Gå til innhold

Fjernes blindtarmen ved ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar de like gjerne ut blindtarmen, når man likevel er åpnet opp, som ren rutine?

Anonymous poster hash: 83629...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. . Den blir der. .. men de sjekker at den ser bra ut da

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg, med tanke på at ved en blindtarmopr bruker de ofte lang tid bare på å finne blindtarmen, og et ks-snitt er sjeldent plassert der de går inn når en skal fjerne blindtarmen.

Anonymous poster hash: 5a8b9...b8a

Skrevet

Nei, men hvis det åpnes opp pga mistanke om blindtarmbetennelse fjernes den uansett om det ikke er betent pga arret som kan forrvirre ved senere anledninger.

Skrevet

Nei, men hvis det åpnes opp pga mistanke om blindtarmbetennelse fjernes den uansett om det ikke er betent pga arret som kan forrvirre ved senere anledninger.

Det er bare tull. Nå fjernes blindtarmen laprascopisk, så det blir ikke ett typisk blindtarmarr lenger. Den får være hvis de finner andre årsaker til smerter/infeksjon.

Skrevet

Det er bare tull. Nå fjernes blindtarmen laprascopisk, så det blir ikke ett typisk blindtarmarr lenger. Den får være hvis de finner andre årsaker til smerter/infeksjon.
Ok. Tidene har forandret seg siden min ikke betente tarm ble fjernet :)
Skrevet

Ok. Tidene har forandret seg siden min ikke betente tarm ble fjernet :)

Du har kanskje ett arr på høyre side?

Skrevet

sønnen vår ble opperert for to år siden og har eit fint arr på høgre side , ble også fortalt av kirurgen at det var standard prosedyre at om du ble operert for blindtarmen ble den fjernet uansett om den var problemet eller ei, dette var det prosedyrer på i hele verden sånn at om du kom inn  med symptomer på reise g hadde arr , var det enkelt å  utelukke blindtarmen om den allerede var fjernet , søstera mi ble haste opperert i år og har også arr på høgre side

Skrevet

kommer an på kirurgen om den blir fjernet på vanleg måte eller ved kikkhull fikk søstera mi beskjed om.

Skrevet

Ja:)

Da er det jo praktisk så slipper det å bli noe diskusjon. Mannen min har arr på høyre side (20år siden )min er fjernet med kikkhull. Sykehuset jeg jobber ved har kanskje en åpen apendicitt i året. Resten er laprascopi. Selv på ganske små barn. Kjempeartig å se på. Imponerende håndverk.

Skrevet

sønnen vår ble opperert for to år siden og har eit fint arr på høgre side , ble også fortalt av kirurgen at det var standard prosedyre at om du ble operert for blindtarmen ble den fjernet uansett om den var problemet eller ei, dette var det prosedyrer på i hele verden sånn at om du kom inn med symptomer på reise g hadde arr , var det enkelt å utelukke blindtarmen om den allerede var fjernet , søstera mi ble haste opperert i år og har også arr på høgre side

Men nå er det utrolig sjelden de gjør det på den måten. De bruker jo kikkhullkirurgi og da er det ingen som kan se hva du er operert for, så da lar de den være hvis den ikke er betent.

Anonymous poster hash: a8288...ef3

Skrevet

Da er det jo praktisk så slipper det å bli noe diskusjon. Mannen min har arr på høyre side (20år siden )min er fjernet med kikkhull. Sykehuset jeg jobber ved har kanskje en åpen apendicitt i året. Resten er laprascopi. Selv på ganske små barn. Kjempeartig å se på. Imponerende håndverk.
Har blitt operert med kikkhulskirurgi for noe annet for mange år siden, den gang ca 20 år siden var det enda ikke blitt en vanlig måte å operere på og jeg hadde iallefall ingen formening om hva dette gikk ut på.. Uansett, var veldig syk og mye vondt i forkant, kom meg til sykehuset til slutt hvor operasjon ble bestemt. Da jeg våknet fra operasjon og kom til meg selv hadde jeg fortsatt mye vondt, dette var da mest pga av den lufta de hadde fylt i meg, men jeg gråt og bærte meg. Sykepleier måtte skifte på sårene da jeg hadde blødd igjennom og jeg var spent på hvordan dette så ut, hadde tre store bandasjer plassert i lysken og over navlen. Gud jeg ble skuffet da hun tok av bandasjene og det var et lite sting under hver bandasje. Så mye vondt og så hadde jeg ikke noen heftige arr å vise til heller! Haha, en avsporing på tema her, men kom til å tenke på dette :)
Skrevet

sønnen vår ble opperert for to år siden og har eit fint arr på høgre side , ble også fortalt av kirurgen at det var standard prosedyre at om du ble operert for blindtarmen ble den fjernet uansett om den var problemet eller ei, dette var det prosedyrer på i hele verden sånn at om du kom inn med symptomer på reise g hadde arr , var det enkelt å utelukke blindtarmen om den allerede var fjernet , søstera mi ble haste opperert i år og har også arr på høgre side

Mulig legen sa det, men det er ikke riktig at dette er en fast prosedyre. Jeg er blindtarmoperert, men har fremdeles blindtarmen min. Kikhullskirurgi, og blindtarmen var ikke betent når de kom inn til den. Da lot de den bli.

Anonymous poster hash: ea461...61c

Skrevet

Har blitt operert med kikkhulskirurgi for noe annet for mange år siden, den gang ca 20 år siden var det enda ikke blitt en vanlig måte å operere på og jeg hadde iallefall ingen formening om hva dette gikk ut på.. Uansett, var veldig syk og mye vondt i forkant, kom meg til sykehuset til slutt hvor operasjon ble bestemt. Da jeg våknet fra operasjon og kom til meg selv hadde jeg fortsatt mye vondt, dette var da mest pga av den lufta de hadde fylt i meg, men jeg gråt og bærte meg. Sykepleier måtte skifte på sårene da jeg hadde blødd igjennom og jeg var spent på hvordan dette så ut, hadde tre store bandasjer plassert i lysken og over navlen. Gud jeg ble skuffet da hun tok av bandasjene og det var et lite sting under hver bandasje. Så mye vondt og så hadde jeg ikke noen heftige arr å vise til heller! Haha, en avsporing på tema her, men kom til å tenke på dette :)

He he. Kjenner følelsen. Løp på oppvaskmaskina her en dag. Døra sto åpen og jeg smelte skinnleggen inni. Gikk ned i knestående tvert og holdt på å besvime. Ungene sto med store øyne og så på. Fikk ett sår på str med en ert. Skikkelig skuffende altså ;)

Skrevet

He he. Kjenner følelsen. Løp på oppvaskmaskina her en dag. Døra sto åpen og jeg smelte skinnleggen inni. Gikk ned i knestående tvert og holdt på å besvime. Ungene sto med store øyne og så på. Fikk ett sår på str med en ert. Skikkelig skuffende altså ;)
Hehe :) ingen vits i å ha vondt om man ikke kan syte over det etterpå og ha noe å vise til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...