Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #1 Skrevet 29. juni 2013 Hva sier reglene om å klippe plenen kl. 09.30 lørdag morgen? Anonymous poster hash: 70ba2...035
mams87 Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Kan ikke hjelpe deg, men 9:30 er jeg våken for leeeenge siden uansett om det er mandag eller søndag, så det hadde ikke gjort meg noe...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Det har aldri gjort meg noe at naboen står opp grytidlig og starter gressklipperen kl. 7. Synes ikke det gjør noe, men aner ikke hva reglene sier. Anonymous poster hash: 1bd3c...79c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Det har aldri gjort meg noe at naboen står opp grytidlig og starter gressklipperen kl. 7. Synes ikke det gjør noe, men aner ikke hva reglene sier. Anonymous poster hash: 1bd3c...79c Kl 07 er for tidlig uansett. Er ikke alle som har småbarn som står tidlig opp. Synes det er greit etter 11 i helgene, ta hensyn til andre mennesker. Anonymous poster hash: e3d38...8e6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 09.30 er ikke tidlig om morgenen. Det er vanlig formidag og helt greit. Før 07.00 er tidlig, selv om de heller ikke hadde plaget meg. Anonymous poster hash: bfe76...197
Elsker livet Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Det vanlige er at man ikke skal støye mellom 23 og 07 i boligområder. Hele døgnet helligdager. Det er kommunene som setter reglene.
Musemorbr / Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Grensa går klokka 7. Var det før 7 hadde jeg fått lånt meg en tuba til i morgen tidlig.
DaTuMa Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Jeg syns etter 10 er greit. Det er ikke alle som har små barn som står tidlig opp....
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Vel, hadde blitt sur på deg i dag, for i dag sov ungene til ti. Også minstemann på to. Kjip måte å bli vekket på. Syns man kan spare slike aktiviteter til etter ti. Mine når får heller ikke leke ute i nabolaget før etter gi i helgene. Anonymous poster hash: 45509...2ec
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Reglene sier etter 7. Normal folkeskikk venter til hvertfall 10. Igår hogg naboen ved kl 23.50. Jeg kunne skjønt det om det var midtvinters og strømmen hadde gått. ..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 I overskriften sier du "tidlig om morgenen", mens i innlegget skriver du "9.30". Dette er to størrelser som ikke harmonerer. Kl 9.30 er godt ut på formiddagen, også på lørdag, og på søndag også, for den del. Så om naboen bruker gressklipper, motorsag eller gravemaskin kl 9.30 på lørdag, så er det lite å si noe om. På søndag, derimot, ser jeg gjerne at folk lar i alle fall motorsag og gravemaskin være i ro. En dag i uka kan det godt være litt stille.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 I overskriften sier du "tidlig om morgenen", mens i innlegget skriver du "9.30". Dette er to størrelser som ikke harmonerer. Kl 9.30 er godt ut på formiddagen, også på lørdag, og på søndag også, for den del. Så om naboen bruker gressklipper, motorsag eller gravemaskin kl 9.30 på lørdag, så er det lite å si noe om. På søndag, derimot, ser jeg gjerne at folk lar i alle fall motorsag og gravemaskin være i ro. En dag i uka kan det godt være litt stille. Vi har vel alle våre definisjoner på det. Jeg sto opp kl 11 idag. Da er 9.30 tidlig... Anonymous poster hash: f72b3...035
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. juni 2013 #14 Skrevet 29. juni 2013 I overskriften sier du "tidlig om morgenen", mens i innlegget skriver du "9.30". Dette er to størrelser som ikke harmonerer. Kl 9.30 er godt ut på formiddagen, også på lørdag, og på søndag også, for den del. Så om naboen bruker gressklipper, motorsag eller gravemaskin kl 9.30 på lørdag, så er det lite å si noe om. På søndag, derimot, ser jeg gjerne at folk lar i alle fall motorsag og gravemaskin være i ro. En dag i uka kan det godt være litt stille. Vi har vel alle våre definisjoner på det. Jeg sto opp kl 11 idag. Da er 9.30 tidlig... Anonymous poster hash: f72b3...035 I overskriften sier du "tidlig om morgenen", mens i innlegget skriver du "9.30". Dette er to størrelser som ikke harmonerer. Kl 9.30 er godt ut på formiddagen, også på lørdag, og på søndag også, for den del. Så om naboen bruker gressklipper, motorsag eller gravemaskin kl 9.30 på lørdag, så er det lite å si noe om. På søndag, derimot, ser jeg gjerne at folk lar i alle fall motorsag og gravemaskin være i ro. En dag i uka kan det godt være litt stille. Vi har vel alle våre definisjoner på det. Jeg sto opp kl 11 idag. Da er 9.30 tidlig... Anonymous poster hash: f72b3...035 I overskriften sier du "tidlig om morgenen", mens i innlegget skriver du "9.30". Dette er to størrelser som ikke harmonerer. Kl 9.30 er godt ut på formiddagen, også på lørdag, og på søndag også, for den del. Så om naboen bruker gressklipper, motorsag eller gravemaskin kl 9.30 på lørdag, så er det lite å si noe om. På søndag, derimot, ser jeg gjerne at folk lar i alle fall motorsag og gravemaskin være i ro. En dag i uka kan det godt være litt stille. Vi har vel alle våre definisjoner på det. Jeg sto opp kl 11 idag. Da er 9.30 tidlig... Anonymous poster hash: f72b3...035 Det gjorde jeg også, det, men 9.30 er ikke tidlig for det! Både du og jeg sov med andre ord til langt på dag i dag. Her må man se på hva som er normal dagsrytme. Normal arbeidsdag starter jo kl 07, og det er mellom 23 og 07 at reglene for ro gjelder.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #15 Skrevet 29. juni 2013 Det er noen som bestandig våkner tidlig og heller vil sove om kvelden, andre vil helst ligge langt ut over dagen og ikke legge seg før godt over midnatt. Det blir ganske vansklig å skulle ta hensyn til alle bestandig. Derfor har vi klare regler på det. De fleste steder skal det være ro fra 23.00 til 07.00 og hele søndager/helligdager. Resten av tiden kan man gjøre vanlige ting som å klippe plenen, hoppe på trampoline og spille musikk i hagen. De som vil sove til tider det ikke trenger å være ro må da tåle litt støy. Anonymous poster hash: bfe76...197
Følelsesvims Skrevet 29. juni 2013 #16 Skrevet 29. juni 2013 Til og med meg som er et skikkelig B-menneske og har litt kort lunte på morgenen ville synes plenklipping kl 9:30 på en lørdag er helt greit Så lenge klokka ikke viser noe med 7 Jeg synes personlig 7 er litt tidlig for utearbeid som lager mye lyd i helgene, i ukene er det helt greit. Så lenge klokka er iallefall 8 og helst 9 i helgene, er jeg happy, men det er mer personlig preferanse enn "regler".
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #17 Skrevet 29. juni 2013 9.30 er vel greit det. Er jo dag da. Er det ikke kl. 8.00 Grensen går? Anonymous poster hash: 953ad...fbd
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 29. juni 2013 #18 Skrevet 29. juni 2013 Altså - kl 9.30 kan ikke på noen måte defineres som tidlig om morgenen for noen som har forlatt tenårene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå