Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Er det noen som har bygd seg opp et lite kriselager med mat, og måttet rydde opp i det senere? Jeg kjøpte inn noe mat i 98-99 må det ha vært, og lagret det i en pappkasse. Og har blitt nødt til å rydde opp i det nå... To store sjokoladeplater fant jeg, så på undersida av papiret og det var tydelig at noen små insekter hadde boret seg hull gjennom papiret. Dermed kasta jeg sjokoladeplatene. Hermetikkbokser med middag: Har åpna en hermetikkboks til nå - kjøttkakene lukta godt de. Jeg spiste til og med noen, og de smakte godt. Men har hatt litt magetrøbbel i etterkant. En papirpakke med Uncle Ben's ris.... Jeg åpna pakka, og det oste liksom ut en lukt av "gammelt". Jeg skjønte ikke helt hvordan ris kunne lukte gammelt, så jeg prøvde å koke litt av den. Det fløt opp et par bittesmå biller i kokevannet. Dermed avslutta jeg kokinga, og fikk all risen ut i søpla. For det lukta gammelt og ekkelt i kjøkkenet, i tlllegg til at billene ikke var direkte delikate. Anonymous poster hash: 5d5a0...ad9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Æsj. I 1998 gikk jeg på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: 6ce85...11c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Du fremstår litt syk, enten dette er noe du dikter opp eller noe du faktisk bedriver. Anonymous poster hash: f216a...046
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Hahaha!!! Anonymous poster hash: 895b5...5ff
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Skal du først oppbevare mat burde du selvsagt gjøre det i tette plastesker! Slipper du mus og insekter. Rydd ved utgangen av hvert år. På toppen/siden av esken kan du feste en lappe med oversikt over hva du har i esken med utgangsdato så er det fort gjort å rydde bort det som er gammelt. Anonymous poster hash: 2bc65...4a3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Du fremstår litt syk, enten dette er noe du dikter opp eller noe du faktisk bedriver. Anonymous poster hash: f216a...046 Javel, så har jeg tilbrakt de siste fem årene på psykiatrisk avdeling. Akkrat som det angår deg, da ????!!! Anonymous poster hash: 5d5a0...ad9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Hihi...greit nok å ha et kriselager, men å la det stå i nesten 15 år er vel litt drøyt? Hva om du faktisk fikk bruk for det, og så var alt ødelagt av insekter? Uuusj.... Sier som den over meg, oppbevaring er stikkordet, og å rydde litt oftere
☆☆☆ Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Greit nok med ekstra mat altså, men eg trur det hadde vore lurare med matvarer du brukar jamnleg. Så fyller du på etter kvart som du brukar.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Men hvorfor ha et kriselager? I tilfelle krig eller noe? Anonymous poster hash: e2a88...e4c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Har faktisk vært borte i noen eldre mennesker som har makaroni i skapet som sikkert var 20 år gammel. Og sauseposer som gikk ut på 90 tallet. Anonymous poster hash: e2a88...e4c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Men hvorfor ha et kriselager? I tilfelle krig eller noe? Anonymous poster hash: e2a88...e4c Har sett bilder fra et kriselager i USA, der var det gjenstander og mat fra 60-tallet... Jeg følte vel noe panikk før år 2000, og syns det var tryggest å ha noe i bakhånd. Anonymous poster hash: 5d5a0...ad9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Vi har altid litt hermetikk og tørrmat liggende, mer enn en pappeske også, men vi rulerer det jo. Anonymous poster hash: a68c0...aab
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Det er faktisk ufarlig å spise hermetikk etter mange år, forutsatt at lagring var greit. Åpner man en boks er lukten det viktigste å bruke for å kunne avgjøre hva som er spiselig og hva som må kastes. Jeg er nøye med matvarer som må spises inntil en bestemt dato, men ting som kan lagres har gjerne en "minst holdbar til xxx" dato. Det betyr nettopp det: minst, ikke "maks holdbar til". Anonymous poster hash: 23e80...229
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #14 Skrevet 29. juni 2013 Det her MÅ bare være troll. Det er jo ikke mulig? Ingen normale mennesker gjør noe slikt Anonymous poster hash: 46280...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå