Gå til innhold

Mennesker er ikke monogame.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser i mange utro tråder at dette blir nesten brukt som et argument eller unnskyldning for å være utro.

Kan noen forklare meg hvorfor det er greit å bruke det som sitt forsvar?

Selv om mennesker kanskje ikke er monogame og ikke kanskje egentlig er skapt for å være med bare en partner, er det vel ikke riktig å være utro uansett. Man gjør det slutt med partneren sin og så kan men være sammen med andre.

Ok! Noen ganger skjer det sikkert at man er utro uten at man har planlagt det, men hvorfor skal dette være en unnskyldning? At man ikke er skapt for å barevære med en partner? Man står fritt til å ha flere partnere, men ikke samtidig.

??????

Anonymous poster hash: 45721...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De viktigste personene i mitt liv er barna. De tar ikke skade av at jeg en sjelden gang har sex med en annen enn mannen. De ville derimot tatt skade av at vi gikk fra hverandre.

Så for meg er utroskap langt mindre dramatisk enn samlivsbrudd.

Anonymous poster hash: 33421...a98
Skrevet

De viktigste personene i mitt liv er barna. De tar ikke skade av at jeg en sjelden gang har sex med en annen enn mannen. De ville derimot tatt skade av at vi gikk fra hverandre. Så for meg er utroskap langt mindre dramatisk enn samlivsbrudd. Anonymous poster hash: 33421...a98

Da lever du i forholdet ditt på feilt grunnlag.

Skrevet

De viktigste personene i mitt liv er barna. De tar ikke skade av at jeg en sjelden gang har sex med en annen enn mannen. De ville derimot tatt skade av at vi gikk fra hverandre.

Egoistiske kjærring

Anonymous poster hash: e387b...be9

Skrevet

Jeg er svært glad for at moren min heiv faren min på hodet og ræva ut da han var utro mot henne. Jeg lærte mye om selvrespekt og styrke fra henne.

Noen mennesker er monogame, noen er det ikke. Likevel helt feil og grusomt å ligge rundt om man er i et forhold.

Anonymous poster hash: 78bac...ecf

Skrevet

Om man er skapt for å være monogame eller ei er ikke relevant.

Poenget er at om man har lovt den andre at man skal være sammen i et monogamt forhold så er det et løftebrudd å være utro, og et svik mtp tillit.

Nei, vi er sikkert ikke skapt til å være monogame, men vi har fri vilje. Valgene vi gjør er opp til oss selv. Man kan velge å være monogam. Eller ikke.

Skrevet

Poenget er at om man har lovt den andre at man skal være sammen i et monogamt forhold så er det et løftebrudd å være utro, og et svik mtp tillit.

Nei, vi er sikkert ikke skapt til å være monogame, men vi har fri vilje. Valgene vi gjør er opp til oss selv. Man kan velge å være monogam. Eller ikke.

Jeg er helt enig i dette, men jeg har lest flere steder her inne at dette blir brukt som en unnskyldning for å være utro.

Skrevet

Jeg er helt enig i dette, men jeg har lest flere steder her inne at dette blir brukt som en unnskyldning for å være utro.

Tja, de har jo faktisk ingen unnskyldning for å være utro, om de mener at vi mennesker ikke er monogame, og dermed at utroskap er normalt - så er det jo litt teit å love å være monogam til kjæresten sin.....folk er rare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...