Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Lyst til å ta mann og barn med å flytte.. Skal ikke det da, blir nok med drømmen. Men er det noen som har gjort lignende? Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 6af23...bf6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 For det første så kan du ikke gjøre det uten oppholds- og arbeidstillatelse. Akkurat det siste er vanskelig å få! For det andre, det er dyrt å bo i USA hvis dere ønsker samme standard som her hjemme. Forsikringer er svindyre, en barnehageplass koster fort 10.000 i mnd for de får ikke støtte som her hjemme, tannlege koster, lege koster også for små barn..... I barnehager er barna så godt som ikke ute etc etc Har du sett mye på film? Det er langt fra så idyllisk. Jeg har bodd nesten 5 år i USA Anonymous poster hash: 25111...931
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Jeg vil også flytte til USA, til New York. Mannen min bodde der i 9 år før han traff meg. Da ble det 2 unger ,rekkehus og meg isteden for Søsteren min flyttet til New York for 7 år siden og det har gått kjempebra. Hun giftet seg med en amerikaner, har stor hus og 2 av barna er ettertraktede fotomodeller
Gjest Julia1984 Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 På hvilket grunnlag skal du søke bo og arbeidstillatelse??
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Å ønske å bo i USA burde du kun dersom du var "rik". Velger du AP? Da er du i amerikanske øyer nesten en kommunist. Har du en sykdom? Da får du mest sannsynligvis ikke forsikring eller den blir svindyr pga preexisting condition. Anonymous poster hash: c7ca7...d46
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Jeg kjenner tre familier som har gjort det, men alle har flyttet tilbake etter 1-3 år. Anonymous poster hash: 1313b...c6b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Tror nok det store utland er ganske tøft for oss som er vant til alle velferdsordninger, lite arbeidsledighet osv. Men er man rik eller er utplassert av en arbeidsgiver som dekker alt, så er det sikkert helt topp. Anonymous poster hash: ee699...075
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 For det første så kan du ikke gjøre det uten oppholds- og arbeidstillatelse. Akkurat det siste er vanskelig å få! For det andre, det er dyrt å bo i USA hvis dere ønsker samme standard som her hjemme. Forsikringer er svindyre, en barnehageplass koster fort 10.000 i mnd for de får ikke støtte som her hjemme, tannlege koster, lege koster også for små barn..... I barnehager er barna så godt som ikke ute etc etc Har du sett mye på film? Det er langt fra så idyllisk. Jeg har bodd nesten 5 år i USA Anonymous poster hash: 25111...931 Kommer an på hvor man bor. Tannlegene jeg har vært borti har kostet mindre enn i Norge. Har man forsikring så går det meste helt greit. Barna er selvfølgelig ute i barnehagen, men også det kommer an på hvor man bor. Anonymous poster hash: 2c8f1...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå