Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg kjøpte en strikka jakke idag til 750 kr. på kviteringa står det 7 dagers bytterett mot kvitering. Penger tilbake ved deponering. Kan jeg da gå tilbake imorra, bytte den og få pengene igjen? Syns den var kjempe fin, men ikke på meg:/ Anonymous poster hash: 95ba2...399
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Det kan du :-) Anonymous poster hash: b57a2...9cb
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Tror du må si at du vil deponere når du kjøper den for å få pengene tilbake. Anonymous poster hash: a2633...76d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 ? Okei.. Får jeg bare en tilgodelapp da? det er jo fryktelig rart... Anonymous poster hash: 95ba2...399
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Nei, når man kjøper noe over disk kan man ikke kreve pengene tilbake, med mindre man har deponert, eller butikken man kjøper i tilbyr servicen det er å få pengene tilbake om man angrer... Anonymous poster hash: 5129d...16c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Jeg får gå innom å høre da? Så kan det vel hende at det går greit. Anonymous poster hash: 95ba2...399
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 ? Okei.. Får jeg bare en tilgodelapp da? det er jo fryktelig rart... Anonymous poster hash: 95ba2...399 Nei, det er ikke forferdelig rart, det er veldig snilt faktisk. Butikken er ikke pliktig til å ta i retur varer i det hele tatt. Du har gått inn i butikken, hatt all mulighet til å prøve varen og har ingen rettigheter ift å bytte eller få pengene tilbake i følge kjøpsloven. Det at du faktisk får lov å bytte mot noe annet/byttelapp, og at de til og med lar folk deponere, er en ekstraservice butikken gir på eget initiativ. Anonymous poster hash: ffa75...c95
Ziiona Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 ? Okei.. Får jeg bare en tilgodelapp da? det er jo fryktelig rart... Anonymous poster hash: 95ba2...399 Nei, det er ikke forferdelig rart, det er veldig snilt faktisk. Butikken er ikke pliktig til å ta i retur varer i det hele tatt. Du har gått inn i butikken, hatt all mulighet til å prøve varen og har ingen rettigheter ift å bytte eller få pengene tilbake i følge kjøpsloven. Det at du faktisk får lov å bytte mot noe annet/byttelapp, og at de til og med lar folk deponere, er en ekstraservice butikken gir på eget initiativ. Anonymous poster hash: ffa75...c95 Riktig det du skriver, men det er forbrukerkjøpsloven, og ikke kjøpsloven som er gjeldende.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Slapp av da;) tar å hører jeg. Står ihvertfall på kviteringa at jeg får byttet den innen 7 dager. Så får jeg ikke pengene igjen får jeg finne noe annet da:) får se hva de sier... Anonymous poster hash: 95ba2...399
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 ? Okei.. Får jeg bare en tilgodelapp da? det er jo fryktelig rart... Anonymous poster hash: 95ba2...399 Nei, det er ikke forferdelig rart, det er veldig snilt faktisk. Butikken er ikke pliktig til å ta i retur varer i det hele tatt. Du har gått inn i butikken, hatt all mulighet til å prøve varen og har ingen rettigheter ift å bytte eller få pengene tilbake i følge kjøpsloven. Det at du faktisk får lov å bytte mot noe annet/byttelapp, og at de til og med lar folk deponere, er en ekstraservice butikken gir på eget initiativ. Anonymous poster hash: ffa75...c95 Riktig det du skriver, men det er forbrukerkjøpsloven, og ikke kjøpsloven som er gjeldende. Ja, det er sant. Reglene om forbrukerkjøp, som før var lagt inn under kjøpsloven, ble samlet i en egen lov, forbrukerkjøpsloven, for noen år siden. Jeg vet det godt, men glemmer det stadig. Og den nye loven gir ikke kjøper noen bytterett på feilfrie varer i det hele tatt. Men vi er jo heldige som har en handelstand som synes dette er en service de ønsker å yte til en viss grad. Anonymous poster hash: ffa75...c95
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Slapp av da;) tar å hører jeg. Står ihvertfall på kviteringa at jeg får byttet den innen 7 dager. Så får jeg ikke pengene igjen får jeg finne noe annet da:) får se hva de sier... Anonymous poster hash: 95ba2...399 "Slapp av da"?? Hvorfor tar du den? Det er ingen som er hissige her. Du spør et spørsmål, og har fått svar. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: ffa75...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå