Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Plages/plagdes dere med vondt i magen/trangt/dårlig plass til baby allerede ved uke 20-24? Legen min mener det er det som gjør at jeg har vondt.. Har hatt smerter mer eller mindre konstant i magesekk-området i snart 5 uker nå! Legen finner ikke noe galt. Men smertene er der like fullt. Mest øverst under venstre ribbein. Jeg holder på å bli gal av bekymring! Har ikke forhøyet blodtrykk og ikke protein i urin, heller ikke mye ødemer. Lurer på om jeg må gå sånn her i 15 uker til...... ( Kan det virkelig være at fosteret presser så på så tidlig??? Har 3 svangerskap bak meg og aldri vært plaget med plassmangel før jeg har vært høygravid! :/ Anonymous poster hash: 00720...e26
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Høres merkelig ut... Jeg er 1,50 og hadde ikke det problemet hverken med 1 eller med tvillingene :-) Anonymous poster hash: 44b6b...f20
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Høres merkelig ut... Jeg er 1,50 og hadde ikke det problemet hverken med 1 eller med tvillingene :-) Anonymous poster hash: 44b6b...f20 Syns og det høres rart ut.. At man skal få fårlig plass når man er 20 uker på vei... livmoren rekker jo knapt til navlen da... Føler meg som en hypokonder når jeg er hos legen, men det ER virkelig vondt! Ikke sånn at jeg vil dø av smerte, men murrende og ulmende smerte. Plages ikke med halsbrann eller sure oppstøt så skjønner ikke hva det kan være... Hi Anonymous poster hash: 00720...e26
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Kan det være luftsmerter? Kanskje du skal gå til Volvat eller ringe sykehuset for å få en annens syn. Huff, det er ikke kjekt å gå å uroe seg. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 44b6b...f20
MammantilNurket Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Akkurat det har jeg ikke merket noe til. Kan det vært nyttig med tur til kiropraktor? Jeg hadde en nerve i klem i ryggen som ga smerter i siden og opp under brystet. Veldig ubehaglig, men kiropraktor fikset det Håper at det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Det har jeg ikke plages med i de to svangerskapene jeg har hatt. Ribbeina har blitt ømme, men ikke vondt. Og når det blir ømt har jeg kjent at babyen har vært i det området og turnet. Min mor har fortsatt vondt i ribbeinet etter min søster lå i magen for 35 år siden. Hun sparket vist så mye i det ene ribbeinet hennes at legen trodde det hadde brekt. Hun sjekket det aldri ut, for hun var gravid og da var hun ikke syk mente hun. Men hun angrer litt nå, men det er ikke så vondt at det merkes merkbart i det daglige, eller det merkes når hun ler noe hun gjør endel. Anonymous poster hash: 69c93...5f0
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Kan det være luftsmerter? Kanskje du skal gå til Volvat eller ringe sykehuset for å få en annens syn. Huff, det er ikke kjekt å gå å uroe seg. Lykke til :-) Anonymous poster hash: 44b6b...f20 Nei det er ikke luft.. 5 uker konstant luftboble på en spesifikk plass i magen? Er litt trykkøm på området. Kan nevnes at problemet føles verre når jeg spiser noe. Men ikke når jeg drikker. Hi Anonymous poster hash: 00720...e26
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Det har jeg ikke plages med i de to svangerskapene jeg har hatt. Ribbeina har blitt ømme, men ikke vondt. Og når det blir ømt har jeg kjent at babyen har vært i det området og turnet. Min mor har fortsatt vondt i ribbeinet etter min søster lå i magen for 35 år siden. Hun sparket vist så mye i det ene ribbeinet hennes at legen trodde det hadde brekt. Hun sjekket det aldri ut, for hun var gravid og da var hun ikke syk mente hun. Men hun angrer litt nå, men det er ikke så vondt at det merkes merkbart i det daglige, eller det merkes når hun ler noe hun gjør endel.Anonymous poster hash: 69c93...5f0 Ømme ribbein ja. Det har jeg og opplevd. Men da ikke før ca uke 32-36... Dette er bare merkelig... Hi Anonymous poster hash: 00720...e26
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er 1.55 og har godt over normalt sf-mål. Har ikke mer plager eller vondt enn ei venninne som er 1.70 og litt mer normalt stor. Anonymous poster hash: 72631...756
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Mitt 3 svangerskap nå, er 163 høy, har aldri hatt problmer som du beskriver... Tror det må være en annen grunn til dette... Snakk med jm, eller en annen lege....
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er 1.58 høy og har aldri hatt de problemene du beskriver. Har du prøvd å ta syrenøytraliserende? For mye syre i magen kan kjennes ut som en trykkende, ulmende ubehag. Og siden du sier det blir verre når du spiser så ville jeg prøvd det.
MammantilNurket Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er 1.58 høy og har aldri hatt de problemene du beskriver. Har du prøvd å ta syrenøytraliserende? For mye syre i magen kan kjennes ut som en trykkende, ulmende ubehag. Og siden du sier det blir verre når du spiser så ville jeg prøvd det.Næmmen ... er du sånn liten dame du også? I mitt hode er du høy, lys og litt sånn über-skandinavisk. Utrolig hvordan man ser for seg folk *knis*
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er 1.58 høy og har aldri hatt de problemene du beskriver. Har du prøvd å ta syrenøytraliserende? For mye syre i magen kan kjennes ut som en trykkende, ulmende ubehag. Og siden du sier det blir verre når du spiser så ville jeg prøvd det.Næmmen ... er du sånn liten dame du også? I mitt hode er du høy, lys og litt sånn über-skandinavisk. Utrolig hvordan man ser for seg folk *knis* Ha ha, artig...jeg er nok akkurat det stikk motsatte av hva du har sett for deg, liten og mørk i fargene
Gjest sussie77 Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er 1.58, og har aldri hatt det problemet.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Jeg er 156cm, fikk plass til tvillinger. Men på slutten var jeg nok bredere enn jeg var høy. Anonymous poster hash: 4f9b6...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå