Gå til innhold

Hva ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann og barn vil til Hunderfossen når vi får ferie. Jeg er ikke like ivrig men skjønner jo at dem vil. Problemet er hunden. Etter planen skal vi en uke på hytta sammen med svigers. Jeg stortrives sammen med dem. Etter det har jeg en uke igjen til jobb. Har hatt et tøft år med tre kroniske diagnoser og ser virkelig frem til ferie.

Så tilbake til hunden og Hunderfossen. Mannen sier vi kan leie hytte og ha hunden der mens vi er i parken eller høre om svigermor kan ha den disse 2-3 dagene. Tar vi den med på hytte blir det litt mas for å komme tilbake til den + at jeg kommer til å engste meg for om den bjeffer på de som måtte befinne seg utenfor eller gå forbi. Ikke går den sammen med andre hunder heller. Ha den i bilen er uaktuellt.

Har svigermor den får den ikke tur. Stor hund, gammel men sprek svigermor som ikke tør å gå tur med den. Stor inngjerdet tomt så den får ruslet rundt. Skal svigermor ha den må det bli i løpet av den uken vi er på hytta sammen med dem. Da mister vi tiden med dem som jeg verdsetter. Uken etterpå, min siste ferieuke har vi ikke muligheten til å være på hytta med svigers da det kommer andre dit til dem.

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 2abcb...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sendt mann og barn til Hunderfossen og latt den problemorienterte morra være hjemme med bikkja.

Anonymous poster hash: 400db...248
Skrevet

Den problemorienterte mora klarer desverre ikke å få gitt hunden det den trenger av tur heller. I Hunderfossen må jeg ha med rullestol i tilfelle kroppen streiker :-( Hadde det ikke sånn når hunden kom inn i familien.

Skrevet

Hundepensjonat, da.

Og vurdere å omplassere hunden, om det er slik at bare mannen i familien kan håndtere den.

Skrevet

Avertere etter hundpassertenåring som kan lufte hunden og gjerne være litt støttekontakt når dere er borte?

Skrevet

Har et eldre barn som håndterer hunden utmerket. Desverre er dette barnet på ferie med kjærsten akkurat nå så han kan ikke ha den. Svigermor tør ikke gå med den. Hvorfor aner jeg ikke. Men min svigerinnes boxer har hun støtt med på tur. En boxer som ikke eier oppdragelse. Hopper og spretter, napper i bånd og armer. Jeg har gitt opp å gå med den for lenge siden, nytter ikke er fullstendig "døv" for irettesettelser og korreksjoner. Min hund går pent i bånd, er lydig. Eneste er om den hører, men ikke ser det som lager lyd utenfor, da bjeffer den. Andre hunder hater den etter at den ble angrepet av en løs hund for et par år siden. Men er nok verst når den er med meg, virker som den skal beskytte meg. Verdens snilleste gutt. Jeg går små turer på gode dager, men må som regel innta sofaen etterpå. En gang klarte jeg ikke å kjøre hjem etter tur i skogen og mannen måtte få en nabo til å kjøre seg til der jeg hadde parkert.

Skal mye til for at vi kvitter oss med hunden uten en meget god grunn. Den er en del av flokken vår.

Det er bare akkurat nå vi har problemer med plassering av den. Hundepensjonat kommer ikke på tale. Har hatt andre hunder på sånne steder og skjelden vært fornøyd når jeg har hentet den. Lopper, kennelhoste, øre bitt i filler osv... De virkelig få og gode stedene må booket flere mnd., gjerne 6 mnd., i forveien. Skulle ha den på "hjem-kennelen" i sommer, men så ble det sykdom hos ene eieren (kreft) og dem kunne knapt nok ha sine egne hunder.

Skrevet

To dager hos svigermor.

Skrevet

Ville hatt hunden på kennel

Skrevet

Hadde nok plassert den hos svigers, jeg. Det er jo ikke så lenge dere skal være borte.

Anonymous poster hash: 32ffe...c24
Skrevet

Kan dere ikke ta med hunden inn i parken da? Hvis det er en snill og veloppdragen hund, kan den gå pent i bånd ved siden av stolen din.

Skrevet

Den går pent i bånd ja. Men hunder har ingenting i en sånn park og gjøre, spesiellt ikke om det er sol. Tenk deg selv en hel dag ute i sola.... :-(

Skrevet

Den går pent i bånd ja. Men hunder har ingenting i en sånn park og gjøre, spesiellt ikke om det er sol. Tenk deg selv en hel dag ute i sola.... :-(

Vi var der i fjor, og så flere hunder som var med. Det er jo mange steder med skygge under store trær og bak bygninger, og vann er også lett tilgjengelig. Det så ikke noe vanskelig ut med hund der, Og så er det jo grenser for hvor varmt det blir her i dette landet.

Anonymous poster hash: 5c033...549

Skrevet

Jeg holder fremdeles en knapp på problemorientert.

Bikkja er så vrien at knapt noen kan gå tur med den og så sensitiv at den ikke kan være ute en dag eller oppholde seg to dager på bikkjepensjonat? Mhm.

Skrevet

Hva i alle dager slags hund har dere som ikke tåler en hel dag ute i norske sommertemperaturer da?

Hunden vil jo heller ikke lide noen nød om den får tusle løs på svigermor sin inngjerdede tomt i to dager, den klarer seg garantert uten langtur i skogen de to dagene om den rusler løs ute hele dagen.

Skjønner godt at svigermor ikke tør gå tur med en hund som "hater" andre hunder, kan bli ganske uforutsigbart og ekkelt om de da møter en annen hund og en av dem hisser seg opp...

Anonymous poster hash: 93863...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...