Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har en viljesterk trassen bestemt ung herremann på 3år. han er egentlig god som gull, men dagene går med til krangle med han.. Supernanny hadde sikkert kommet løpende på 123 om hun hadde sett en video av oss. Innser at vi faktisk trenger hjelp. Har kanskje tenkt tankene om en diagnose eller at han bare er veldig 3år, men jeg innser jo at det er meg som er problemet, og at jeg må endre mine metoder. Dette er jo lettere sagt enn gjort, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre mer.. Hvor henvender man seg? Bv, eller blir det for mye? Det er jo ingen omsorgssvikt i bildet. Hs? Lege? PPt? bhg? Har disse taushetsplikt? Vil jo ikke at hele bygda skal vite at jeg ikke klarer å oppdra min egen unge heller. (selv om de som var på rimi i går sikkert vet det allerede. Haha) Anonymous poster hash: c589e...149
Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Familievernkontoret styrer faktisk med mye mer enn bare megling. Ville snakket med de. Det er lavterskel noe som betyr rask hjelp og du slipper styr som bup, ppt og bv Ps. Klart de har taushetsplikt, hele røkkla! Endret 29. juni 2013 av Vicky Pollard
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Første stopp er vel helsestasjonen.. be om tips og råd der Anonymous poster hash: 155c4...921
Serepta Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Helsestasjonen er nok stedet å begynne ihvertfall. De vet hvordan du skal gå frem. Har du en god dialog med helsesøster ?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Helsestasjonen i første omgang. Både for generell veiledning derfra og eventuelt kontakt videre. Det varierer ganske mye fra kommune til kommune hvilket tilbud som eksisterer, men mange tilbyr foreldreveiledning/kurs osv. Om dette ikke nytter, fastlegen for eventuell henvisning til BUP. Anonymous poster hash: 8fd68...9a3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 (Og ja, alle instansene du nevner har taushetsplikt). Anonymous poster hash: 8fd68...9a3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Jeg ville snakket med kontaktperson deres i bhg. Spør om han er likens der som hjemme. De har kanskje et opplegg for å hjelpe dere på rett kjøl, det har i alle fall vår bhg. Vi hadde også litt utfordringer med vår sønn og fikk tilbud om hjelp via bhg. Anonymous poster hash: 97f1a...e9b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Familievernkontoret har jeg ikke tenkt på en gang. Skal sjekke det ut. Har en god dialog med hs, men jeg er nok en liten supermor når vi er der, så tror ikke hun vet hva vi sliter med, har heller ikke vært der på en stund, siden det er en stund siden siste kontroll, men kan be om en time. Anonymous poster hash: c589e...149
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 I barnehagen er han en helt annen gutt. Han hører etter, gjør det han skal, er snill og god med alle, men tar igjen om det er noe. Begynt å teste litt mer grenser der, som er helt normalt etter alder og hvem han går med. Helt forskjellig fra hjemme.. Anonymous poster hash: c589e...149
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Jeg gikk til helsesøster som henviste meg til familiesenteret i kommunen. Har til gode å se resultater enda, det har gått veldig kort tid. Det er veldig lurt å ta det nå, skulle ønske jeg tok tak i det litt før. Gjorde det for så vidt, men ikke nok..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Helsestasjonen. F.es kurset "de utrolige årene" er en god start! Anonymous poster hash: 20ec6...5cf
Tigerpote Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Helsestasjonen! De utrolige årene er jo et tilbud til alle. Tror man kan gå mange gode råd der.
Gjest yrild Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Sjekk om det er noen som driver med martemeo metoden i nærheten. http://www.martemeo.no/hva-er-marte-meo/hva-gaar-metoden-ut-paa.aspx
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Lån eller kjøp boka "de utrolige årene" som en ovenfor nevnte det arrangeres kurs på også. Det gjorde underverker for meg å lese den boka. Vet ikke hvor du bor, men du kan bestille den på ditt lokale bibliotek, eller kjøp den på nettet (haugenbok.no el.l). Verdt hver krone. Husk at 3 års alderen er ofte superkaotisk, de oppdager seg selv og sin egen vilje. Det er ikke sikkert du er på bærtur, men trenger å strukturere metodene dine. Les boka! Lykke til! Anonymous poster hash: c655f...6f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå