Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 lar dere barna få høre om/merke at dere slanker dere? Er dere bevisste på å ikke snakke om kropp, din egen eller andres, på en nedsettende måte? Latteliggjør dere dere selv, ved å si feks "mamma kan ikke sitte på den stolen, for mamma er så tjukk at da knuser den" osv? Jeg håper dere er bevisste! :-) Barn får med seg så mangt.. Skjønner jo at flere har behov for å jobbe med vekta, for helsens eller trivselens skyld. Håper bare at dere ikke lar barna få suge til seg en negativ innstilling til kropp og mat.. Anonymous poster hash: 6acf0...fab
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 I barnehagen til barna har de noen med enkelte typer mat allergier.Sier rett og slett at mamma tåler ikke enkelte typer mat (de forstår litt hva det er snakk om).Det at mamma drar på trening trenger vi ikke noen unskyldning på.Vi snakker ikke om vekt Anonymous poster hash: ef58a...223
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 I barnehagen til barna har de noen med enkelte typer mat allergier. Sier rett og slett at mamma tåler ikke enkelte typer mat (de forstår litt hva det er snakk om). Det at mamma drar på trening trenger vi ikke noen unskyldning på. Vi snakker ikke om vekt Anonymous poster hash: ef58a...223 Nei, for jeg tenker at alt som har med sunnhet å gjøre, er jo bare positivt! Trene er bra, det! Men kan man ikke si at "mamma skal trene, for mamma vil være sterk og sprek, så vi kan leke sammen!" i stedet for "mamma har blitt så tjukk, vet du, så mamma må trene for å slanke seg litt". Tenker også på prat med mødres venninner, som barn kan snappe opp. At man ikke tåler ting er jo sikkert lurt å si, for på et vis er jo det sant! HI Anonymous poster hash: 6acf0...fab
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Nei, snakker ikke om det. Jeg spiser det samme som mann og barn til middag, jeg passer på å lage sunn mat og spiser en fornuftig porsjon. Hva jeg spiser til frokost eller lunsj har ikke min sønn noe med på ukedager siden vi ikke spiser sammen. Om helgene er jeg mer avslappet, med måte. Vi er skikkelig glad i god mat alle sammen (jeg vurderte å bli kokk), så vi legger mye vekt på god opplevelser rundt bordet og på kjøkkenet. Har gått ned 10 kg, men enda bedre, har klart å holde vekten ned i snart 3 år etter 20 år med jojo-slanking. Har som mål å gå ned ytterligere 10-15 kg til høsten. Anonymous poster hash: 7114f...600
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Det er ingen grunn til å fortelle barna at man slanket seg. Jeg slanker meg, men ingen av barna mine vet det. Samme dom over spiser jeg mindre til middag, men samme som resten av familien, og frokost, lunsj og kvelds spiser jeg uten barna. Vi er veldig bevisst på å ikke snakke om voksne ting når barna hører på. Det være seg slanking, uenigheter mellom oss foreldre, uenigheter med skolen/bhg ol. Det burde alle foreldre vert. Anonymous poster hash: af0ae...3d1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Så godt å høre! Anonymous poster hash: 6acf0...fab
Tigerpote Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Jeg snakker om at trening eller trim og sunn mat er viktig, og at godteri spiser vi til fest. Jeg er ingen fanatiker.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Nå når 5 åringen har blitt ganske stødig på sykkelen så blir han med meg å trener. Jeg jogger og han sykler. Syns det er veldig greit. Han syns det er kjekt å få sykle på tur og jeg får trimmen min. Det blir jo litt pauser når han er med, men det er bare koselig. Anonymous poster hash: 2bfb3...803
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Har en gutt i barnehagen min som ikke har lov til å spise sukker. Dette har de fokusert veldig feil på hjemme, og barnet vet bare hva som ikke er lov. Og da ramser han opp dette heeele tiden, konstant. Kjempesynd. Anonymous poster hash: 34e1f...0b0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Nå når 5 åringen har blitt ganske stødig på sykkelen så blir han med meg å trener. Jeg jogger og han sykler. Syns det er veldig greit. Han syns det er kjekt å få sykle på tur og jeg får trimmen min. Det blir jo litt pauser når han er med, men det er bare koselig. Anonymous poster hash: 2bfb3...803 Men hva har dette med å snakkeom slanking med barna å gjøre? Anonymous poster hash: af0ae...3d1
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Selvfølgelig er jeg bevisst at barnet ikke har noe med mitt ønske om vektnedgang å gjøre. Og å gnåle om egen vekt og kropp i tide og utide har jeg aldri hatt for vane uansett - jeg er da feit nok om jeg ikke skal påpeke det hele tiden. Anonymous poster hash: 1bdf3...7b3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Nå når 5 åringen har blitt ganske stødig på sykkelen så blir han med meg å trener. Jeg jogger og han sykler. Syns det er veldig greit. Han syns det er kjekt å få sykle på tur og jeg får trimmen min. Det blir jo litt pauser når han er med, men det er bare koselig. Anonymous poster hash: 2bfb3...803 Men hva har dette med å snakkeom slanking med barna å gjøre? Anonymous poster hash: af0ae...3d1 Trenger du å snakke om det når de alikevell ikke vet at du gjør det? Selv om jeg har gjort det mye, så trenger ikke sønnen min å ha fokus på det. Anonymous poster hash: 2bfb3...803
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Gikk ned en del kg da barnet var 2. Snakket aldri om det i hennes nærvær (egentlig snakket jeg vel ikke om det i det hele tatt). Ville aldri falt meg inn å nevne noe med vekt osv overfor henne i det hele tatt. Veier henne innimellom (hun er 5 nå). Det skjer ved at jeg sørger for at vekta er utpå badegulvet og ikke under benken og så har hun lyst til å sjekke den ut (morsomt å holde seg fast i benken for å kunne kontrollere den). Hadde pre- og dysmatur så vekt var svært viktig første leveår. Vil bare følge med sånn en gang i halvåret eller to, men ser jo at jentungen er normalvektig. Anonymous poster hash: 633df...ec2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #14 Skrevet 29. juni 2013 Nå når 5 åringen har blitt ganske stødig på sykkelen så blir han med meg å trener. Jeg jogger og han sykler. Syns det er veldig greit. Han syns det er kjekt å få sykle på tur og jeg får trimmen min. Det blir jo litt pauser når han er med, men det er bare koselig. Anonymous poster hash: 2bfb3...803 Men hva har dette med å snakkeom slanking med barna å gjøre?Anonymous poster hash: af0ae...3d1 Trenger du å snakke om det når de alikevell ikke vet at du gjør det? Selv om jeg har gjort det mye, så trenger ikke sønnen min å ha fokus på det. Anonymous poster hash: 2bfb3...803 Hi spør om vi snakker åpenlyst om at vi slanker oss slik at barna får det med seg. Så spør jeg om hva dette utsagnet har med saken å gjøre. Forstod du ikke det? Anonymous poster hash: af0ae...3d1
Gjest Vicky Pollard Skrevet 29. juni 2013 #15 Skrevet 29. juni 2013 Vekt er ikke et tema for andre enn meg selv. Jeg slanket meg en periode, har vel ikke nevnt det til noen, hverken kosthold eller trening. Synes det er drita kjipt å høre gnålet fra andre om hva de har eller ikke har spist og når\hvor og hvor mye de trente.. Det gir bare andre dårlig samvittighet. Har aldri omtalt verken min eller andres kropper for barna.
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. juni 2013 #16 Skrevet 29. juni 2013 Nei, men er veldig opptatt av at ungene vet at sunn mat er bra. Og at det er viktig å bevege seg (ikke nødvendigvis utrykk som trene) fordi kroppen trenger det
LeTwinsA Skrevet 29. juni 2013 #17 Skrevet 29. juni 2013 Har bevist sluttet å slanke meg etter at jeg fikk barn, og velger å leve sunt i steden. Spiser f.eks ikke sjokolade, boller etc rett og slett fordi det ikke er sunt. Så er veldig bevist på det ja.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 Så bra å høre at det heldigvis er så mange oppegående damer her inne! Anonymous poster hash: 6acf0...fab
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Vi spiser som vanlig, men ejg trener. dette er barna med på og ikke. avhenger av hvordan trene. Anonymous poster hash: 079b7...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå