Gå til innhold

Trodde detta var et forum for 'alle'....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gidde og påpeke at folk skriver feil??? Syns det utrolig dårlig at folk sier det hele tiden når man skriver feil... Selv har jeg dysleksi, og det er greit at folk sier fra, sånn når jeg gikk på skolen osv.... Men her inn.... hallo.... La folk være....

 

Anonymous poster hash: 4624a...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidde og påpeke at folk skriver feil??? Syns det utrolig dårlig at folk sier det hele tiden når man skriver feil... Selv har jeg dysleksi, og det er greit at folk sier fra, sånn når jeg gikk på skolen osv.... Men her inn.... hallo.... La folk være....

 

Anonymous poster hash: 4624a...f91

Ja virker som folk er mer opptatt av skrivefeil enn noe annet

 

Anonymous poster hash: 1bb69...887

Skrevet

Jeg skriver mye feil, og det er fordi jeg har ikke norsk som morsmål. Men jeg kan snakke 3 språk og er fornøyd med det :)

Skrevet

Jeg skriver mye feil, og det er fordi jeg har ikke norsk som morsmål. Men jeg kan snakke 3 språk og er fornøyd med det :)

 

 

Jeg har heller ikke norsk som morsmål og flyttet til Norge da jeg var 18. Likevel har jeg aldri skrevet "prevanksjon", "intrisert", "intrisang" og andre barneskolefeil. Og ja, jeg hadde vært takknemlig hvis folk påpekte at jeg skrev enkelte ord feil eller formulerte meg dårlig. Jeg jobber i et yrke der man bør ha ganske så god formuleringsevne og få skrivefeil, så det hadde kommet meg til gode. Og ja, jeg forstår at folk blir irritert over innlegg om hvem bil man skal kjøpe og hvordan vogn er best å bruke. Disse tingene har ingenting med dysleksi å gjøre, og 80% av forumbrukere kan umulig ha dysleksi.

 

Anonymous poster hash: c6e4a...742

Skrevet

Noen har et voldsomt behov for å trå på andre når de er underkuet av gubbene sine :P

Skrevet

Går vel an å skrive riktig selv om det er et nettforum?

Eller er rettskriving forbeholdt skolearbeid?

 

Mange har dysleksi, men det er mange som er sløve på skriftspråket!

 

Det å ha dysleksi er ingen hvilepute!

 

Anonymous poster hash: 300c1...4d8

Skrevet

Her skriver det inn fortvilte folk som lurer på om de har abortert eller har problemer i forholdet, og så kommer det alltid en eller annen nisse som skal belære om kommaregeler og å/og . Er over gjennomsnittet interessert i norsk språk selv men alt til sin tid. Her er det både folk med lese og skrivevansker pluss dere som ikke har norsk som førstespråk. Har sett innlegg her som er nesten uleselig, og kan da kanskje forstå at noen kommenterer. Men ellers ikke.

Skrevet

Hvorfor gidde og påpeke at folk skriver feil??? Syns det utrolig dårlig at folk sier det hele tiden når man skriver feil... Selv har jeg dysleksi, og det er greit at folk sier fra, sånn når jeg gikk på skolen osv.... Men her inn.... hallo.... La folk være....

 

Anonymous poster hash: 4624a...f91

DA jeg gikk på skolen!

Hver gang når, og den gang da!

Dysleksi eller ikke, regler er regler.

 

Anonymous poster hash: 752ec...6f4

Skrevet

Her skriver det inn fortvilte folk som lurer på om de har abortert eller har problemer i forholdet, og så kommer det alltid en eller annen nisse som skal belære om kommaregeler og å/og . Er over gjennomsnittet interessert i norsk språk selv men alt til sin tid. Her er det både folk med lese og skrivevansker pluss dere som ikke har norsk som førstespråk. Har sett innlegg her som er nesten uleselig, og kan da kanskje forstå at noen kommenterer. Men ellers ikke.

 

 

De fleste innlegg her dreier seg om trivielle ting som småkrangling med gubben, interiør, sexpartnere og bridezillaer. Og da synes jeg det er greit å påpeke skrivefeil. Mitt spørsmål, hvorfor ønsker ikke folk å bli rettet på og blir kjempesinna? VIL de skrive masse feil? Tenker på hvor upraktisk det må være ved skriving av jobbsøknader og lignende.

 

Anonymous poster hash: c6e4a...742

Skrevet

 

Jeg skriver mye feil, og det er fordi jeg har ikke norsk som morsmål. Men jeg kan snakke 3 språk og er fornøyd med det :)

 

 

Jeg har heller ikke norsk som morsmål og flyttet til Norge da jeg var 18. Likevel har jeg aldri skrevet "prevanksjon", "intrisert", "intrisang" og andre barneskolefeil. Og ja, jeg hadde vært takknemlig hvis folk påpekte at jeg skrev enkelte ord feil eller formulerte meg dårlig. Jeg jobber i et yrke der man bør ha ganske så god formuleringsevne og få skrivefeil, så det hadde kommet meg til gode. Og ja, jeg forstår at folk blir irritert over innlegg om hvem bil man skal kjøpe og hvordan vogn er best å bruke. Disse tingene har ingenting med dysleksi å gjøre, og 80% av forumbrukere kan umulig ha dysleksi.

 

Anonymous poster hash: c6e4a...742

 

Ikke jeg heller... det var ingen som påpekte mine skrivefeil så langt. Jeg er bare klar over det og ofte ser jeg at skrev feil etter at jeg har lest innlegget på nytt. Men så bra at du er så flink å skrive, selv om du ikke har norsk som morsmål (er ikke sarkastisk) :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men å begynne å terpe på skrivefeil når folk åpner hjertene sine og forteller om voldelige menn eller syke barn, som jeg har sett eksempler på her inne, det er i min verden unormalt.

 

Alt til sin tid er det noe som heter, og man trenger ikke påpeke skrivefeil hver gang man ser det. I så fall tyder det jo på at denne personen har et større problem enn hun som skriver feil...

Skrevet

Det er veldig bra når noen tar seg tid til å rette på en hyglig måte. Vi påvirkes av det vi leser og når vi leser mye feil blir det fort til at vi plukker opp feilene. Jeg staver elendig selv og merker at jeg har lett for å plukke opp gjenngangerfeil. En stavekontroll på disse sidene hadde vært flott, men pr i dag må vi ta til takke med at andre tar seg tid til å påpeke feil.

 

Det samme gjelder riktig tegnsetting, gramatikk og det å bruke ord riktig. Selv om man forsåvidt kan gjette seg frem til hva som er ment er det en uting ikke å forsøke å få det riktig. Feiene forplanter seg bare til flere mennesker. 



Anonymous poster hash: c4134...26c
Skrevet

Jeg får helt vondt i sjelen av en del feil som går igjen her inne... Men jeg prøver å moderere meg, unngå å påpeke det i alvorlige tråder osv...

 

Og ja, jeg vet at jeg har et problem med det ;)

Skrevet

Alt til sin tid som en skrev over her. :)

 

At ikke alle har like lett for å forstå kommaregler, da/når o.l må vi nok bare lære oss å leve med, men når det kommer ord som er så feilstavet at uttalmåten også havner helt ute på jordet, da blir jeg smått frustrert. En del av de feilstavede ordene her inne vitner i tillegg om at man ikke har "lagt tanke bak" hva meningen med ordet er. For å bruke en klisje her inne på forumet; honkle! Om man tenker på hva dette er, er det for de aller fleste logisk hvordan det staves. Et klede man tørker hendene på, altså et håndklede, evnt håndklær.

Skrevet

Når det er to fattige skrivefeil i hovedinnlegget og hi får slengt i trynet " har du dysleksi eller er du kort" er ikke dette noen hyggelig måte å rette feil på. Det kalles mobbing og får meg til å se rødt.

Skrevet

Men å begynne å terpe på skrivefeil når folk åpner hjertene sine og forteller om voldelige menn eller syke barn, som jeg har sett eksempler på her inne, det er i min verden unormalt.

 

Alt til sin tid er det noe som heter, og man trenger ikke påpeke skrivefeil hver gang man ser det. I så fall tyder det jo på at denne personen har et større problem enn hun som skriver feil...

Enig. Må være mulig å se an situasjonen i tråden. Å bli pirket på pga skrivefeil om en nettopp har fått vite at ungen har en dødelig sykdom, gubben har vært utro eller at man har mistet jobben må være sårt. Og utrolig unødvendig...

Skrevet

Patetisk herseteknikk, ingenting annet.

Har man dårlige argumenter så er det lettere å klage på kommafeil og lignende.



Anonymous poster hash: 88936...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...