Gå til innhold

De som fikk barn i alder av 49 og 66.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat sett på dokumentaren på VGTV:

http://www.vgtv.no/#!/video/65652/dokumentar-mot-alle-odds-siw-49-og-georg-66-fikk-tvillinger

Sitter igjen med blandede følelser. På en måte synes jeg det er rørende at hun fikk barn til slutt, mens på den annen side tenker jeg litt på barna som vil ha foreldre på alder med de flestes besteforeldre, og i noen tilfeller oldeforeldre når de kommer i skolealder. 

De risikerer og at deres barnebarn aldri får oppleve å ha besteforeldre. Eller at barna i ung alder må ta omsorg for foreldrene. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Hva er deres synspunkter?

Anonymous poster hash: 73f1e...0b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er "sykt" å få barn i en alder av 66. Er jo godt mulig man er død av alderdom før ungene er ute av barneskolen! 

Anonymous poster hash: a3c70...961
Skrevet

Jeg kjenner en som fikk barn uten hjelp da hun var 45 år og det er ikke så stor forskjell på 45 og 49 år, men da var pappaen også ca like gammel, ikke nesten 20 år eldre. Likevel syns jeg at det er helt greit at man ikke gir hjelp i Norge til at noen skal få barn godt opp i 40-årene. Og i 60-årene er det alt for sent å få barn, også for menn.

Anonymous poster hash: 2653a...a20
Skrevet

Jeg synes hele greia virket sykt på en måte, men på en annen side var det jo ei litt fin historie. 

Veldig sent og vente til man er 49 og 66 år gammel. Og jeg begynte og tenke på noe, hvem skal ta seg av barna om 10 år? Greier de det enda, eller begynner alderdommen og sette sine spor. Og hva kommer til å skje skjer med barna hvis foreldrene ikke kan ta seg av de lenger, og hvordan vil barna få oppleve dette?

Skrevet

Jeg lukka en annonse i begynnelsen av videoen, og der stoppa hele videoen...!

Barna vil nesten helt fra starten kjenne en frykt for at foreldrene skal bli syke og dø.

Siden faren steriliserte seg for 30 år siden, tyder det på at han har voksne barn?

Men disse vil automatisk bli mindre involverte, siden faren har ei yngre kone som tar seg av ham.

Og det kan jo være at kona greier å ta seg av tvillingene pluss en eldre mann.

Skrevet

Jeg synes hele greia virket sykt på en måte, men på en annen side var det jo ei litt fin historie.

Veldig sent og vente til man er 49 og 66 år gammel. Og jeg begynte og tenke på noe, hvem skal ta seg av barna om 10 år? Greier de det enda, eller begynner alderdommen og sette sine spor. Og hva kommer til å skje skjer med barna hvis foreldrene ikke kan ta seg av de lenger, og hvordan vil barna få oppleve dette?

Om ti år? Tror du seriøst at den mora er hjelpeløs pleiepasient på gamlehjemmet i en alder av 59 eller?

Mine foreldre og svigerforeldre er alle sammen rundt 70 år nå. I dag har svigers vært på en 80 km lang sykkeltur. I morgen drar mine foreldre på en fem dagers ferie med fjellvandring.

Tror nok du må revurdere dine tanker om når alderdommen inntrer altså...

Skrevet

Jeg må bare legge til at det første jeg reagerte på da jeg kom over saken var at de satt halvnakne på bildene på forsiden til VG. Normalt sett så pleier ikke foreldre å stille opp på bilder i bar overkropp, og ammende. 

Anonymous poster hash: 73f1e...0b5
Skrevet

Om ti år? Tror du seriøst at den mora er hjelpeløs pleiepasient på gamlehjemmet i en alder av 59 eller?

Mine foreldre og svigerforeldre er alle sammen rundt 70 år nå. I dag har svigers vært på en 80 km lang sykkeltur. I morgen drar mine foreldre på en fem dagers ferie med fjellvandring.

Tenkte hovedsaklig på faren... Hun vil da risikere å sitte med to barn og en gammel og utslitt mann

Morfar nærmer seg snart 80 og er like sprek som du beskriver, men han har sagt selv at barn blir for mye arbeid. 

Ikke skal man (i hans tilfelle i alder av 76, hennes 59 da snart 77 og 60 år) greie og ta vare på "standard omsorg" for barna, men de skal jo følge de opp i skole og fritidsaktiviteter. 

Skrevet

Foreldrene gir et ganske overbevisende inntrykk i videoen. Men ser ikke bort fra at de kan få dårligere helse av belastningen med å måtte løpe etter tvillingene, og beskytte dem fra ulykker o.l.

Men kanskje er jeg for negativ?

Kan jo også være at det ikke vil få negative konsekvenser for helsa deres.

Uansett vil det nok bli slik at når barna blir tenåringer, vil foreldrene like å sitte i gostolene.

Finnes dog en mulighet for at mora er en sånn fjellturfanatiker, som går på turer til hun er over 80. Finnes noen av dem også...

Skrevet

Hun er ung nok tol å ta seg av barna til de blir voksne. Antageligvis har de råd til å leie inn nødvendig hjelp også. Det er ikke ideelt å få barn i den alderen, men jeg synes ikke det gjør noe at de har gjort det. Mange opplever at en av foreldrene har begrensninger, selv om det normalt ikke er aldersstyrte begrensninger. Barna får en lykkelig barndom uansett. Skulle han gå bort tidlig gjør ikke dødsårsaken at livet deres blir noe annerledes enn livene til andre som mister partnere til ulykker og sykdom. Det går nok. :)

Skrevet

Tenkte hovedsaklig på faren... Hun vil da risikere å sitte med to barn og en gammel og utslitt mann

Morfar nærmer seg snart 80 og er like sprek som du beskriver, men han har sagt selv at barn blir for mye arbeid. 

Ikke skal man (i hans tilfelle i alder av 76, hennes 59 da snart 77 og 60 år) greie og ta vare på "standard omsorg" for barna, men de skal jo følge de opp i skole og fritidsaktiviteter. 

Selv om faren da er relativt gammel er det jo mange mødre som er alene med ungene, om det skyldes at de valgte en far som ikke gadd stille opp eller en far som ikke klarer det pga sykdom og alderdom blir jo omtrent det samme. Mange holder seg jo også godt. Faren min er nesten 80 og fortsatt i 70% jobb, går på ski, svømmer osv.

Jeg er ikke i tvil om at de er gamle til å bli foreldre og at det sikkert kommer til å gi noen utfordringer, men så ille trenger det ikke å bli.

Anonymous poster hash: 48add...3cf

Skrevet

Leste ett sted at ungene ikke skulle gå i barnehage siden pappaen uansett er hjemme. Jeg er veldig for at barn skal ha mye foreldre tid og ikke 8-9 timers lange dager i barnehagen men ser for meg gubben på 70 løpe rundt etter trasse tre åringer.

De blir sikkert supre foreldre men syntes også det er litt trist. Er en grunn for at de færreste skal kunne få barn i denne alderen. Barn bør ha mulighet til å vokse opp sammen med foreldrene sine og ikke bekymre seg for alderdommen fra de er ti liksom.

Anonymous poster hash: 3066d...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...