Gå til innhold

Hjelp! Hund spiste museblokk (gift)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde besøk der vi skal flytte. Hunden ble med inn i kjelleren. Jeg viste ikke at det lå en slik blikk på gulvet.

Hunden tygde på den. Vi reagerte kjapt siden det ikke skulle være noe på gulvet og vi skjønte ikke hva hun kunne ha funnet. Hunden har nok fått i seg smuler men mangler ikke store biter av blokken.

Reist til dyrlege nå for å få brekkningsmiddel. Hunden er ca ett år, frisk fra før. Ca åtte kilo.

Men klarer ikke å slappe av. Har verdens værste samvittighet for at hunden fikk bli med inn. Bekymret for hvordan det går.

Noen som har peiling på slike ting her?

Anonymous poster hash: 65857...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte du virkelig ikke veterinæren om dette????

Anonymous poster hash: 445a0...7cd

Skrevet

Hei,

jeg er dyrlege. Hvis dere kom dere veldig kjapt til dyrlege og hunden fikk kastet opp, så går det sannsynligvis bra. Det bør skje helst innen 1/2 time. Dersom giften får tid til å absorberes kan det gå veldig dårlig. Rottegift (de fleste typer) er antikoagulerende, noe som gir økt blødningstendens og vil i verste fall føre til at dyret blør i hjel.

Anonymous poster hash: 39695...196
Skrevet

Er ikke jeg som har hunden, de som har hunden er der nå. Jeg sitter hjemme og er nervøs.

Skrevet

Muse-og rottegift inneholder stort sett antikoagulerende middel som gir store, indre blødninger. Det må gis k-vitamin straks som motgift, slik at blodet kan koagulere normalt. Hvis ikke blir det alvorlig.

Anonymous poster hash: 66307...f96

Skrevet

Tok ca 45min Pga lang kjørevei før de var hos dyrlegen.

Skrevet

Tok ca 45min Pga lang kjørevei før de var hos dyrlegen.

Det er altfor lenge med tanke på at det er rottegift.

Gjest Julia1984
Skrevet

Huff så ekkelt, hold oss oppdatert da..

Skrevet

Har det helt forferdelig nå. Viste ikke at det var det der.

Skrevet

Det mangler nok smuler, siden blokken var knekt. Fikk dratt biten ut av munnen hennes. reagerte fort på tyggingen siden det ikke hørtes ut som stein eller tre. Den lyden er liksom hardere. Men ikke store biter. Ca 45min etter hos dyrlege.

Skrevet

Om du googler litt ser du det samme som meg, om hunden kommer til dyrlege før det faktisk blir syk går det som regel bra. De hundene som dør er de som først kommer til dyrlege etter 2-3 dager og er veldig syke, da kommer behandlingen for sent.

Anonymous poster hash: 5622f...2ef
Skrevet

Hei igjen,

jeg synes ikke det høres ut som det er så veldig alvorlig, dersom den kun fikk i seg noen smuler, og den kastet opp etter 45 minutter. Dyrlegen vil nok vurdere om de skal gi K-vitaminer og evt. medisinsk kull i tillegg, og dere må følge nøye med på allmenntilstanden til hunden de nærmeste dagene (sjekk at slimhinnene er rosa!). Det er også forskjell på rottegift, så det er lurt å opplyse veterinæren om hvilken type dette var.

Anonymous poster hash: 39695...196
Skrevet

Vet ikke hvilken type, bare hvordan den ser ut. Blå Museblokk..

Skrevet

Vet ikke hvilken type, bare hvordan den ser ut. Blå Museblokk..

Høres ut som slik naboens hund fikk i seg. Den døde.

Skrevet

Hvor fort reagerte de, og hvor mye spiste den..?

Skrevet

De er hjemme nå. Dyrlegen mente det kom til å gå bra. Museblokk er ikke like farlig som ren rottegift. Og med små mengder, brekkningsmiddel etter 45min og k-vitamin sprøyte så skulle det gå bra i de fleste tilfeller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...