Hawkeye Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Først så nevner jeg at han er 1 av de 500 iåret som har leppespalte, men ingen ganespalte. I denne leppespalta så står det en normal stor tann, men denne tanna er alene og den sitter ganske løst. Spørsmålet er da, er det fare for at denne tanna løsne helt og at han svelger denne tanna? bør vi gjøre noe her? Er det ikke temmelig uvanligt med å få tann så tidligt? (På den andre side, så har eg hørt om barn som har blitt født med tenner) Undrende! - Første post/registert
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Jeg kjenner en gutt som ble født med to tenner, han er 9 år nå. Hvordan det er i forbindelse med leppespalte vet jeg ikke, melketennene ligger jo inni der hos alle barn også vokser de langsomt ut. Kan det være at leppespalten gjør at en tann som egentlig skulle vært skjult en stund til ligger fremme og er synlig? Anonymous poster hash: b8991...125
Hawkeye Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2013 Jeg kjenner en gutt som ble født med to tenner, han er 9 år nå. Hvordan det er i forbindelse med leppespalte vet jeg ikke, melketennene ligger jo inni der hos alle barn også vokser de langsomt ut. Kan det være at leppespalten gjør at en tann som egentlig skulle vært skjult en stund til ligger fremme og er synlig? Anonymous poster hash: b8991...125 en ganespalte ville muligens fått fram en slik tann, men som nevnt har han normal gane, heldigvis.. så denne tanna ville vist uansett om leppa hadde spalte rekner eg med..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Jeg tenker at det er lurt å få en tannlege til å sjekke om tannen er så løs at det er fare for at den kan falle ut.
Hawkeye Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2013 Jeg tenker at det er lurt å få en tannlege til å sjekke om tannen er så løs at det er fare for at den kan falle ut. Ja det er det jeg å tenker jeg må.. den skulle ikke vert så løs, så det er best å sjekke dette.. ta en tur ned i morgen for å høre, med tannlege og helsestasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Hei, fødte en gutt for to uker siden som også er en av de 120 som blir født med spalte Han har bare leppespalte ikke noe i ganen men en liten ugjevnhet i tannkjøttet og der ser det ut som det ligger en tann (mye hvitere enn tannkjøttet) legen på sykehuset sa at dette sikkert var bein/brusk eller en kommende tann Ikke vet jeg, når vi kjenner på er det ganske tann/skarpt/bein hardt Gutten min er 12 dager lurer på hva de sier på Haukeland når vi skal dit på konsultasjon Anonymous poster hash: e9962...661
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå