Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Har slitt med veldig mye kynnere i dette svangerskapet, men nå idag har det vært helt ekstremt! Får vondt i korsryggen når de står på som verst, men det har jeg og opplevd et par uker nå Har ei venninne som sleit med dette, og hun endte opp med styrtfødsel.... Er det sånn at man føder raskere hvis man har mye kynnere? Har hatt veldig vondt i magen i hele dag, og er redd jeg ender opp med å føde alene Anonymous poster hash: d1d5e...a64
MammantilNurket Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Hvor langt er du, da? Jeg hadde hyppige/kraftige kynnere for 2-3 uker siden. Pyton! Ringte sykehuset og fikk beskjed om å ta to paracet, legge meg flatt i to timer og ringe opp igjen om det ikke ga seg. Da jeg ringte opp to timer senere fikk jeg beskjed om å holde meg i ro. Lå flat i tre dager - det hjalp. JM sa at så lenge det ikke gikk under ti min.mellom hver var det ikke farlig - jeg hadde ca.20 min. Sikkert lurt å ringe føden Jeg får kynnere når jeg løper i trapper, danser, bærer saker og stresser. God bedring og klem til deg Endret 30. juni 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Jeg hadde masse kynnere i begge svangerskap, og ble 50% sykemeldt pga det. Første fødsel varte i 28 timer, andre fødsel varte i ca 40 timer.. Så nei, ingen sammenheng mellom kynnere og raske fødsler. Dette var også infoen jeg fikk på sykehus og hos jordmor Anonymous poster hash: e2076...6fe
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Har hatt mer og mer kynnere for hvert svangerskap, og raskere og raskere fødsler. Så for min del kan det ha en sammenheng. Sist fødsel tok 45 minutter. Er redd det går raskere denne gangen. Anonymous poster hash: be52d...b55
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Har slitt med veldig mye kynnere i dette svangerskapet, men nå idag har det vært helt ekstremt! Får vondt i korsryggen når de står på som verst, men det har jeg og opplevd et par uker nå Har ei venninne som sleit med dette, og hun endte opp med styrtfødsel.... Er det sånn at man føder raskere hvis man har mye kynnere? Har hatt veldig vondt i magen i hele dag, og er redd jeg ender opp med å føde alene Anonymous poster hash: d1d5e...a64 Sjekket deg for uvi i det siste? Noen får mer kynnere av det ... Anonymous poster hash: b6939...9e6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Jeg hadde noe, men ikke mye kynnere i mitt første svangerskap og hadde en veldig rask fødsel. I andre svangerskap hadde jeg mye og vonde kynnere og ettersom første fødsel var så rask, var jeg redd for at andre skulle gå enda raskere og jeg ikke skulle rekke å få mannen hjem fra jobb og at jeg ikke skulle komme meg på sykehuset. Det var ikke noe problem, for selv om andre fødsel var rask, så tok den mye lengre tid enn første. Hvis du er bekymret for at det er fødsel i gang, så ringer du føden og snakker med dem og så ber de deg evt å komme inn på en kontroll. Anonymous poster hash: 200fd...f67
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Takk for svar :-) Er 38+6 så rimelig nærme. Hadde 5 min mellom for noen dager siden, og nå har de vært konstante. UVi sjekket jeg meg for på fredag, hadde samme greiene på onsdag... Jeg ligger med bekkenløsning, så å legge seg ned har jeg gjort for mange mange mnd siden Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Jeg hadde lite kynnere,kom først mot slutten. Fødte på en torsdag. Søndag-tirsdag hadde jeg mye kynnere med ordentlig tak i kors ryggen,men tenkte ikke noe mer over det,nærmet seg jo slutten uansett:-) onsdag var jeg fri for all smerte,hadde det ikke vært for magen hadde jeg ikke trodd jeg var gravid,så den kvelden gikk jeg opp og ned trappene her hjemme,med knebøy i bunn og på toppen. Kl 02 samme natt våknet jeg med 7min mellom hver rie,dro på sykehuset og hadde 6cm åpning. Kl 06.04 var prinsessa våres ute,så her tok fødselen 4timer fra jeg våknet hjemme til hun var ute:-) førstegangsfødende og hun kom på termin :-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Takk takk igjen Det har enda ikke gitt seg, det er som om det er en evigvarende kynner.....mannen er ikke hjemme før midnatt, og jeg er alene med de andre barna. Får bare holde ut vel Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Det går nok fint:-) når har du termin? Du har jo flere barn, så vet jo hva du skal kjenne etter? Husker jeg var utrolig bekymret rundt uke 30, da hadde jeg mye vondt så forlangte sjekk på føden,men ingenting galt! Men blir at man bekymrer seg litt ekstra
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Kanskje hun er på vei ned i bekkenet/fester seg?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Det går nok fint:-) når har du termin? Du har jo flere barn, så vet jo hva du skal kjenne etter? Husker jeg var utrolig bekymret rundt uke 30, da hadde jeg mye vondt så forlangte sjekk på føden,men ingenting galt! Men blir at man bekymrer seg litt ekstra Er 38-6 nå, så sånn sett er jeg innafor. Har 2 fra før men aldri opplevd dette. Når jeg har hatt vondt i korsryggen før har det vært rier. Men så leser man jo overalt at 3mann er en luring.... Hadde dette vært første ville jeg vært på vei inn for lenge siden tør jo ikke dra noe sted nå, det er jo antagelig ingenting! Førstemann startet med vannavgang, og andre startet etter stripping hos jordmor, så der var jeg jo litt forberedt Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Ja det er aldri godt å si hvordan en fødsel starter. Her måtte jordmor ta vannet på sykehuset og da kom press riene rett etterpå. Hehe! Krysser fingrene for deg og at tredjemann holder seg i magen iallfall til mannen er hjemme:-) hold oss oppdatert:))
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Ja det er aldri godt å si hvordan en fødsel starter. Her måtte jordmor ta vannet på sykehuset og da kom press riene rett etterpå. Hehe! Krysser fingrene for deg og at tredjemann holder seg i magen iallfall til mannen er hjemme:-) hold oss oppdatert:)) Ja, for ikke å snakke om at det er 1 Juli i morgen skal gi beskjed. Takk for råd Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 Oppsummering og litt flere spørsmål; Kynnerene ga seg rundt midnatt, men har kjent0 veldig veldig lite liv etter det. Noen dult har det vært, så har foreløpig tatt det med ro. Har sovet 4 timer i natt, tilsammen (helt normalt for meg akkurat nå, men blir aldri vant til det) Pga lite liv har jeg nå helt nedpå to glass med brus, utrolig enkelt, men kjenner fortsatt ikke noe mer. Leser overalt at det blir stille før fødsel?? Blir virkelig ikke klok på dette! Tendensen til skikkelige kynnere er der om jeg ikke ligger helt i ro, noe som jo fort blir rimelig umulig når jeg har barna hjemme... Vil ikke ringe føden uten grunn heller.... Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Januarbaby2014 Skrevet 1. juli 2013 #16 Skrevet 1. juli 2013 Ring føden slik at du slipper å bekymre deg, det er god nok grunn. Man skal ta det på alvor hvis man synes at noe virker unormalt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #17 Skrevet 1. juli 2013 Ring føden slik at du slipper å bekymre deg, det er god nok grunn. Man skal ta det på alvor hvis man synes at noe virker unormalt. Lykke til. Det er jo nettopp det....er det unormalt? Når jeg leser så mange steder at det er normalt med stillhet før fødsel? Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Januarbaby2014 Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 Jo, det kan ofte bli mer rolig mot slutten... Men jeg kan ikke i mine tre tidligere svangerskap huske at jeg merket det sånn plutselig!? Hadde jeg bekymret meg så hadde jeg tatt kontakt med føden. Det går nok helt sikkert bra, men kjedelig å gå å vær bekymret for den lille i magen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Jo, det kan ofte bli mer rolig mot slutten... Men jeg kan ikke i mine tre tidligere svangerskap huske at jeg merket det sånn plutselig!? Hadde jeg bekymret meg så hadde jeg tatt kontakt med føden. Det går nok helt sikkert bra, men kjedelig å gå å vær bekymret for den lille i magen. Så ikke før nå at det var kommet svar igjen Jeg har fått kontakt!! Så regner med det er ting som det de mener man må regne med når man er gravid med nr 3 mannen kommer hjem etter lunsj og avlaster meg litt Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Tbm88 Skrevet 1. juli 2013 #20 Skrevet 1. juli 2013 Det dem mener med at det blir stille nærmere fødsel er at barnet er større og man kjenner spark osv på bestemte steder isteden for at det turner rundt i hele magen! Ring føden om du er bekymret, det er jobben dems å være der for oss. Bedre å ringe en gang for mye:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #21 Skrevet 1. juli 2013 Det dem mener med at det blir stille nærmere fødsel er at barnet er større og man kjenner spark osv på bestemte steder isteden for at det turner rundt i hele magen! Ring føden om du er bekymret, det er jobben dems å være der for oss. Bedre å ringe en gang for mye:-) Forsto det sånn (på ymse forum) at det var normalt at de var roligere nærmere fødsel? Men skjønner hva du mener. Nå har Kynnerene begynt igjen og bevegelsene har avtatt igjen. Ikke lett! Får ringe og høre Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Tbm88 Skrevet 1. juli 2013 #22 Skrevet 1. juli 2013 Høres ut som en fødsel like rundt hjørne kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #23 Skrevet 1. juli 2013 Høres ut som en fødsel like rundt hjørne kanskje? Har hatt langvarige kynnere før, men ikke av dette kaliberet. Så hadde ikke gjort noe Anonymous poster hash: d1d5e...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå