uke??  Og om en skal ha det bør det da være minst en uke av gangen for å få "roen" på hvert sted. Ville lest litt fagstoff angående dette, fremfor synsing her. Her vil du bare få den enkeltes erfaring..

Anonymous poster hash: fab0a...d66
Skrevet

Har ingen erfaring, men har tenkt tanken sjølv (samlivsbrudd kan jo skje den beste).

Visst foreldrene bur helt nærme. Kva med å besøke den eine forelderen annenkvar helg, og samtidig besøker 2-3 ettermiddager i uka uten overnatting.

På den måten har barnet et fast bosted, mens den andre forelderen har annenkvar helg pluss får være sammen med barnet 2-3 ettermiddager kvar uke.

Skrevet

Min x har samvær med vår datter annenhver helg, DVs annenhver fredag til mandag morgning.

Mens min kjæreste har delt samvær, annenhver uke for sine to barn. Der bytter de på mandager.

Skrevet

Selv om 50/50 fungerer bra for noen, er det jo aldri anbefalt... Tenk over om du kunne tenkt deg å skifte bosted annhver uke??  Og om en skal ha det bør det da være minst en uke av gangen for å få "roen" på hvert sted. Ville lest litt fagstoff angående dette, fremfor synsing her. Her vil du bare få den enkeltes erfaring..

Anonymous poster hash: fab0a...d66

Aldri anbefalt? Det er vel ikke akkurat det jeg har lest.. Jeg er jo ute etter den enkeltes erfaring, ikke noe annet. Ser igrunn ingen ulemper med det.

Skrevet

Min x har samvær med vår datter annenhver helg, DVs annenhver fredag til mandag morgning.

Mens min kjæreste har delt samvær, annenhver uke for sine to barn. Der bytter de på mandager.

Synes du begge deler fungerer like bra, eller er det ene bedre enn det andre for dere?

Skrevet

Har ingen erfaring, men har tenkt tanken sjølv (samlivsbrudd kan jo skje den beste). Visst foreldrene bur helt nærme. Kva med å besøke den eine forelderen annenkvar helg, og samtidig besøker 2-3 ettermiddager i uka uten overnatting. På den måten har barnet et fast bosted, mens den andre forelderen har annenkvar helg pluss får være sammen med barnet 2-3 ettermiddager kvar uke.

Ja, jeg har også tenkt på noe slikt, evt at vi kan ha faste middager sammen hele familien hver uke (ihvertfall i en overgangsperiode). Takk for innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...