baremeg.. Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er gravid i 1. trimester og er visst ikke lenger motstandsdyktig mot røde hunder.. Vi kunne tenkt oss en sydentur i løpet av høsten, men vet ikke om jeg tør..? Det finnes jo knapt røde hunder i norge lenger, men det er kanskje annerledes i typiske syden land der det er mange nasjonaliteter samlet.. Vi tenkte kanskje Kypros, men andre steder er også mulig. Noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Jeg ville ikke tatt sjansen. Det ble dessverre flere vaksinemotstandere etter bløffen om autisme og bl.a i Skottland har de hatt oppsving av både røde hunder og meslinger, flere barn har fått varige skader pga ettersykdommene. Heldigvis ser folk hvor farlig disse barnesykdommene kan være så antallet vaksinerte stiger igjen, men jeg ville ikke reist utenlands i svangerskapet om jeg ikke var motstandsdyktig. Anonymous poster hash: 1f811...4c2
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Hvorfor i det hele tatt gidde å utsette seg selv og barnet for dette, selv om sjangsen er liten.. Skjønner det virkelig ikke.. Anonymous poster hash: 7a648...8fd
DaTuMa Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Det stod i avisen her om dagen om ett land gravide ikke burde reise til hvis de ikke hadde antistoffer mot røde hunder. Hvis de går ut og sier det om et spesielt land vil jeg anta at andre land er å anse som trygge. Vi kan aldri være 100% trygge i norge heller
Mammatil1prins Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Jeg fikk samme beskjed om at jeg ikke er motstandsdyktig mot røde hunder, men tok sjansen og reiste ei uke til Tyrkia i uke 20. Jordmoren sa ingenting om at jeg ikke burde reise, men hun kan jo ha glemt at jeg må ha ny vaksine. Uansett så ville jeg bare si at jeg tok sjansen og reiste.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Kan du tilgi deg selv og leve med avgjørelsen om det ikke går bra, du blir smittet og barnet blir skadet? Svaret på det spørsmålet er vel det samme som svaret på om du kan reise... Anonymous poster hash: 1f811...4c2
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Jeg tenker også littnsånn,hva er sjansen? Hvor ofte da du ikke er gravid har du blitt smittet av diverse som du bli frarådet å gjøre? Er nok mest at man tenker ekstra over det pga man bærer ett barn i magen
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Har du ikke fulgt vaksinasjonsprogrammet som barn? Jeg er motstandsdyktig mot sykdommen, men ville ikke reist om jeg ikke var det.. Trodde man var immun om man fulgte programmet.. Anonymous poster hash: e9b7a...c5b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Hvor lang er virkningen om man har fått vaksine som barn? Dvs hvor gammel er man når den ikke virker lengre... Anonymous poster hash: a59db...b92
baremeg.. Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2013 HI her. Har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Er litt over 30 og nå er jeg visst ikke motstandsdyktig lenger. Skal vaksinere meg etter fødselen. Men har egentlig lovt eldstemann en sydentur. Ble litt usikker nå..
Mammatil1prins Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har også fulgt vaksinasjonsprogrammet og er 25 i år. Skal vaksinere meg på nytt etter graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Har du ikke fulgt vaksinasjonsprogrammet som barn? Jeg er motstandsdyktig mot sykdommen, men ville ikke reist om jeg ikke var det.. Trodde man var immun om man fulgte programmet.. Anonymous poster hash: e9b7a...c5b En vaksine trenger ikke gi livslang immunitet, det hender man må ta ny vaksine. En blodprøve viser om du fremdeles er immun... Anonymous poster hash: 1f811...4c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå