Gå til innhold

Laget egen vaniljekrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg nå prøvd for første gang.står nå til avkjøling.skal den vispes opp etter avkjøling?nå er den veldig flytende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er redd for at du enten har glemt maizenna eller ikke latt den tykne i gryta, den skal ikke være flytende selv om den er varm enda..

Skrevet

Etter oposkriften jeg bruker skal man røre i gryta på middels varme helt til den tykner. Blir nok ikke helt vellykka hvis du har sart den i kjøleskapet for tidlig.

Anonymous poster hash: 3c9f3...b77

Skrevet

Skulle ikke være maizenna i oppskriften prøvde og tilsette etterpå å varme den opp men d ble ikke bra så den gikk i søpla

Skrevet

Jeg prøver meg alltid fram med maizena for å få riktig tykkelse. Tar den aldri av platen før jeg er fornøyd. Tror jeg pleier å bruke omtrent dobbelt så mye maizena som det står i oppskriften.

Anonymous poster hash: e513b...793

Skrevet

I oppskrifta jeg har brukt så skal det være både maizena og gelatin (om jeg ikke husker helt feil) og så skal den koke på svak varme til rett konsistens. Hvis du ikke gjorde det så er det nok bare å begynne på nytt igjen :)

Skrevet

Fant oppskriften på Dagbladet sin side vaniljeboller.i oppskriften på vaniljekrem skulle d være eggeplommer,sukker,vaniljesukker og mel d var d hele..så enkelt tenkte jeg.tabbe.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...