Gå til innhold

Lavkarbo + graviditet = ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og lurer litt på om jeg skal starte på lavkarbo. Det har seg sånn at jeg har fått så veldig uren hud etter at jeg ble gravid. Det er hudormer og kviser på ansikt, rygg og bryst og det er virkelig plagsomt.

Jeg var på lavkarbo for et par år siden. Da var hensikten delvis å miste et par kilo. Men "bivirkningen" var at jeg fikk så veldig flott hud :)

Jeg er absolutt ikke ute etter å slanke meg nå, men å få litt av selvtilliten tilbake. Det er ikke kult å være kvisetryne :P Jeg må presisere at jeg ikke skal ta den helt ut, litt karbohydrater skal spises, frukt skal jeg ikke kutte ned på. Men bl.a. godterier, brød og pasta skal jeg unngå.

Jeg regner med dere har sterke meninger om dette, så fyr løs :) Kanskje noen som har gått på lavkarbo i svangerskapet har noen gode tips?

Anonymous poster hash: 50fe4...392
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe galt å gå på moderat lavkarbo i svangerskapet. Har gjort det selv, da det var en del av mitt daglige kosthold. Bare du passer å få i deg friske råvarer, fisk, kjøtt, grønnsaker, nøtter og meieriprodukter om du tåler det. Bra sammensatt lavkarbokosthold er jo næringsrik og flott. Aldri vært i bedre form i svangerskapet enn når jeg har spist lavkarbo.

Anonymous poster hash: ca269...6e7

Skrevet

Akne under svangerskapet kommer ofte av hormonforandringer, så har vanskelig å se at lavkarbo skal hjelpe dessverre.

Anonymous poster hash: 8ae56...d0e

Skrevet

Lavkarbo er ypperlig under svangerskapet. Men ikke noen ekstrem variant. Men har mine tvil om du vil få bukt med kvisene, hormonene raser i kroppen, og det er lite du kan gjøre for å påvirke.

Skrevet

Moderat lavkarbo tror jeg ikke er farlig. Om du dropper sukker og hvitt mel gjør nok ikke det noe for barnet, men sørg for å få i deg nok kalorier.

Anonymous poster hash: 4471e...81e
Skrevet

Jeg kjørte lavkarbo ala fedon, helt perfekt! Ingen plager, masse energi, og kun 7 kilo opp (og dette var 3 gang, så jeg vet om alternativer;) anbefales!!!

Anonymous poster hash: 2c70e...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...