Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 der jeg var virket det som sykepleierne hadde for lite å gjøre. flere satt åpenlyst og surfa på nettet etter kakeoppskrifter og ferier. er ikke det litt rart å gjøre daglig med studenter i samme rom? bare et lite innlegg i debatten om at absolutt alle sykepleiere har så mye å gjøre dagen lang. dette var på et av de største sykehusene i oslo-området på en VELKJENT avdeling. Anonymous poster hash: b170e...113
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Har ikke du skjønt at dagen til en sykepleier aldri er lik?! En dag er kaos, mens en annen er ganske rolig. For å klare å holde hodet over vann i dette yrket er man faktisk avhengig av å ha øyeblikk hvor det er rolig. Det vil jo selvsagt ikke si at disse sykepleierne har det slik hver dag. Kan gå mange der hvor det omtrent ikke er rom for å puste. Merkelig at enkelte ikke skjønner bedre. Sier seg vel selv at det du så ikke er hverdagskost. Men det er tydelig at det er DET folk legger merke til, og ikke når sykepleierne flyr som sprettballer, noe de gjør mesteparten av dagen. Anonymous poster hash: bc243...1de
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 jeg var der nesten hver dag i ca to mnd. kan vel få et visst inntrykk av hvordan sykepleiere jobber da.. eller? Anonymous poster hash: b170e...113
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Strøyk du i praksis eller? Siden du har så mye i mot sykepleiere? Du prater bare tull og usant. Klart det kan være slike vakter, men ikke hver vakt i to mnd. Anonymous poster hash: c8f48...a4b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Sånn var det ikke da jeg hadde sykehus-praksis. Da var det full fart hele tiden. Selvfølgelig noen rolige dager også, men tror jeg kunne telle de dagene på en hånd Anonymous poster hash: 4cb3a...bdb
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Jeg jobber på et annet sykehus, på en avdeling det i perioder virkelig er mye å gjøre. Vi kan godt ha lange perioder på 1 - 2 mnd hvor det faktisk ikke er så mye å gjøre. Men de periodene nyter vi, for plutselig snur det, og da er det fullstappet på korridor, og et vanvittig pasientbelegg i flere uker i strekk. Slike perioder etterfølges gjerne med perioder som preges av sykemeldinger og fortvilt personale. Så jeg vil tro at Hi har vært "heldig" med sin praksisperiode. Det er iallefall ikke normen hos oss, at vi sitter og surfer kakeoppskrifter hele dagen. Men ja, i noen perioder kan vi faktisk få det til. Anonymous poster hash: 15379...dee
nasse nøffen Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 jeg var i praksis I fredrikstad.. vi LØP hele vakten... det var sykt mye å gjøre... enten var du på en veldig rolig avdeling , eller så juger du
BettyBoob Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 min sykehuspraksis siste året var på gastrokirurgisk. Ikke mye avslapning der iallfall!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Stort sett rolig hos oss og Anonymous poster hash: 8d24d...f10
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Kommer veldig ann på avdeling til avdeling. Der jeg jobber løper vi hele tiden og det er stortsett alltid fullt og med overbelegg, mens de en annen avdeling kan finne på som spl,studenten sier å sitte på nett da det ofte er perioder det er rolig. Anonymous poster hash: e85e0...d6d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har jobbet noen år som assistent, fullført mine tre år på sykepleien, og jobbet 10 år som sykepleier. Og jeg kan skrive under på at ikke alle har det like travelt. Det varierer veldig fra sykehus til sykehus, avdeling til avdeling, sykehjem til sykehjem og ikke minst kommune til kommune. Jeg jobbet 4 år som "freelanser", og tok ekstravakter mange forskjellige steder, og har sett veldig ulike arbeidsplasser. De fleste stedene var det travelt, men mange av stedene var det også veldig rolig. Desverre klaget disse akkurat like mye på hvor travelt de hadde det og hvor slitne de var som de som virkelig hadde grunn til å klage. Og de klarte jo på sine egne finurlige måter å lage det litt travelt også. De var ofte veldig inneffektive, og hver lille utfordring ble ganget med 10, og himmel og jord ble satt i bevegelse. Spesielt dementavd og distriktpsykiatri var mestere på dette. Anonymous poster hash: 7df62...679
☆☆☆ Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Opplevde også i praksis at det var stor skilnad på arbeidsmengda rundtom, men at dei fleste likevel meinte å ha det travelt. Nokon fordreiv tida med å gjere fjør til fem høns. Men private gjeremål i arbeidstida var det lite av, meir ineffektivitet i arbeidsrelaterte aktivitetar. Eg arbeidar i kommunehelsetjenesten og har virkelig opplevd auka arbeidsmengde etter samhandlingsreforma, utan at vi kjeda oss på jobben før heller. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå