Monajenten Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg vet ikke om han driver og vokser noe voldsomt for tiden, men han spiser ihvertfall en flaske med rett over 100 ml åtte ganger i døgnet. Men de to siste dagene nå så har han spist enda en. Nå feks fikk han en flaske halv fem, men var langt i fra fornøyd etterpå. Dermed fikk han en til med en gang (som da var ti over fem) og han slukte jammen meg hele den også. Føler det er vanvittig mye men vil jo ikke at han skal gå sulten heller?!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 bruker ungen smukk da? kan det ikke bare være et sugebehov der? gulper mye? Anonymous poster hash: d089c...f27
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2013 bruker ungen smukk da? kan det ikke bare være et sugebehov der? gulper mye? Anonymous poster hash: d089c...f27 Han gulper litt men ikke noe nevneferdig. Heller ikke mer etter ekstramåltidet. Har prøvd smokk og han tar den innimellom men spytter mest ut så den er visst ikke så interessant.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Når de er så små, skal de ha ca 10-15% av kroppsvekten sin pr døgn. Så synes ikke det høres så mye ut. Det er bare å regne ut fra vekten til babyen din. Men sånn egentlig skal de vel få selvregulere på lik linje med babyer som blir ammet. Anonymous poster hash: 4fcb9...5eb
Tarssan Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Kanskje du må begynne å gi mer til hvert måltid, da blir det kanskje færre måltider men lik mengde. Hvor gammel er han?
Tarssan Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Herrefred, er ikke helt med idag, han er åtte uker ellers enig i det som står her, at flaskebarn skal også få selvregulere.
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Takk for svar begge to Han var akkurat fire kilo for en uke siden, så 15% av det blir vel 600 ml da? Men han har nok langt på seg litt siden da men syns det virker så mye. Men han virker jo sulten. Tarssan, det har jeg prøvd, men han ender opp med å sovne og jeg må nesten tvinge han til å spise opp i søvne. Altså jeg må det med flaskene han får nå med rett over 100 ml, de gangene jeg har hatt mer i flasken så spiser han likevel ikke mer. Utenom disse to dagene her da, med et monstermåltid på 200 ml. Men kanskje jeg likevel skulle prøvd igjen, kan jo være det kan fungere på sikt. Han er åtte uker. Jeg pumper forresten så han får morsmelk blandet med mme. Endret 28. juni 2013 av Monajenten
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Kan jo være han har økedøgn..? Anonymous poster hash: ceb50...7ce
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2013 Kan jo være han har økedøgn..? Anonymous poster hash: ceb50...7ce Ja han tenkt på det, at det kanskje kan være det. Synd produksjonen min ikke følger med på samme måte
bIomstre Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Klassisk økedøgn hos jenta mi i allefall. Lett å justere med en flaske ekstra der og da også øke den vanlige mengden i neste flaske. Ikke så lett å henge med i pumpingen. Jeg prøvde å pumpe hver 3dje time et par-tre dager for å prøve å øke produksjonen. Greide å møte behovet i ca 14 uker før jeg gav meg med å prøve å øke... Men da var det jo ikke så lenge til grøt ble introdusert, og da greide jeg å møte behovet igjen
Zalosalutt Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Å pumpe seg gir sjeldent like mye melk som om babyen dier. Om du bare hadde ammet hadde dette regulert seg selv, men om du pumper og gir mme hadde jeg gitt en større mengde ved hvert måltid!
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 28. juni 2013 Han tar ikke puppen så jeg har dessverre ikke noe valg. Har også prøvd å pumpe meg oftere over en periode men da kommer det bare mindre for hver gang. Men da satser jeg på at dette er økedøgn Tusen takk for alle svar!
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 28. juni 2013 Lykke til, det går seg nok til Takk for det Litt kjedelig og sårt dette, da jeg har ammet i hhv 18 og 19 mnd tidligere. Men minsten er født seks uker for tidlig og puppen er rett og slett uinteressant. Sånn er livet
Tarssan Skrevet 28. juni 2013 #15 Skrevet 28. juni 2013 Jeg ammet og begge de to første lenge, nr 3 ble jeg nødt å delamme, det ble aldri nok melk i puppen ( har bare en som fungerer skikkelig) du har gjort et hederlig forsøk. Lykke til videre til deg og gutten
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 28. juni 2013 Jeg ammet og begge de to første lenge, nr 3 ble jeg nødt å delamme, det ble aldri nok melk i puppen ( har bare en som fungerer skikkelig) du har gjort et hederlig forsøk. Lykke til videre til deg og gutten Tusen takk for det Ja har virkelig prøvd men denne gangen gikk det rett og slett ikke.
Bananen Skrevet 28. juni 2013 #17 Skrevet 28. juni 2013 Jeg tror at disse babyene styrer dette mye selv. Min første fulgte mengden som sto på pakka hele veien i forhold til alderen sin og var fornøyd med det, mens min nr 2 drakk 200 på hvert eneste måltid fra hun var 3 uker. 5-6 flasker om dagen. En god og rund baby, som ikke var fornøyd med mindre mat. Men nå er hun 9 mnd, og drikkert fortsatt 200 i flaska, men da i tillegg til grøt/middag/brød osv. Men hun er langt ifra like tykk, strekt seg og blitt lengre og slankere. Og det er ikke rart med aktivitetsnivået:p Så lenge babyene spiser godt så ville jeg latt han få det han krever. Det med 10-15% tror jeg er viktigst å tenke på for de babyene som spiser lite. Hadde nok ikke bekymret meg for om det blir for mye per måltid. Vil tro han kanskje drikker sjeldnere hvis han ikke virker fornøyd etter det han får nå Og begynner han å gulpe mye kan du jo vurdere å minke litt.
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 28. juni 2013 Jeg tror at disse babyene styrer dette mye selv. Min første fulgte mengden som sto på pakka hele veien i forhold til alderen sin og var fornøyd med det, mens min nr 2 drakk 200 på hvert eneste måltid fra hun var 3 uker. 5-6 flasker om dagen. En god og rund baby, som ikke var fornøyd med mindre mat. Men nå er hun 9 mnd, og drikkert fortsatt 200 i flaska, men da i tillegg til grøt/middag/brød osv. Men hun er langt ifra like tykk, strekt seg og blitt lengre og slankere. Og det er ikke rart med aktivitetsnivået:p Så lenge babyene spiser godt så ville jeg latt han få det han krever. Det med 10-15% tror jeg er viktigst å tenke på for de babyene som spiser lite. Hadde nok ikke bekymret meg for om det blir for mye per måltid. Vil tro han kanskje drikker sjeldnere hvis han ikke virker fornøyd etter det han får nå Og begynner han å gulpe mye kan du jo vurdere å minke litt. Tusen takk for din erfaring!! Kommer til å prøve med mer i flaskene og la han styre det selv litt fremover. Sist kontroll hadde han akkurat kommet seg opp på nederste streken på kurven så er ihvertfall ikke fare for at han får i seg for mye enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå