Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Den ene jenta mi på 13 mnd fikk feber i går. I dag steg den til 39, 4 og vi ga paracet. Tempen gikk ikke ned og jeg mistenkte UVI pga søt lukt av bleiene. Dro til legevakt. Urinstix var negativ, crp på 16. Legen målte temp til 40,1. Han sa at vi skulle gi paracet ved feber over 39 og at det ikke var alvorlig. Ga Ibux fordi det bare var tre timer siden paracet. Feberen gikk litt ned, men etter to timer steg den igjen. Nå er den 40,6. What to do? Har gitt en paracet nå. Hun er veldig slapp, spiser ikke, men drikker litt. Anonymous poster hash: 4234a...2e3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Om allmentilstanden er dårlig og hun ikke drikker og ikke har våte tissebleier så kontakter du legevakta igjen . Anonymous poster hash: 8db66...809
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Har alltid fått beskjed av legevakten om å ringe, evt komme inn dersom paracet el ibux ikke får ned feberen. Hadde ikke nølt med å ta en tur til på legevakten. God bedring Anonymous poster hash: 0a8a4...d70
Kanutten83 Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Ring legevakta igjen, febernedsettende skal virke lengere enn som så. CRP på 16 tyder på en begynnende infeksjon, som kan ha forverret seg til nå.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Ja, det er det jeg mener også. Er sykepleier selv, men blir usikker når det gjelder mitt eget barn. Jeg ringte igjen nå og de ba meg se det an. Får sitte vakt i natt. Anonymous poster hash: 4234a...2e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå