Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 8-åringen har akkurat fått en adhd-diagnose. Startet med medisin for noen dager siden. Første ritalintabletten så ut til å virke veldig godt, ga klare utslag på qb-test før og etter, og han pratet roligere, og virket mer avslappet. Men helt siden det har jeg opplevd ham som nesten verre enn normalt. Prater i ett kjør, plukker på alt, masse motorisk uro. Hvordan har oppstarten vært for dere andre? Virket det fra start, eller tok det litt tid før kroppen ble vant til medisinen, og det virket? Han får en kapsel morgen med 20mg, som varer i åtte timer, deretter en 10mg tablett når kapselen går ut. Det er en helt ok dose ift vekten hans (stor for alderen, 36 kg), men det er kanskje en litt heftig oppstart? Anonymous poster hash: f79a9...a68
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 8-åringen har akkurat fått en adhd-diagnose. Startet med medisin for noen dager siden. Første ritalintabletten så ut til å virke veldig godt, ga klare utslag på qb-test før og etter, og han pratet roligere, og virket mer avslappet. Men helt siden det har jeg opplevd ham som nesten verre enn normalt. Prater i ett kjør, plukker på alt, masse motorisk uro. Hvordan har oppstarten vært for dere andre? Virket det fra start, eller tok det litt tid før kroppen ble vant til medisinen, og det virket? Han får en kapsel morgen med 20mg, som varer i åtte timer, deretter en 10mg tablett når kapselen går ut. Det er en helt ok dose ift vekten hans (stor for alderen, 36 kg), men det er kanskje en litt heftig oppstart? Anonymous poster hash: f79a9...a68 opp..... Anonymous poster hash: f79a9...a68
Vimseliten Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Det er vel en innkjøringstid på i hvert fall en mnd. Men trodde ikke en skulle begynne på full dose med en gang, stesønnen min fikk liten dose og så ble det gradvis trappet opp til den dosen han skulle ha med tanke på kroppsvekten. Kroppen trenger nemlig tid på venne seg til Ritalinen
klg,2 boys now:) Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Vi bruker medikinet doseringskapsel og er som å skru av en knapp når han får medisin.han er rolig armere og ben er normale(mot vifting og fekting) og han greier og jobbe på skolen.i oppstarten var han litt hissig men d gikk også over når vi nåde rett dose
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Det tar litt tid før han "stabilisere" seg. Men ritalin har som bivirkning å gi noen tics. Så det at han plukker seg o.l er jo vanlig. Det var sånn med sønnen min også. Sønnen min får akkurat samme dosen som din. En depot 20mg om morningen og 10mg i ettermidag. Det som jeg ikke likte så mye er at han gikk veldig opp og ned: før tabletten helt vill, rett etter tableten helt lobotomert, deretter vanlig også går den av og han blir helt vill igjen. Da gir vi han den nye tabletten og det samme skjer. Så nå prøver vi Concerta og det ser ut som den virker bedre på han. Han blir mer stabil. Anonymous poster hash: 1506e...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå