Gå til innhold

Dere med søsken: Har dere alle skikket dere vell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset har vi fire barn, alle er ganske så forskjellige, så jeg tror de kommer til og få ganske forskjellige liv som voksne.

Jeg håper jo at alle vil klare seg fin og få det livet de ønsker.

Men så klart ting kan skje, også i "de beste familiene"

Selv har jeg to søsken.

Vi har alle klart oss ganske bra.

Min ene bror er steinrik, men har veldig lite kontakt med sin familie.

Søster er under utdanning og en stille og fornuftig jente.

Jeg har god utdannelse, fire barn med samme mann, men ikke så god økonomi.

Hvordan er det med dere?

Anonymous poster hash: e0427...99f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vil vel påstå at både jeg og mine to søsken har skikket oss bra. Jeg er gift og har to barn, jobb, hus og bil. Helt "vanlig" økonomi. Det har mine to søsken også, som henholdsvis har tre og ett barn.

Håper selvfølgelig at mine barn "skikker" seg også, men uansett så elsker jeg de over alt på jord!

Anonymous poster hash: e1459...27f
Skrevet

Vi har skikket oss bra alle sammen. Vi har høy utdannelse, har funnet oss flotte partnere, har gode jobber, klarer oss økonomisk, kommer godt overens med hverandre. Vi har også hatt flaks; vi har god helse og friske barn.

Skrevet

I min søskenflokk på 3 er det vidt forskjellig: 

Her er det en som er død grunnet narkotikamisbruk. 

En som er uføretrygdet. 

En som er høyt utdannet. 

Anonymous poster hash: 5aad1...b21
Skrevet

Storebroren min har bare fullført videregående og var egentlig ganske flink på skolen, men ble altfor opptatt av datan. Han har en helt ok jobb innen data uten utdanning. Jeg var veldig skoleflink men sleit med at jeg var så sjenert det siste året på vgs pga ny klasse og endte opp med dårlige karakterer og sliter med å få tatt opp hvert fag da jeg enda sliter med muntlige eksamener. Gruer meg mange mnd i forveien. Nå har jeg barn og venter en til så får se om jeg tar opp studiene etter småbarnstida. Lillebroren min ble dessverre mobbet fra ungdomsskolen og gikk ikke ferdig der en gang for det var så ille for han. Nå etter mange år har han gitt opp livet og vil ikke leve mer:(  Han bor fremdeles hos pappa selv om han er myndig og får litt hjelp av nav. Jeg bor ikke i nærheten av noen av dem. Må også få si at hverken mamma eller pappa som var skilt fra jeg var 3, har stilt opp noe særlig i barndommen vår. De var snille og sånn, men aldri støttende og hjalp aldri med lekser for eksempel. Så sånn var det her. Jeg skal være den beste mamman i verden for mine barn!

Anonymous poster hash: f2130...33b
Skrevet

Jeg er eldst av 5 søsken og alle har klart seg bra. Noe sykdom har det vært på et par av oss, men alle har blitt fornuftige voksne som gjør det godt.

Vi har hatt litt forskjellige former for tenåringsopprør, men ingen av oss har gjort noe ulovlig, drevet med dop eller slike ting.

Alle har en eller annen form for utdanning, enten fagbrev eller høyere utdanning. Alle har fast jobb.

Alle har partner og tre av oss har barn.

Vi er forskjellige, men har god kontakt og stiller opp for hverandre.

Anonymous poster hash: 00259...dfb
Skrevet

Jeg, eldstemann: god utdannelse, tidlig etablert og snart 3 barn med samme mann, lever et typisk A4 liv.. 

mellomste jente: ingen utdannelse, gift og skilt innen fylt 20år, jobber i butikk og stadig sammen med nye gutter. 

yngste jente: under vgs utdanning

Vi er lite sammensveiset  

Anonymous poster hash: 65f32...234
Skrevet

Kommer an på hva du legger i det. Vi er veldig sammensveiset, og vi har det bra alle sammen. Men vi har ikke lang utdannelse eller mye penger noen av oss...

Anonymous poster hash: 6969d...6d8
Skrevet

Jeg har to brødre.

Alle tre er gift eller i fast forhold og har 2, 3 og 4 barn. Alle med nåværende partner.

Alle tre har gode, faste jobber med lederansvar.. Men ingen har tatt høyere utdanning.

Alle tre eier eget hus.

Ingen røyker og vi er veldig moderate med alkohol.

Vil si vi har skikket oss bra, og at våre foreldre kan være stolte selv om ingen ble leger eller professorer.

Anonymous poster hash: f25af...2c4

Skrevet

søster -  jobber i tiltak via nav, har datter som bor hos barnefaren, mye syk

søster - 2 barn med eks mannen, 1 på vei med ny samboer, ikke utdannet. jobber litt her og der.

meg -  1 barn, alenemor, klarer meg bra. er under høyere utdanning.

søster - voksen, men bor hjemme. droppet ut av skole og tiltak via nav. er rusmisbruker.

Anonymous poster hash: 3d59b...255
Skrevet

Jeg har tre eldre brødre.

Eldste bror: død av kreft i tenårene

Nest eldste: slitt med både det ene og det andre, har nå slutta med både dop og alkohol, har ett barn på samvær og begynner å få ting på plass i livet.

Nest yngst: har vært skikkelig på kjøret med dop og er nå dessverre på nytt hardkjør. Jobber tidvis kombinert med stønader fra NAV. Har ingen ambisjoner og sliter med å finne sin plass i verden.

Jeg: holder på med høyere utdanning, har hus, barn og et stabilt forhold. Har slitt hardt psykisk, men vært frisk i 5-6 år. 

Vi var utsatt for grov omsorgssvikt og psykisk vold hjemme, og sliter enda med ettervirkningene av dette. Ganske trist i grunn. 

Anonymous poster hash: 27e28...05a
Skrevet

Søsteren min er en god del år eldre enn meg. Hun har slitt litt psykisk og greier ikke forholde seg til autoriteter så kan ikke holde på jobber eller gode venner. Har dårlig økonomi, men med et overforbruk, eller feil prioroteringer. Bor hjemme hos våre foreldre. Ingen utdanning da hun ikke har fullført vgs. Men hun har diverse kurs etter egne interesser.

Jeg er ung mor, holder på med en bachelor, er sammen med barnefar som er far til begge barna. Eier bolig sammen og har en helt grei økonomi, som jeg regner med blir mye bedre når jeg er ferdig på skolen neste vår.

Anonymous poster hash: 1c839...bd9
Skrevet

Jeg er vel den som er mest "skikket" og jeg vil ikke si at jeg har alt på stell eller er perfekt. Men jeg lever det livet jeg ønsker og er tilfreds med mine valg, kan stå for mine handlinger og streber alltid etter å komme litt lenger.

Søstera mi har nok sitt og stri med, jeg vil helst feie for mi egen dør, men er glad jeg ikke skal bytte.

Skrevet

Jeg, minstemann: Har 3 barn, mann, hus , mastergrad og ok jobb. Holder på med noen fag på BI ved siden av jobben. Har alltid blitt sett på som den mest normale og pliktoppfyllende av oss, men har slitt med mitt (noe familien ikke vet om) jeg og.

Eldre bror: var heroinmisbruker i flere år. Foreldrene mine har brukt veldig mye tid og ressurser på å hjelpe han, og han har vært nykter i flere år. Han har i dag utdannelse, eget hus, barn osv. Han og jeg har ikke nært forhold. Jeg irriterer meg mye over han. Tror det er noe som stikker ned til det dypeste mørke i meg, dette med mine følelser for han. Han har fått masse hjelp og oppfølging mens jeg ikke har blitt sett.

Eldre søster: helt vanlig dame med god jobb, 4 barn og mann. Har høyere utdanning. Hun ble tenåringsmor, men det gikk veldig bra. Vi har godt forhold.

Eldre bror: Har alltid hatt god jobb og skikket seg vel, men la seg plutselig inn på rehab for 7 år siden. Alle fikk helt sjokk. Har gått tilbake til god jobb etter dette og har familie. Har vært rusfri siden oppholdet. Vi har ok forhold, men ikke nært.

Og tro det eller ei, vi kommer fra en ressurssterk familie. Men foreldrene mine har kanskje vært litt overflatiske og ikke så flinke til å "se" alle barna.

Anonymous poster hash: f0677...9ab
Skrevet

Høres ut som det bare er de her inne som har skikket seg bra. Søsknene deres har ikke gjort det virker det som. Slik er det ikke hos oss.

Jeg har tre søsken.

Eldste har lang utdannelse, gift, tre barn og god jobb.

Nest eldste har lengst utdannelse, samboer et barn og god jobb.

Jeg har lang utdannelse, samboer, to barn og god jobb.

Yngste har tre ulike fagbrev, singel, ingen barn, god jobb.

Vi har skikket oss bra alle.

Anonymous poster hash: bf745...435

Skrevet

Meg og min søster har skikket oss bra. Vi har mann, barn, hus og bil begge to.

Jeg har ikke lang utdannelse mens min søster har lengre utdannelse, men begge jobber med det samme selv om utdannelsen vår ikke tilsvarer den jobben. Vi jobber der vi jobber pga at vi stortrives.

Vi har livene vi ønsker, ikke flust av penger men vi har så vi klarer oss.

Vi er en sammensveiset familie, som trives i hverandres selvskap. Selv om vi alle er ulike på forskjellige områder. Nå er det sommerferie og vi har igjen ferie samtidig for å møtes på hytta,hytta blir fylt opp til randen med mennesker. Det er sommeer for oss, og godt våre menn liker det slik de også.

Anonymous poster hash: 0c0a5...bb1

Skrevet

Vi har vel klart oss greit, jeg og brødrene mine. Spørs jo hva man mener med å skikke seg vel.

Eldstebror er lærer, to tenåringsbarn, nettopp feiret 20 års bryllupsdag. Veldig streit.

Jeg i midten, universitetsutdannelse (hovedfag), ganske dårlig betalt jobb, men i en populær bransje som jeg alltid har ønsket å jobbe i og som gir mer status "kulturelt" sett enn pengemessig. Ett barn som jeg fikk i en alder av 40, så det blir ikke flere. Surra mye rundt før jeg etablerte meg, men har reist og sett verden og opplevd ting jeg ikke ville verdt foruten.

Yngstebror er lege og kunstner :-) Smart og kreativ, men ikke særlig rik, og langt fra etablert, selv om han er over 40.

Mannen min er en av tre brødre, to av dem har lange utdannelser og høye stillinger i offentlig administrasjon, en er rusmisbruker.

Anonymous poster hash: d3bb7...9d0

Skrevet

Jeg er nr 2 av 3 søsken jeg har vidregående ,men samboer har høyutdannelse 2 barn.

Nr 1 har 10 år univers utdannelse gift med en karriere kvinne har 2 barn.

Nr 2 har 5 år univers ingen barn men samboer med en kvinne som har 2 barn.

Men er fornøyd friske og raske vi alle sammen med sunne barn. :)

Anonymous poster hash: 7075a...0f5
Skrevet

Har en bror og en søster. Broren min er eldst og jeg er minst.

Broren min- venter første baby i disse dager, stabil økonomi, fast jobb, eget hus, plages med hendene men ellers god helse. Trivelig og grei samboer som også har fast jobb og god helse

Søsteren min-gift, 2 barn, eget hus og stabil økonomi, holder på å omskolere seg pga ryggskade(er danselærer), trivelig og grei mann som også har fast jobb. De er alle friske.

Jeg- samboer, snart 2 barn, god helse, fast jobb, eget hus, samboer jobber deltid. Han plagdes mye psykisk før vi møttes og ble ufør. Håper å jobbe for fullt igjen men har foreløpig startet i deltidsjobb. Er veldig stolt over han for dette:) ellers har vi alle god helse. Føler meg veldig lykkelig!

Våre foreldre ble skilt etter at jeg begynte på høgskole. Hadde en veldig fin, lykkelig og trygg barndom:) er takknemlig for at alle i min familie ikke feiler noe alvorlig eller har vært utsatt for noe alvorlig. Samt at alle har skikket seg vel som HI skriver.

Anonymous poster hash: dc69f...a46

Skrevet

Søster (nr. 2): 3 barn, 2 med nåværende mann, 1 fra tidligere forhold, god jobb, god økonomi, høyere utdannelse, eget hus osv.. God kontakt

Bror (nr. 1): 3 barn med sin kone fra tenårene. Ingen utdanning utover grunnskolen, men den mest suksessrike jobbmessig av oss, eget hus og hytte. God kontakt

Meg (minst): 4 barn med samme mann. Høyere utdannelse, god jobb, god økonomi, eget hus osv.

Hvis mine 4 klarer seg like bra som oss, så får jeg en fin alderdom:)

Stolt av oss siden oppveksten ikke bestandig var så enkel!!

Skrevet

Vi har alle skikket oss vel, men jeg var en skuffelse for min mor da jeg bestemte meg for å ikke satse på å være feminist og karrierekvinne. Vi har alle grei utdannelse og fungerer godt i samfunnet.

Skrevet

Eldste: Trygg og god jobb, gift i 36 år, ektefellen har også trygg, men ganske dårlig betalt jobb. Ingen utdanning utover vgs for noen av dem. To voksne vellykede barn, besteforeldre til 5 flotte unger. Eget hus og feriested. 

Nr 2: Trygg jobb, svært dårlig betalt, litt dårlig helse, gift i 36 år, ektefellen har deltidsjobb. Den av søsknene med dårligst økonomi. Ingen utdanning utover vgs. Tre barn, to voksne med alt på stell og til sammen 5 flotte barn. Den yngste, att-på-klatten, går på videregående og en en flott ung mann. Eier egen bolig, gård og fritidsted. 

Nr 3: Trygg, godt betalt jobb, med masse flotte reiser og gode faglige utfordringer. Gift, skilt, samboer og fikk 2 barn som nå er nesten voksne, brutt samboerskap, har nå ny svært hyggelig kjæreste. Eier egen bolig verdt flere millioner. Høyere utdanning innen økonomi, kjæresten har lang universitetsutdannelse og  er ledende på sitt felt i Norge. 

Nr. 4, Trygg jobb, gift "seint", men godt, gift i 10 år. To barn på 9 og 8, begge ser ut til å skikke seg bra så langt. Begge trives veldig godt på skolen og er flinke og pliktoppfyllende. Eier egen bolig, landsted og hytte. Begge har høyskoleutdanninger, men begge er underbetalte i forhold til jobb og ansiennitet. 

Syns vi har skikka oss vel (med en L, forøvrig) alle sammen, jeg! 

Anonymous poster hash: 71c81...332
Skrevet

Jeg som eldste har nok strevd mest- byttet utdannelser, vært alenemor, slitt psykisk. Nå er har jeg tatt 6 år høyere utdanning og er gift og har 3 barn.

Søster- fullførte aldri en utdanning, har alikevel alltid jobbet. Nå har hun åpnet egen butikk. Gift, huseier, 2 barn.

Bror- kokk og har nettopp kjøpt seg inn som medeier i et vel ansett spisested. Gift, huseier, 2. Barn på vei.

Søster- fortsatt ganske ung og vet ikke helt hva hun selv vil i livet. Har prøvd diverse utdannelser og flyttet hjem til foreldrene våre igjen i går. Søker nå jobb. Ugift, ingen barn.

Halvbror- snart ferdig med Siv.ing utd. Aktiv politiker. Ugift, ingen barn.

Ingen røyker, ingen har brukt narkotiske stoffer, alle er måteholdne med alkohol.

Vi klarer oss bra!!

Anonymous poster hash: 4e099...13d

Skrevet

Vi er fem stk. Vi er alle i stabile familieforhold med partner og barn. To har utdanning på masternivå, en holder på med bachelorgraden sin, en har fagbrev og den siste har ingen utdanning, bytter ofte jobber og sliter med å finne sin plass i arbeidslivet.

Anonymous poster hash: 44205...c38
Skrevet

Føler vi har skikket oss veldig bra.

Lillesøster: 2 barn med samme mann (ikke gift). Helt grei utdannelse med passe bra inntekt.

Storebror: 2 barn med samme dane (gift). Veldig høy utdannelse som lege og veldig god inntekt.

Meg: 3 barn med samme mann (gift). Høy utdannelse og over gjennomsnittet bra inntekt (ikke like mye som broren min), har absolutt drømmeyrket mitt.

Vi tre er svært forskjellige med veldig ulike jobber, men vi trives godt sammen og har alltid hatt et godt søskenforhold. Mine tre unger er også heelt forskjellige, og alle med store drømmer og ambisjoner. Blir spennende å se hvor de havner i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...