Gå til innhold

Jeg tror ikke barnet trives hjemme ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang barnet er hjemme hele dagen er alt bare dritt. Helgene går i sutring hele dagen. Prøver å leke med barnet, men det er feil. Prøver å la barnet leke selv, men det er feil. Alt er bare dritt for barnet og sutrer og griner. Så fort vi kommer til besteforeldre eller noe er alt bra. Er barnet hos bestemoren en hel dag er alt gull. Jeg er så lei og sliten av sutring hele dagen og gruer meg til helg. Barnet er straks 2 år

Anonymous poster hash: d268e...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de ute og leikar?  Her vert det iallefall masse krangling og grining om me berre er inne heile dagen.

Skrevet

Hva slags mor er du som har barn som ikke liker å være hjemme??

Anonymous poster hash: 834e8...297

Skrevet

Da må du få rompa opp av sofaen og finne på noe. En to åring er lett å glede. En tur i badeland, bake boller, hoppe i søledammene, male/tegne, gå på oppdagelsestur o.s.v. Du må engasjere deg!!

Anonymous poster hash: 9425e...153
Skrevet

Kva slags mor er du, som er så frekk og ufølsom? 

Skrevet

Hva slags mor er du som tråkker på de som ligger nede?

Anonymous poster hash: 10bb5...8f4

Skrevet

Vet du hvorfor ungene trives hos besteforeldre? For de har som oftest all tid i verden og er ikke lei av å aktivisere ungen:) Jeg måtte bare innse at jeg måtte ta meg litt tid til å leke med mine barn, så ble alt mye bedre, faktisk...

Anonymous poster hash: 0dc7d...4de
Skrevet

Kva slags mor er du, som er så frekk og ufølsom?

En mor som har ett barn som liker å være hjemme som er glad og fornøyd og som har en mor som gir henne masse kjærlighet. Er ikke ufølsom jeg . Syns bare det er rart at barnet ikke vil være med henne

Skrevet

Jenta mi var også sånn. Bare sutring hele dagen, uansett hva jeg gjorde, baking, utelek, osv. Nå som hun er over 2 år er hun mye gladere og sutrer ikke lenger. Vet ikke hva som gjorde det. Jeg har ikke gjort så mye annerledes.

Får håpe det går også over for deres del snart. Tror ikke du kan gjøre så mye mer med det, bortsett fra å være veldig tålmodig og ta deg tid til barnet.

Anonymous poster hash: f078f...3a6

Skrevet (endret)

- Det er et kjent fenomen at barn kan være englebarn i barnehagen eller sammen med besteforeldre, og små troll sammen med mamma og pappa. Det betyr bare at de tør å slappe av sammen med deg, sier Ingrid Prøsch.

Fordi barnet føler seg helt trygg på deg, våger hun å teste grenser og egne følelser. Det er også grunnen til at du kan oppleve at hun oppfører seg bedre sammen med andre enn deg.

Klippet ut dette fra klikk.no "8 tegn på at baret ditt elsker deg" Kanskje en trøst? Du må nesten satse på at det er snakk om en vanskelig periode, tror det er ganske vanlig at foreldre opplever dette. Fortsett å gi barnet mye positiv oppmerksomhet når dere har hjemmedager, prøv å ignorere sutring, men bruk tid til trøst og kos når det er behov.

Endret av Trimsi
Skrevet

Gutten min på snart 2 er også sånn. Kan ikke være hjemme en hel dag samme hva vi finner på, det blir bare sutring og alt er galt. Men så fort vi kommer ut, til besteforeldrene, til butikken eller hvor som helst, så er han strålende fornøyd.

Men har vi vært ute lenge, så er han fornøyd hjemme etterpå. Jeg tror rett og slett han trenger variasjon. :)

Anonymous poster hash: b3369...866
Gjest yrild
Skrevet

Gjør husarbeide når ungen sover og bruk dagene på turer i skog og mark, lekeplassbesøk etc etc. Høres ut som om barnet er understimulert.

Skrevet

Alle 2-åringer digger å være verdens midtpunkt, derfor er det ingen overraskelse at de liker å være hos besteforeldrene der alt er stas og festlig. Samme om man alltid finner på noe underholdende hvr gang de viser tegn til å kjede seg. Og noen barn er ekstra sosialt anlagt. Og i perioder sutrer de enr enn andre. Gutten min har vært akkurat lik fra han var under året, kunne være gretten og sur hjemme, men med en gang jeg kom meg ut kom smilet og latteren ut. Han har aldri hatt et trassanfall i offentlighet, men hjemme var en annen sak. Du kan si jeg tilbragte mye tid på café i en periode. ;)

Men det finnes noe som heter hverdag, og barnet må på et vis venne seg til at livet ikke er en kontinuerlig fest. Og helst også lærer å leke selv. Det er faktisk en fin ting å kunne være fornøyd med eget selskap! Det er en gradvis prosess, men vi begynte med korte perioder der han måtte leke selv, og etterhvert ble periodene lengre og han kom stadig fortere inn i leken av seg selv. Det var så enkelt at jeg kunne si "nå skal jeg leke med deg i 15 minutter, etterpå skal jeg gå gjøre noe annet og du skal leke selv", eller "nå skal jeg rydde, finne på noe å gjøre, og etterpå skal vi ut en tur". Det som var vanskelig var å ikke endre på planen hvis han protesterte, men det er nå meg som er den voksne, ikke han.

Nå gjør vi masse ting MED han (han er 4 nå): går på museum, på tur, lager mat, leser bøker, reiser... Men å leke er faktisk noe han gjør selv eller med venner. Og han kan finne på å hente en bok for å lese "selv".

Anonymous poster hash: 9bfc4...988

Skrevet

Jøss, når ble dere så enstemmige om at barna må underholdes 100 % hele tiden?

Hva skjedde med at barna må tåle å kjede seg litt, som jeg har lest så mange ganger her før?

Jeg synes at barna noen ganger må tåle å leke litt alene, utvikle selvstendighet og fantasi.

Anonymous poster hash: f8a10...f16
Skrevet

Jeg tenker variasjon. Man trenger ikke underholde barnet eller gjøre spennende ting hele tiden. La de leke selv, selv om de sutrer. Men ta en tur ut, på butikkken, i skogen o.l. i løpet av dagen. De fleste har en perioden der de kjeder seg litt før de lærer seg å finne på ting å gjøre selv.

Skrevet

Hva slags MENNESKE er du som føler deg så liten at du må være slem mot andre?

Patetisk, slem og stusselig viser din ene setning at du er.

Anonymous poster hash: e5f3a...576

Skrevet

Vi hadde det og litt sånn for eitpar mnd sidan, no er guten 2 år og fire mnd, og mykje flinkare til å leike sjølv og lettare å leke med for foreldra. Trur han iallefall var frustrert over alt han ikkje greidde, og over alt vi ikkje forsto. Så det blir nok betre;-)

Anonymous poster hash: d76f4...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...