Gå til innhold

Blir mere og mere sjokkert av innleggene og spm her inne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvordan noen kan sette ett barn til verden og samtidig ruse

seg på narkotika...
Hvordan er det enkelte folk tenker nå til dags?
skjønner dere ikke at det faktisk er skadelig ?
At det skal ikke så mye til før man faktisk er avhengig?
jeg har vært borti det, jeg rusa meg fast i flere år, men holder på med mitt 3år som rusfri nå, og ja jeg har fått barn. Og bare det ga meg enda mere viljestyrke og ståpå styrke til og aldri mere røre noe...
Jeg har møtt oppover bakker og nedover bakker på min vei, men jeg har til dagsdato ikke ruset meg, og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg faktisk aldri kommer til og ruse meg igjen så lenge jeg har barn.
Jeg skjønner ikke hva andre tenker med når dere ruser dere i helgene?
Det kan fort skli ut.
Og rusen henger som regel i mere enn 1-2døgn, og dvs at ungen(e) merker det er noe forandret med deg.
Noen som kan hjelpe meg og forstå?
Hva er så spennede med og gjøre ulovlige ting og bli helt waisted i hodet mens barna er borte?

Anonymous poster hash: 30b85...af5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en del som ikke har lært å takle livet uten narkotika, antar jeg...

Det samme kan sies om alkohol. Hva er det som er så spennende med å forlate barna for å bli helt wasted i hodet?

Skrevet

Det samme kan sies om alkohol. Hva er det som er så spennende med å forlate barna for å bli helt wasted i hodet?

Er enig i den, jeg ser ikke helt vitsen med det...

Skulle nesten tru at når du valgte å få barn så valgte du også å gi avkall på det "gamle" livet...

Jeg skjønner det å ta seg en fest en gang i blandt, men skjønner ikke de som har barnevakt hver helg for og ut og drikke.

Er du alene mor og far har samvær så er det jo fulstendig lov til og ta seg en fest en kveld i løpet av helgen. Men er så altfor mange som bare plasserer bort barna når de har samvær også og det synes jeg er synd.

Men alkohol er en ting, narkotikiske stoffer faktisk og leke med livet på enkelte av stoffene, du vet aldri hva du får i deg, og det er skummelt i seg selv da du faktisk kan dø av det.

Uansett hvor mye/lite du har i deg.

Enn om det er en uærlig person (noe de som selger stoff som oftes er) som selger dopet og sier at det er en ting men det viser seg og være noe helt annet.

Enn om barnet må vokse opp uten en mor/far pga at de ruset seg?

Nei jeg klarer ikke helt og skjønne den, og når folk her inne spør om de er en dårlig mor når de misbruker narkotika i helgene når barn(a) er sammens med far?

Hva tenker de med?

HI

Skrevet

Så siden du klarte å slutte helt da du fikk barn kan du rakke ned på de som bruker av og til mener du? Kan jeg da, som aldri har brukt noe, rakke ned på deg, og spørre hva i alle dager du tenkte med da du holdt på?

Anonymous poster hash: c4287...7ad

Skrevet

Nei, det kan du faktisk ikkje spørre om! Helsing ein som aldri har brukt noko som helst!

Skjerpings!

Skrevet

Så siden du klarte å slutte helt da du fikk barn kan du rakke ned på de som bruker av og til mener du? Kan jeg da, som aldri har brukt noe, rakke ned på deg, og spørre hva i alle dager du tenkte med da du holdt på?

Anonymous poster hash: c4287...7ad [/acrony

m]

Jeg rakker ikke ned på noen, dette er noe som surrer oppe i hodet mitt, og noe som jeg faktisk lurer på og bekymrer meg for de barna som vokser opp med foreldre som ruser seg, har selv en far som er narkoman og ei mor som har vært ute i helgene hvor hun har plassert oss ungene bort i dager i slengen.

Dette er noe jeg er vokst opp med, så jeg vet hva det gjør mot ett barn, ja er det så rart jeg lurer på det da?

Jeg vet hva barn som vokser opp i det går gjennom.

ja du har din fulle rett til og rakke ned på meg som har brukt, det er jo helt opp til deg det.

jeg slutta før jeg ble gravid, og jeg kan ikke si at jeg tenkte noe som helst når jeg brukte stoff, jeg rusa meg for og slippe og tenke på virkeligheten.

HI

Skrevet

Bruker av og til, wtf? Når vart det ein legitim grunn til å avgjere kva som er ok og ikkje?

Spør meg, om du er usikker, eg lovar deg svar! :-)

Skrevet

Nei, det kan du faktisk ikkje spørre om! Helsing ein som aldri har brukt noko som helst!

Skjerpings!

Var det jeg som ikke kunne spørre om noe?

Hilsen HI

Skrevet

Forlate barna for å drikke alkohol? De fleste drikker vel alkohol på kvelden/litt utover natten. Hva gjør du da? Holdr barna dine våkne? Eller sitter å holder de i hånda?

Anonymous poster hash: e77ff...a13

Skrevet

Drikker de fleste alkohol på kvelden/utover natta?? Hæ?? Alkoholikere kanskje ja, men ikke de fleste!

Anonymous poster hash: fabf7...b42

Skrevet

Er det normalt å drikke alkohol annet enn kanskje et glass vin fredagskvelden eller i festlige anledninger? I min omgangskrets er det ikke normalt å drikke i hytt og pine..

Anonymous poster hash: cb049...aa0
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg drikker personlig alt for lite....

Skrevet

Det jeg egentlig lurte på var hvordan noen kan fortsette og ruse seg på narkotika etter de har fått barn, uansett om de "bare" bruker i helgene, det er jo like skadelig selv om.
De vet jo aldri hva de egenltig har i seg, så fremst de ikke har laget det selv.
Man vet jo aldri når siste dose er tatt?
Enn om det bare baller på seg da?
Og eskalerer seg videre til annet enn bare helgene, om du har i deg en fredags kveld så sitter gjerne virkninga i til søndagen, og da kommer jo barnet hjem?
De merker det jo på deg.
Jeg skjønner virkelig ikke de som har i seg det.
Uansett altså.
Jeg står på mitt, jeg har slutta å jeg er stolt over at jeg aldri kommer til og røre noe igjen.
Dette pga jeg vet hva det gjør mot ett barn, jeg har selv vokst opp med far som har ruset seg på narkotika og mor som har vært glad i og feste.!
Det er noe jeg aldri kommer til og sette mitt barn igjennom.
Skulle virkelig ønske at de som har i seg og som har barn, visste hva det gjør mot barnet.!
For tro meg, de merker det.

Skrevet

Barn og rus hører ikke sammenPUNKTUM. Jeg mener at mange foreldre drikker altfor mye også, men at de gjemmer seg bak at det er "lov med noe godt i glasset" spesielt vin og når det er helg. Narkotika og alkohol er ikke så forskjellig fra hverandre, men man må gjøre seg til kriminell for å få kjøpt og brukt dop.

Skrevet

Barn og rus hører ikke sammenPUNKTUM. Jeg mener at mange foreldre drikker altfor mye også, men at de gjemmer seg bak at det er "lov med noe godt i glasset" spesielt vin og når det er helg. Narkotika og alkohol er ikke så forskjellig fra hverandre, men man må gjøre seg til kriminell for å få kjøpt og brukt dop.

Det samme mener jeg også.

Men jeg kan godt ta meg en kveld ute sammens med venner mens barnet er på samvær hos far.

Men jeg plasserer ikke bort barnet for og ut og feste nei.

Men jeg blir sjokkert over enkelte innlegg her, f.eks hvor ei skriver om man er dårlig mor om man misbruker narkotika i helgene mens barn(a) er på samvær hos far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...