Gå til innhold

Lurer på en ting ang. svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kontakt tar deres svigermødre?

Hos oss har hun ikke gratulert meg etter jeg ble gravid, og hun har sett oss 2 ganger på et halvår, vi bor i samme by, 10 min gangavstand. Dette er mannens og mitt første felles barn (jeg har et barn fra før) hennes sønns første barn. 

Hun har ett biologisk barnebarn fra før, og hadde intrykk av at da de var ventet var hun mye mer engasjert (mulig hun er det nå også altså, bare ikke til oss..)

Jeg kjenner jeg er litt såret, og lurer på om jeg er hormonell eller berettiget til dette. Har kjent dama i 15 år og vi ha kommet kjempegodt overens :(

Tenkte kankje om flere svarte ville det være lettere å si hvorvidt dette er "normalt" eller ikke :)

Anonymous poster hash: b4ecc...d27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine svigerforeldre er ikke særlig interessert de heller.

De har ett barnebarn på 15 år hos sin eldste sønn og et på 3 år hos oss (hennes yngste sønn)

De bor og 10 min fra oss. Men tar nesten aldri kontakt for å få være med barnebarnet (vårt barn).

Noe de gjorde nesten hver helg med det første barnebarnet.

Min mann er såret over sin mor som viser så lite interesse ovenfor vår sønn. Men det er som å snakke til en vegg, trist :(

Så du har all grunn til å være skuffet !

Hva sier din mann/svigermor til saken?

Anonymous poster hash: 57504...4c8

Skrevet

takk for svar :)

Nei, min mann er enig i at det er spesielt at hun er så fraværende, men vil ikke uttale seg i forhold til hennes mangel på engasjement i forhold til dette kommende barnebarnet og det hun har (som er snart 2 år).

Tror han synes det er trist at vi i utgangspunktet hadde et godt forhold som nå forvitrer. Jeg har ikke tatt det opp med henne enda, vil egentlig vente til baby kommer om 3 mnd for å se hvorvidt hun faktisk kommer til å forskjellsbehandle...

Føler med deg, er utrolig kjipt at besteforeldre viser så liten interesse :(

Skrevet

Vent til en god stund etter at babyen er født og se da.. graviditeten er vel mest interessant/spennende for den som selv går med den voksende magen. Og, det er ikke alle som klarer å engasjere seg i så stor grad i forhold til et spedbarn. Det er nok veldig naturlig at det første barnebarnet får "mest" oppmerksomhet av besteforeldre underveis i graviditeten etc., så jeg synes kanskje du virker å være litt vel følsom..

Anonymous poster hash: caa9c...776

Skrevet

Syns ikke det hørtes normalt ut. Men normalt er det heller ikke her. Svigermor har vi kontakt med minst en gang hver dag, hun kommer på døra. Hun følger også med når vi kommer og går, hvem vi har besøk av, og når vi slår på lysene om morgenen. En mellomting er normalt. 

Skrevet

Vent til en god stund etter at babyen er født og se da.. graviditeten er vel mest interessant/spennende for den som selv går med den voksende magen. Og, det er ikke alle som klarer å engasjere seg i så stor grad i forhold til et spedbarn. Det er nok veldig naturlig at det første barnebarnet får "mest" oppmerksomhet av besteforeldre underveis i graviditeten etc., så jeg synes kanskje du virker å være litt vel følsom..

Anonymous poster hash: caa9c...776

Takk for svar....Ja er nok veldig sår akkurat nå og sikkert proppfull av hormoner og dermed ikke helt rasjonell ;) Men hun var så VELDIG engasjert i sin andre svigerdatters graviditet, og hadde dem på middag til støtt og stadighet. Til oss snakket hun lenge og mye om det kommende mirakelet og det var tydelig at hun var veldig involvert i svagnerskapet. Derfor blir jeg kanskje litt ekstra sår når hun kun har tatt kontakt 2 ganger og ikke en gang gratulert meg (!) (er 6 mnd på vei)

Det er også litt rart at hun skulle være sååå engasjert i det andre svangerskapet, ettersom jeg har kjent henne mye lengre enn den andre svigerdatteren, vi har mye mer til felles, og vi har pleid å gjøre masse ting sammen.....

Skrevet

Syns ikke det hørtes normalt ut. Men normalt er det heller ikke her. Svigermor har vi kontakt med minst en gang hver dag, hun kommer på døra. Hun følger også med når vi kommer og går, hvem vi har besøk av, og når vi slår på lysene om morgenen. En mellomting er normalt. 

Takk for svar :)

Hehe, kan jo bli litt mye av det gode også....Vil jo ikke at svigermor skal fotfølge oss heller. Det føles bare som om hun har tid til alle andre familiemedlemmer untatt oss...Kanskje hun unngår oss? Men kan også være at det er en følelse jeg har og at den ikke er reell *prøver å være positiv*

Skrevet

Takk for svar :)

Hehe, kan jo bli litt mye av det gode også....Vil jo ikke at svigermor skal fotfølge oss heller. Det føles bare som om hun har tid til alle andre familiemedlemmer untatt oss...Kanskje hun unngår oss? Men kan også være at det er en følelse jeg har og at den ikke er reell *prøver å være positiv*

Sikkert best å se det an før du konkluderer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...