Gå til innhold

Avsukring. Hvor lang tid tar det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før kroppen ikke har det suget etter sukker ?

Har kuttet alt av godteri, kaker etc. på tirsdag denne uken. Fortsatt kjenner jeg sug, særlig om kvelden, men jeg klarer holde ut.

Fader, det er jævlig å være avhengig altså. Og for meg fungerer det ikke å spise bare litt fra godteskåla. Enten ingenting eller MYE.

Flere som har det sånn ?

Og hvor lang tid tar det før jeg slipper dette suget ?

Anonymous poster hash: 9d5e3...bc0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn og sliter også med å kutte ut godteri og div.

Når jeg har greid det før så har det faktisk ikke tatt mange dagene før jeg ikke har så lyst på lenger, i løpet av en uke bruker det største suget å være borte.

Anonymous poster hash: 6ebb1...9cd
Skrevet

For meg tar det noen få dager, men da må jeg være forsiktig med karbohydrater generelt. Nytter i med enn baguett e.l. da er suget tilbake for fullt.

Skrevet

Hvor lang tid tar det før kroppen ikke har det suget etter sukker ?

Har kuttet alt av godteri, kaker etc. på tirsdag denne uken. Fortsatt kjenner jeg sug, særlig om kvelden, men jeg klarer holde ut.

Fader, det er jævlig å være avhengig altså. Og for meg fungerer det ikke å spise bare litt fra godteskåla. Enten ingenting eller MYE.

Flere som har det sånn ?

Og hvor lang tid tar det før jeg slipper dette suget ?

Anonymous poster hash: 9d5e3...bc0

Jeg måtte på sukkerfri diett for tolv år siden. Følte meg som en narkoman, og så i kjøleskapet ti ganger på tjue minutter. Fikk tilogmed lyst på ketchup utelukkende fordi det var sukker i det (synes ikke spesielt om ketchup). Første måneden var verst. Deretter gikk det bedre. 5 mnd etter var det helt greit, ny vane innarbeidet og jeg syntes alt var veldig bra. Og kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde spist alt det der rælet haha.

Skrevet

Jeg sluttet med sukker når jeg ble gravid fordi det gjorde meg kvalm. Hadde abstinensliknende reaksjoner som varte rimelig lenge (1 mnd+?) men vanskelig bestandig å skille mellom hva som var sukkeret og hva som var graviditeten. Etter det hadde jeg ikke lyst på mer, helt til jeg spiste litt likevel fordi jeg savnet det. Ble fort like avhengig igjen. En gang sukkerliker, alltid sukkerliker...

Anonymous poster hash: 2c3bd...e4d

Skrevet

De sier vel at det tar ca 14 dager, men det er helt klart individuelle forskjeller.

Jeg begynte å spise sjokolade igjen fordi jeg visste at det smakte godt, ikke fordi jeg hadde spesielt lyst på det...

Anonymous poster hash: f2dcc...3bc
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

La vær å kjøp godteri, kjøp lett yoghurt og frukt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...