Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Gutten vår går i barnehage og i det siste har jeg fått masse meldinger om ulike barn har så lyst til å bli med sønnen min hjem/på besøk. Og ja det er selvfølgelig helt greit! Kjenner ikke foreldrene til noen av disse, men vet hvem de er siden vi bor i en liten bygd.. Synes bare det er rart at foreldrene sender melding til meg om xxxx kan komme til oss.. Hvis gutten min vil leke med noen hadde jeg spurt om xxx ville komme til oss ikke om gutten vår kunne komme til dem.. Flere vil dessuten at de skal komme hit på våre "fridager", altså ukedager der jeg har fri men de foreldrene skal noe og vil at ungen deres skal ha fri fra barnehagen... Jeg mener står det gratis feriepass av andres barn i pannen min?? Bor et godt stykke unna de fleste foreldrene så dette innebærer kjøring.. Anonymous poster hash: ded17...20d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Jøss, det er jo skikkelig frekt! Mine barn får være sammen med venner så ofte de vil, men de er strengt oppdratt til at vi inviterer folk til oss, men inviterer aldri oss selv til andre. Når det passer for andre å ha besøk så vil de invitere oss tilbake. Anonymous poster hash: 43c44...c37
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Mener de at du skal ha gutten deres på besøk fra morgen til ettermiddagen? Det er gratis barnepass ja, og ikke greit. Jeg ville sagt ja til ettermiddagsbesøk hos dere, også ville jeg sørget for at neste gang ble hos dem. Feks kan du si at det passer bedre hos dem den dagen, eller være i forkant å spørre om din kan være med hjem til xxx en dag. Anonymous poster hash: 093fa...f15
MrsMilla Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Hørtes litt rart ut igrunn ja. Normalt sett pleier man vel å bli med barna første gang de er med noen nye hjem og drikke kaffe med foreldrene for å bli litt kjente og vite hvem de er. Deretter kan de bli med hjem etter barnehagen eller komme en liten stund. Etter enda litt mer bekjentskap kan man vel be folk om de har mulighet til å ta med barna hjem etter barnehagen, for så å hente til i sjutiden eller så? Men ikke hørt om at folk vil at barna skal taes ut av barnehagen for å være hos andre foreldre en hel dag - det var rart. kan ikke barna bare være i barnehagen den dagen og leke da?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Jøss, det er jo skikkelig frekt! Mine barn får være sammen med venner så ofte de vil, men de er strengt oppdratt til at vi inviterer folk til oss, men inviterer aldri oss selv til andre. Når det passer for andre å ha besøk så vil de invitere oss tilbake. Anonymous poster hash: 43c44...c37 Det er nettopp slik jeg også tenker. Hi Anonymous poster hash: 45688...55c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Jeg ber alltid andres barn hjem til oss først. De foreldrene jeg etterhvert kjenner kan jeg også spørre om vårt barn kan komme dit hvis barnet vårt spør og har veldig lyst å besøke de. Men har mye andre barn her så er absolutt ikke sånn at jeg benytter meg av barnevakt Anonymous poster hash: 71f0d...bc5
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Gutten vår går i barnehage og i det siste har jeg fått masse meldinger om ulike barn har så lyst til å bli med sønnen min hjem/på besøk. Og ja det er selvfølgelig helt greit! Kjenner ikke foreldrene til noen av disse, men vet hvem de er siden vi bor i en liten bygd.. Synes bare det er rart at foreldrene sender melding til meg om xxxx kan komme til oss.. Hvis gutten min vil leke med noen hadde jeg spurt om xxx ville komme til oss ikke om gutten vår kunne komme til dem.. Flere vil dessuten at de skal komme hit på våre "fridager", altså ukedager der jeg har fri men de foreldrene skal noe og vil at ungen deres skal ha fri fra barnehagen... Jeg mener står det gratis feriepass av andres barn i pannen min?? Bor et godt stykke unna de fleste foreldrene så dette innebærer kjøring.. Anonymous poster hash: ded17...20d Kjenner til det! Vi bor også i en liten bygd, og dette er vanlig praksis her og. Og når jeg har hatt med noen hjem flere ganger på foreldrenes forespørsel, så forventer jeg jo at de inviterer tilbake. Men neida..... Jeg hadde ikke fått meg til å invitere mitt barn hjem til andre, da måtte det ihvertfall vært foreldre jeg kjenner veeeeldig godt. Anonymous poster hash: f017d...aa7
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Så merkelig, at de forventer at du skal ha dem hele dagen mener jeg. Forventer de at du skal kjøre også Jeg har også opplevd dette med at de inviterer seg selv til oss. Datteren min vil veldig gjerne på besøk til dem også, men jeg synes det er frekt å gjøre på samme måte som dem. Så jeg venter på invitasjon, men hver gang er det spørsmål om N.N eller K.K kan komme til oss Anonymous poster hash: 84e4d...24d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 å spørre slik for at deres barn skal få fri fra bhg er jo helt høl i hodet. Og frekt ikke minst. Her jeg bor er det vanlig å invitere hjem til seg selv, altså kan xxxx være med oss hjem. Noen ganger vil foreldrene heller ha med hjem til seg og spør da om det er greit isteden for. Det er gjerne barn som ikke føler seg så trygg med å reise til andre. Og besøk er aldri mer en et par-tre timer, formiddagen i helga eller etter bhg i ukedagene. Jeg hadde helt klart ikke sagt ja til å ha et barn jeg ikke kjenner ganske godt på besøk en hel dag, for om ting skjærer seg blir det mange og lange timer både for barna og meg. Eneste som kunne finne på å be meg passe ungen deres en hel dag (eller ha ho på besøk) er moren til min datters bestevenninne. Men det er fordi jeg har sagt fra at hun bare skal spørre om hun er i beit for barnevakt og hun ville aldri spurt om hun kunne sende i bhg. Og hun hjelper tilbake også så det går begge veier. Anonymous poster hash: e92fd...be9
Elsker livet Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Vi inviterer alltid andre barn hjem til oss, og andre gjør det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå