Gå til innhold

Sykepenger fra nav...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i litt over en mnd nå. Og er sykemeldt ut svangerskapet. Vikarkontrakten er gått ut i mellomtiden, og jeg får ingen ny ettersom jeg ikke er i stand til å jobbe. Logisk nok. 

Nå viste det seg at arbeidsgiver ikke hadde sendt inn inntektsopplysninger til nav, så nav betalte ikke denne mnd ut sykepenger. Jeg har purret på lønnskontoret om at de må gjøre det og de skulle ordne det i forrige uke. 

Jeg har heldigvis feriepengene å leve av frem til neste utbetaling. Men jeg lurer på om det kan hende nav er så trege at de ikke får utbetalt i juli heller.

Er det noen som har erfaring med nav og sykepenger? Jeg ville jo egentlig vært ute og handlet babyutstyr nå, men tør ikke bruke noen penger da jeg ikke vet hvor lang tid dette kan ta. 

Siden jobben min var i kommunen er det ingen garanti for at folk får ut fingeren raskt nok heller med å sende opplysningene.

*sukk*

Anonymous poster hash: 42e78...3ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fortsett og purr på lønningskontoret, og si du skal ha bekreftelse på at den er sendt samme dag! Hvis ikke tar du kontakt med fagforbundet.

Skrevet

Det samme skjedde med meg, jeg snakket med nav og han jeg snakket med ordnet slik at pengene ble utbetalt på etterskudd med en gang nav fikk beretningene

Anonymous poster hash: eedf8...fc9

Skrevet

Det samme skjedde med meg, jeg snakket med nav og han jeg snakket med ordnet slik at pengene ble utbetalt på etterskudd med en gang nav fikk beretningene

Anonymous poster hash: eedf8...fc9

Får bare håpe det ikke kommer for mye på etterskudd. Sist jeg var sykemeldt var det mye enklere. Det er 7 år siden da, og da sendte jeg inn de siste lønnsslippene og de regnet ut ifra dem.

Skrevet

Ikke regn med at dette blir ordnet opp kjapt hvertfall.

Jeg har vært sykemeldt siden februar. Har fremdeles ikke mottatt penger for første 2 uker (etter arbeidsgivers 16 dager). Har levert inn sykemeldingen fra februar 4 ganger, og de "mister" den/nekter for at de har fått den/godkjenner ikke kopier (selv om jeg fikk  beskjed om å ta med kopien). Sist jeg ringte fikk jeg beskjed om at den var registrert, men de hadde ingen planer om å gjøre noe med det... *sukk*

Fant også ut, etter utallige møter, telefonsamtaler og mailer at de har brukt feil grunnlag. Hver mnd har det bare vært surr, men jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen nå. Har fått bekreftet at de har mottatt alle papirer, så nå må jeg bare mase for at de skal bruke papirene også...  Fikk utbetalt nå det jeg skulle hatt fra april-juni (dog på feil grunnlag, men jeg fikkbetalt noen regninger hvertfall...)

Jeg har måtte ta opp 20 tusen på kredittkortet og 26 tusen kr i gjeld hos familie for å betale husleie og slikt.

Mitt tips til deg; følg opp! Ring, mas, mail, be om å få møte en saksbehandler.  NAV kan surre noe inn i granskauen mye... Og plutselig må du sende inn på nytt, med ny mnd behandlingsttid osv...

Anonymous poster hash: 88341...b56
Skrevet

Ikke regn med at dette blir ordnet opp kjapt hvertfall.

Jeg har vært sykemeldt siden februar. Har fremdeles ikke mottatt penger for første 2 uker (etter arbeidsgivers 16 dager). Har levert inn sykemeldingen fra februar 4 ganger, og de "mister" den/nekter for at de har fått den/godkjenner ikke kopier (selv om jeg fikk  beskjed om å ta med kopien). Sist jeg ringte fikk jeg beskjed om at den var registrert, men de hadde ingen planer om å gjøre noe med det... *sukk*

Fant også ut, etter utallige møter, telefonsamtaler og mailer at de har brukt feil grunnlag. Hver mnd har det bare vært surr, men jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen nå. Har fått bekreftet at de har mottatt alle papirer, så nå må jeg bare mase for at de skal bruke papirene også...  Fikk utbetalt nå det jeg skulle hatt fra april-juni (dog på feil grunnlag, men jeg fikkbetalt noen regninger hvertfall...)

Jeg har måtte ta opp 20 tusen på kredittkortet og 26 tusen kr i gjeld hos familie for å betale husleie og slikt.

Mitt tips til deg; følg opp! Ring, mas, mail, be om å få møte en saksbehandler.  NAV kan surre noe inn i granskauen mye... Og plutselig må du sende inn på nytt, med ny mnd behandlingsttid osv...

Anonymous poster hash: 88341...b56

Usj, ikke si det da :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...