Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Forrig jordmortime fikk jeg utslag på sukker i urinen og fikk beskjed om å holde meg unna matvarer med mye sukker de neste 14 dagene.. Dette har jeg ikke klart og til uka er det ny jordmor time for å følge opp dette. Holder det at jeg begrenser sukkerinntaket dagen før ny urinprøve eller vil den slå ut likevel??? Spiste mye sukker dagen før forrig urinprøve, så kan hende det var derfor den slo ut sist, for det var første gangen jeg har opplevd sukker i urinen under graviditeten. Anonymous poster hash: 080d4...76e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Ja, det holder lenge. Det er helt vanlig å få utslag om man har spist noe søtt like før urinprøven tas. Om det er utslag på morgenurin bør det følges opp med en glukosebelastning. Anonymous poster hash: b1331...45d
<3 2G <3 Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Kan hende det holder men mistenker at du må ta glukosebelastning nå.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Hvis du har sukker i urinen har du antagelig hatt et blodsukker på over 10. Og hvis du leverte morgenurin så er det veldig høyt... Anonymous poster hash: 455e5...bc8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Hvis du har sukker i urinen har du antagelig hatt et blodsukker på over 10. Og hvis du leverte morgenurin så er det veldig høyt... Anonymous poster hash: 455e5...bc8 Jeg har hatt sukker i (morgen)urin ved omtrent hver kontroll jeg har vært i i to svangerskap men aldri hatt over 4 i fastende blodsukker på morgen. Jeg har målt over lengre perioder og også de dagene jeg har hatt målt sukker i urin. Det går an å lekke sukker, av en eller annen grunn! Anonymous poster hash: a27e4...0c8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Hvis du har sukker i urinen har du antagelig hatt et blodsukker på over 10. Og hvis du leverte morgenurin så er det veldig høyt... Anonymous poster hash: 455e5...bc8 Jeg har hatt sukker i (morgen)urin ved omtrent hver kontroll jeg har vært i i to svangerskap men aldri hatt over 4 i fastende blodsukker på morgen. Jeg har målt over lengre perioder og også de dagene jeg har hatt målt sukker i urin. Det går an å lekke sukker, av en eller annen grunn! Anonymous poster hash: a27e4...0c8 Antagelig, skrev jeg. Anonymous poster hash: 455e5...bc8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Blodsukkeret mitt var på 5,4 den dagen jeg hadde utslag. Dette var to timer etter en normal frokost. Hi Anonymous poster hash: 080d4...76e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Og det var ikke på morgenurinen det slo ut, men ca to timer etter frokost. I elleve tida, hadde jo da tissa noen flere ganger siden marran. Jeg drakk en "olden eple" like før, vet ikke om den inneholder mye sukker....? Ellers hang det nok igjen fra helga før. Er 33+2 nå .. Anonymous poster hash: 080d4...76e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Et blodsukker på 5,4 etter mat er ikke indikasjon på noen bekymring. Og urinstixen er irrelevant når blodsukker ble målt ordentlig på omtrent samme tidspunkt. Anonymous poster hash: b1331...45d
Caprica Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Det er ikke uvanlig at gravide kan få sukker i urinen uten at noe er galt. Jeg hadde det en gang (var i barnebursdag sagen før med masse kake og brus), tok glukosebelastning og alt var ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå