Gå til innhold

Er ikke barnet mitt glad i meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt gjør alle disse tingene som står nevnt i linken ( http://www.dagbladet.no/2013/06/28/tema/dagbladet/klikk/helse/foreldre/27936604/) bortsett fra nr 1.

Når barnet reiser, bryr det seg ikke, vil bare ha ha det-kos. Er liksom helt greit å reise vekk.

Når barnet kommer hjem, smiler det og sier hei, og forsvinner avgårde for å leke eller hilse på lillebroren.

Men blir klengete utover ettermiddagen, og vil gjerne kose da.

Kan ikke si det er særlig gjensynsglede fra barnets side, ikke som beskrevet i denne artikkelen ihvertfall.... :S

Gjør jeg noe galt som mor da? Flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: b012e...61d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neikj,tror du ikke bare at ungen din er trygg på at du ER der da?

Skrevet

My God, ikke les det pisset der.

Skrevet

Neikj,tror du ikke bare at ungen din er trygg på at du ER der da?

Jeg håper jo virkelig det! Men blir jo usikker likevel.... HI

Anonymous poster hash: b012e...61d

Skrevet

Barn er forskjellige. Jeg har en som viser alle de tegnene til å elske meg, mens den andre har ikke før slengt sekken inn i gangen før hun roper at hun vil besøke en veninne. Hun har aldri vært en kosejente, alltid selvstendig og litt klønete når det kommer til følelser. Minsten er en kosegutt som kommer hjem og spør om vi ikke kan ligge litt på sofaen, slik at han kan kose i armkroken min.

Jeg elsker begge like høyt, og jeg tviler ikke på at det er gjensidig, selv om de viser det på hver sin måte :)

Skrevet

1) Artikkelen står i VG. Siden NÅR kan nor som helst av det som står i VG tas for god fisk? Dessuten er det sommer og høysesong for agurker.

2) Lars Smith som uttaler seg i artikkelen er en av UiOs levende dinosaurer og burde ha gått av med pensjon for lenge siden. Han er en rar gammel mann som liker å komme med bombastiske uttalelser i media.

3) Les uttalsene til Ingrid Prøsch høyt for deg selv noen ganger. Trenger ikke å si mer om dette.

4) Slutt og les VG!!

5) Se punkt 4.

Anonymous poster hash: 9733d...047

Skrevet

1) Artikkelen står i VG. Siden NÅR kan nor som helst av det som står i VG tas for god fisk? Dessuten er det sommer og høysesong for agurker.

2) Lars Smith som uttaler seg i artikkelen er en av UiOs levende dinosaurer og burde ha gått av med pensjon for lenge siden. Han er en rar gammel mann som liker å komme med bombastiske uttalelser i media.

3) Les uttalsene til Ingrid Prøsch høyt for deg selv noen ganger. Trenger ikke å si mer om dette.

4) Slutt og les VG!!

5) Se punkt 4.Anonymous poster hash: 9733d...047

Du fikk ikke med deg at artikkelen HI refererer til står i Dagbladet?

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Alle unger er forskjellige. Høres ut som ungen er trygg på mamsen sin, fasiten står ikke i DB ;)

Skrevet

Min 2-åring gjør heller ikke noe særlig av nr 1. Når jeg kommer så sier han "Mamma!" med glede i stemmen, men det er alt. Han fortsetter bare med det han holdt på med og har ikke tid til kos og klem.

Jeg har bare tatt det som at han er veldig inne i leken og rett og slett ikke har tid, og at han er trygg både på de han er hos og på at jeg kommer tilbake. Men ble litt bekymret av denne artikkelen jeg også, så det var godt å lese svarene her. :)

Anonymous poster hash: e71ee...65a
Skrevet

4) Slutt og les VG!!

5) Se punkt 4.Anonymous poster hash: 9733d...047

Du fikk ikke med deg at artikkelen HI refererer til står i Dagbladet?

Desto større grunn til å ta den med en god klype salt.

Anonymous poster hash: 423af...e7e

Skrevet

Høres ut som barnet ditt har tilknytningsproblemer. Få en henvisning til bupp, slik at dere får hjelp.

Anonymous poster hash: 214d1...f5e

Skrevet

Høres ut som barnet ditt har tilknytningsproblemer. Få en henvisning til bupp, slik at dere får hjelp. Anonymous poster hash: 214d1...f5e

Jeg synes du burde skaffe deg time hos psykolog evt ta litt voksenopplæring så du kan heve intelligensnivået noen små hakk. Idiotsvar.

Anonymous poster hash: e4827...7ca

Skrevet

Høres ut som barnet ditt har tilknytningsproblemer. Få en henvisning til bupp, slik at dere får hjelp.

Svar fra en som ikke kan skrive BUP engang bør ikke taes seriøst.

Barns tilknytning til foreldrene kommer til uttrykk på så mange forskjellige måter og alt må tolkes i den sammenhengen det befinner seg i. En sånn "oppskrift" på et barns adferd er ikke verdt papiret det er skrevet på.

Skrevet

Synes ikke det er en dårlig artikkel og tror dere feiltolker den. Har også lært at dette er tegn på trygg tilknytning (førskolelærer), det vil der imot ikke si at det er enten eller. Det betyr jo ikke at dette er de eneste 8 tegnene og at det motsatte betyr at barnet ikke elsker deg. Synes det høres ut som at du har et trygt barn HI. Tenker man skal være mer på vakt dersom ungen er likegyldig, veldig utrygg eller nedstemt.

Skrevet

Barns tilknytning til foreldrene kommer til uttrykk på så mange forskjellige måter og alt må tolkes i den sammenhengen det befinner seg i. En sånn "oppskrift" på et barns adferd er ikke verdt papiret det er skrevet på.

På sykehuset jeg jobber, står Bupp for "Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk" og det forkortes Bupp. Så det så.

Skrevet

Jeg tror også mange mistolker artikkelen. Artikkelen kommer ikke av DB, det er ikke de som har produsert den, men Klikk.no. Mye av dette er jo tegn som er helt logiske på at et barn føler seg trygg - tror kanskje de dro den for langt ved å legge til ordet kjærlighet. 

Forøvrig viser mitt barn alle tegnene, men under en periode, når jeg var veldig sliten og avviste barnet ofte hjemme, var irritert osv., så sluttet barnet å vise gjensynsglede samt noen av de andre punktene. Nå er jeg "meg selv" igjen, og det ses godt på barnet. 

Anonymous poster hash: 1ee1b...477
Skrevet

På sykehuset jeg jobber, står Bupp for "Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk" og det forkortes Bupp. Så det så.

Greit greit, da tok jeg feil. Svaret var uansett idiotisk :)

Skrevet

Fordi klikk.no er en kvalitetskilde? 

Det media, vil ikke ta noe alt for seriøst.. men klart om ungen din ikke gjør noen av tingene kan det nok være grunn til bekymring. Men tror ikke alle 8 må være på plass. For i følge denne så er da ikke et barn som sover hele natta glad i deg.. 

Gjest sussie77
Skrevet

Syntes at artikkelen var bra. Men selv om barnet ditt ikke gjør alle disse 8 punktene betyr det jo ikke at han ikke er glad i deg. Han gjør jo tross alt alt det andre :) Barn er forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...