Gå til innhold

Hvor mange har dere sitteplass til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en treseter og en toseter, men en knøttliten stua så sofaen tar nesten hele stua.

Vi hadde greid oss fint med bare treseteren men da blir det jo ikke akkurat plass til gjester..

Jeg er en person som blir sprø om jeg føler at hele rommet blir fyllt opp. Trenger å se mye ledig plass for å føle meg bra.
Lurer på om jeg bare burde handle inn klappstoler eller noe i tilfelle gjester. Ikke akkurat det mest behagelige å sitte på det heller men.

Anonymous poster hash: 22e07...6b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en hjørnesofa i stua. Hvis man sitter vanlig er det vel plass til 6 stykker? Pluss en lenestol

I kjellerstua har vi 3+2+1+puff og saccosekk.

Skrevet

Slik møblene står til vanlig er det plass til 12, men vi klarer fint 35-40 mennesker til middag hvis vi flytter rundt på møblene, muligens 50 også, men da hadde det blitt trangt.

Anonymous poster hash: bd144...a8b
Skrevet

Vi har fire barn så vi må jo ha noen sitteplasser ;)

Har to tresetere og to lenestoler, pluss to lenestoler for barn. Men har stor plass da, har lyst til å kjøpe en stoooor hjørnesofa med 10-12 sitteplasser i...

Anonymous poster hash: 772e0...61e
Skrevet

Vi har to tresetere og en hjørnesofa med sjeselong på hver side. I stua har vi sitteplass til 13 uten å ta inn ekstra stoler. I leiligheten vi bodde i før hadde vi deg slik som deg. Vi valgte bare treseter og en stressless. Så hentet vi kjøkkenstoler, kontorstiler ol om vi ble flere enn vi hadde sofaplass til

Anonymous poster hash: c3164...149

Skrevet

Vi har sitteplass til 8 i stua nede + 10 på kjøkkenet + 8 på loftstua slik ting står nå:)

Skrevet

Klappstoler fungerer fint om man har invitert mange gjester. Ikke vits å måtte smyge seg forbi en haug med møbler til daglig om man ikke trenger dem.

Vi er en stor familie og har god plass. Vi har en stor vinkelsofa med sjeselong, kanskje 10 sitteplasser, i tillegg er det 1 puff og 1 stol sammen med den gruppa. Midt i rommet er det en gruppe med 4 stoler og et lite bord. I den andre enden av stua har vi 2 sofaer med 3 seter. I et hjørne har vi en lang smal skrivepult og der er det 2 små stoler som også kan fungere sammen med sofagruppene. I tillegg kommer spisestua der vi normalt sett har 10 stoler. Det blir med andre ord nok steder å sette seg ned. Da kommer vi til 34, og det pleier å holde lenge.

Skrevet

Har en treseter og en toseter, men en knøttliten stua så sofaen tar nesten hele stua.

Vi hadde greid oss fint med bare treseteren men da blir det jo ikke akkurat plass til gjester..

Jeg er en person som blir sprø om jeg føler at hele rommet blir fyllt opp. Trenger å se mye ledig plass for å føle meg bra.

Lurer på om jeg bare burde handle inn klappstoler eller noe i tilfelle gjester. Ikke akkurat det mest behagelige å sitte på det heller men.

Anonymous poster hash: 22e07...6b6

Sofa til 8. Godstoler til 4 alle går rundt stuebordet. kan få plass til fler.

plass til 24  ved middagsbordet på kjøkkenet.

5 på tv-stua, men der har vi aldri gjester.

Var veldig viktig for oss å ha god plass når vi bygde nytt hus.

Anonymous poster hash: 9f914...ec9

Skrevet

Men med den store vinkelsofaen er det ikke naturlig å dekke på til kaffebord, da er det bedre om en gjeng setter seg for å spise på kjøkken.

Skrevet

har stor sofa med 2 sjeselonger, så i den er det vel fint plass til 8 voksne, har også en barnestol. + 6 stoler i spisestuen som kan flyttes på, og en ved piano. så alt i alt, har jeg sittepasser til 16 i stua.

Skrevet

Sofa/godstol-plass til åtte-ni, men vi har hatt femogtjue til bords ved middagsbordet - så de stolene kommer jo forsåvidt i tillegg.

Anonymous poster hash: a27cb...a79
Skrevet

Vi har treseter+toseter og en lenestol

I tillegg har vi spisestue med 6 stoler (plass til 8 hvis vi tar inn et par kjøkkenstoler)

Bruker ekstra kjøkkenstoler til nøds.

Er ca 13-14 stk her når det er selskap, da sitter vi både rundt spisebord og sofabord for å få plass. Ser temmelig fullt ut da med en stue på 27 kvm, men sånn er det nå:)

Anonymous poster hash: 40c83...8c4
Skrevet

3+2+1 rundt salongbordet slik møblane står no, men bordet er så stort at ein utan problem kan dekke til 10 der. I tillegg har vi eit sidebord med litt plass. Spisestua har 6 stolar, men bordet kan utvidast med to plater.

I TV-stova har vi plass til 7 rundt bordet.

Skrevet

Sofa - 6-7 stykker+ at vi kan sette til på de andre sidene.

Spisestue med "originalstoler" 10 stk., men vi har vært over 20 til bords (satt til ekstrabord) uten problemer.

Hadde også samme antall i kjellerstua på "ettermiddagen fest.

Kunne sikkert hat 40 gjester i stua, men da måtte vi nok lånt bord.

Anonymous poster hash: 16548...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...