Gå til innhold

Er det jeg eller mannen som er teit nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar med meg guttungen ut hver lørdag noen timer, 3-4 timer. Gjort det siden han var 3-4 uker, og syns det er greit å få litt alenetid med han, samtidig som mannen får være litt alene. Jeg har ikke lappen, og noen ganger spør jeg om han kan kjøre oss, hvis det regner f.eks og jeg helst vil slippe å vente på bussen og bli kliss bløt.

I går var en av de dagene. Jeg skulle møte min mor kl 2, og var litt sent ute. Han sa ja til å kjøre, jeg sa takk. kl ett fikk jeg tid til å gå å dusje, da hadde jeg smørt mat til guttungen, finni frem klær til både han og meg, mens mannen var å tok en kaffe hos naboen. Da han kom inn igjen rundt halv to spurte jeg om han gadd å kle på guttungen, for jeg begynte å få dårlig tid, ikke noe problem sa han så lenge klærne var finni frem. Da han hadde skiftet på sønnen vår måtte han sette inn barnesetet (veldig glad jeg slapp det selv, trygt ja- verdens mest tuklete jobb-ja!!) Så kom han ikke inn igjen. Da hadde jeg ikke rukket å ornde håret eller kle på meg selv. Sjappet meg alt jeg kunne, "litt" stressa", hjalp sønnen med skoene og løp ut i bilen i øspøs regnvær.

Jeg vet det var litt urimlig, men sa i en litt bitcy tone "så fint at du bare satt deg her å venta da!!", fikk i svar at det var ikke hans ansvar å ordne guttungen osv når det er JEG som skal ut!?? Og at heretter måtte jeg komme meg dit jeg skulle selv for han gadd ikke få kjeft når han er så snill og "kjører meg rundt"..

Jeg er litt oppgitt, vi er da to om ansvaret uansett???

Anonymous poster hash: 66324...e15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, dere er to om det. Virker ikke som om han helt har skjønt det.

Anonymous poster hash: 9f464...76f
Skrevet

Har han bedt om å være alene disse timene? Eller er det du som antar at det er en fin løsning for dere begge?

Anonymous poster hash: 510fa...9eb

Skrevet

Ja dere er to om ungen, men det betyr ikke at han må kjøre rundt på deg.

Anonymous poster hash: a1274...a53
Skrevet

Han har bedt om disse timene, fordi han sjelden er helt alene ellers. Nå er det veldig sjelden at jeg spør om han kan kjøre meg noe som helst sted, kanskje en gang i mnd. Og det er ikke noe jeg FORVENTER, bare så det er sagt...uff, jeg var kanskje litt krass da :/

Skrevet

Du som er urimelig. Han får vel alltid kjeft uansett hva han gjør.

Anonymous poster hash: a9854...b7a

Skrevet

Da er det litt urimelig.. Men også utakknemlig av deg. Ikke hans skyld at du ikke har tatt lappen.

Jeg ville snakket med ham og spurt hva greia var. Kan jo hende det ligger mer bak.

Anonymous poster hash: 510fa...9eb

Skrevet

Er mannen din som er teit! !

Anonymous poster hash: 8f851...010

Skrevet

Teite begge to.

Anonymous poster hash: 9047d...28e
Skrevet

Er mannen din som er teit! !

Anonymous poster hash: 8f851...010

Skrevet

Takk for svar..haha, mye delte meninger, så da er vi nok litt teite begge to, og jeg får bare legge meg flat. Igjen...

Skrevet

Så det eneste mannen din ikke gjorde var å ta på guttungen skoa?

Synes dere er litt teite begge to..

Mannen din pga av kommentaren om at det ikke er hans ansvar, noe det etter mitt syn er da man i ett forhold hjelper hverandre, pluss at han hadde og skulle jo få mye egentid. Du fordi du stresser deg opp og kjefter..

Skrevet

Ville vært mest normalt å hjelpe til å bli klar i tide. Jeg hadde nok blitt rimelig irritert jeg også.

Har man ikke lappen syns jeg faktisk det er den med lappens ansvar å kjøre rundt på kone og barn så langt det lar seg gjøre.

Skrevet

Utrolig mange skrivefeil, HI!!

Dysleksi eller bare litt "kort"?

Anonymous poster hash: 4a9b5...c6d

Skrevet

Unødvendig av deg å svare så bitchy. Han hjalp mye til, og så kommer du med en slik kommentar. Vil tro at han svarte i irritasjon, og at du godt kan spørre en annen gang å. Og ja, han burde kanskje tenkt du trengte hjelp, men var kanskje litt korttenkt da

Anonymous poster hash: 10ba0...117
Skrevet

Skjønner jeg er heldig! Mannen ordner alt sammen med meg, eller for meg hvis jeg tar med barna ut en tur og han er hjemme. Selvsagt fester han bilspillet og kler ungene, og det uten at jeg ber om det! Og han klarer faktisk og finne fram klær i skapet også.. Jeg gjør det samme for han. Hjelper jo til når jeg ser mannen er stresset fordi han skal rekke noe! Når begge har den innstillingen går det overraskende bra... :)

Anonymous poster hash: 68f4c...d1c

Skrevet

Men, hva slags ordning er dette? Hadde synes det var rart at mannen min ville ha "fri" 3-4 timer hver lørdag? Helg er jo for å være sammen familien?

Anonymous poster hash: 68f4c...d1c

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hvorfor trenger han alenetid hver helg når han valgte å stifte familie og få barn? Når han DU "alenetid" da? I min verden er det den med skrikende behov for alenetid OG førerkort som skal ut av huset, ikke barna.

Skrevet

Hvorfor trenger han alenetid hver helg når han valgte å stifte familie og få barn? Når han DU "alenetid" da? I min verden er det den med skrikende behov for alenetid OG førerkort som skal ut av huset, ikke barna.

Hun skrev jo at hun ville ha alenetid med sønnen. Ikke at mannen hadde et skrikende behov for alenetid og at dette var noe han forlangte.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hun skrev jo at hun ville ha alenetid med sønnen. Ikke at mannen hadde et skrikende behov for alenetid og at dette var noe han forlangte.

HI skriver "Han har bedt om disse timene, fordi han sjelden er helt alene ellers". Les hele tråden :)

Skrevet

HI skriver "Han har bedt om disse timene, fordi han sjelden er helt alene ellers". Les hele tråden :)

Ja, okey, sorry  :)

Skrevet

Utrolig mange skrivefeil, HI!!

Dysleksi eller bare litt "kort"?Anonymous poster hash: 4a9b5...c6d

Øh...... Det var bare to skrivefeil i hovedinnlegget. Og hva er det med det behovet enkelte her inne har for å kalle medsøstre for " korte"???

Ta en titt i speilet, der har du kort ;)

Skrevet

Han har bedt om disse timene, fordi han sjelden er helt alene ellers. Nå er det veldig sjelden at jeg spør om han kan kjøre meg noe som helst sted, kanskje en gang i mnd. Og det er ikke noe jeg FORVENTER, bare så det er sagt...uff, jeg var kanskje litt krass da :/

Er du ofte helt alene ellers da? Mannen din høres veldig bortskjemt ut.

Vi vil gjerne være sammen som familie når mannen først har fri fra jobb.

Anonymous poster hash: 4410e...906

Skrevet

Oi, her var det mange forskjellige svar. Tusen takk for at dere tar dere tid, alle sammen :) Rettskriving er ikke helt min sterke side, nei, men det var ikke det jeg trengte hjelp til heller ;) Han er nok litt bortskjemt, og nei, jeg har ingen dager/timer hvor jeg er helt alene med mindre jeg drar bort. Han virker lite interressert i å være med meg når vi først har litt fritid, sikkert fordi jeg tydeligvis er ei urimelig og fæl drittkjærring :P Det er veldig sjeldent jeg kjefter eller klager på noe som helst egentlig, det var bare denne dagen hvor det rant over for meg. Og nei, han har ikke planer om å kjøre meg noe som helst sted igjen, vi har snakket om det etterpå.

HI

Skrevet

Det er veldig sjeldent jeg kjefter eller klager på noe som helst egentlig, det var bare denne dagen hvor det rant over for meg. Og nei, han har ikke planer om å kjøre meg noe som helst sted igjen, vi har snakket om det etterpå.

HI

Svært urimelig av mannen din. Straffen bør vel stå til forbrytelsen og dessuten nullstilles etterpå? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...