Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Noen her som har gått/går på psmf, som kan hjelpe meg litt... har lyst til å prøve denne noen uker, men skjønner ingenting av utregninga om hvor mye man skal spise.... altså hvor mange gram proteiner og annet skal jeg innta? og hvor my protein er det i karbonadedeig, kylling,biff og svinekjøtt? jeg er 1.60 og 70 kg, vil gjerne ned 10 kg..... Anonymous poster hash: 9779b...fba
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Du søker bare opp matvarene:) Sett deg inn i artikkelen på fitnessbloggen.no:) Vil tro du bør ha ca 140g proteiner fordelt på antall måltider du vil ha selv. Så noen hundre gram grønnsaker med lite karbohydrater til hvert måltid. 1 ss fiskeolje. Anonymous poster hash: ab54b...742
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 psmf er en ekstremdiett som aldri bør brukes med mindre du er helt frisk i hodet, har lege og ikke minst en ernæringsfysiolog å samrå med. Anonymous poster hash: aa47f...919
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 prøv heller periodisk faste. langt sunnere. søk etter martin berkhan. Anonymous poster hash: aa47f...919
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Utregningen av mengde proteiner pr dag er feil. Man skal ta utgangspunk i målvekt, ikke nåværende vekt. Du søker bare opp matvarene:) Sett deg inn i artikkelen på fitnessbloggen.no:) Vil tro du bør ha ca 140g proteiner fordelt på antall måltider du vil ha selv. Så noen hundre gram grønnsaker med lite karbohydrater til hvert måltid. 1 ss fiskeolje. Anonymous poster hash: ab54b...742 Anonymous poster hash: bb15e...d1f
Papegøyeblomst Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Du regner ut målvekten din x 2,5, f.eks hvis du skal ned til 60kg, blir det 60x2.5= 150 g protein pr dag. -Max 20 gr fett / 20 gr karbohydrater pr dag. Bruk f.eks diett.no, der kan du sjekke næringsinnhold på nesten alle norske matvarer. Lykke til ! Husk fiske/selolje! ( jeg har tatt 6-dobbelt dose omega 3)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 ut fra det du skriver. vil jeg på det sterkeste fraråde psmf. å ta av ti kg gjør du heller med en modifisering av det du spiser nå, f eks kutt ned på raske karbohydrater, spise mer grønnsaker og bevege deg mer. det vises til fitnessbliggen her og der har man gått vekk fra å anbefale denne dietten for de aller aller fleste. og ettersom du stiller de spørsmålene som du gjør, aner det meg at du mangler en hel del kunnskap om ernæring som du må ha for denne dietten. Anonymous poster hash: aa47f...919
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 jeg er klar over at den frarådes til de fleste, men jeg skal gifte meg om 2 mnder og har prøvd i 2 år å gått ned i vekt( har gått ned "bare15kg"), nå mangler jeg disse 10 kg så derfor ønsker jeg å prøve psmf for å se om det er mulig at jeg ser ut som jeg selv drømmer om på den store dagen.... tusen takk til dere som svarte sånn at jeg forstår litt mer... altså jeg spise 4 måltider per dag nå å det synes jeg fungerer bra, så da skal jeg altså spise 37,5 gram protein per måltid? HI Anonymous poster hash: 9779b...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå