Gå til innhold

bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan bare ikke få sagt hvor drittlei jeg er av bæsj i trusa.

treåringen sluttet med bleie i påsken - men kan fortsatt ikke bæsje på do. Hadde h*n nå enda kommet og bedt om bleie, men neida. Bæsj i trusa. HVER GANG! AAAAARG!

Sånn, nå fikk jeg sagt det. Takk.

Anonymous poster hash: 424de...bdf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har treåringen sluttet med bleie hvis han/hun ikke er klar for det?!

Jeg synes ikke det er en treårings ansvar å be om å få bleie.

Skrevet

for noe tull. h*n er klar, tisser på do hele tiden. Men vil ikke bæsje på do. Det må læres. h*n kjenner det komme men lar det komme i trusa likevel. Jeg er lei av det, men det er selvfølgelig ikke et alternativ å begynne med bleier igjen.

Skrevet

Du virker negativ og utålmodig og det merker barnet ditt. Husk at 3 åringen gjør ikke det for å være vrang, det er en eller annen grunn. Det kan være han ikke kjenner at bæsjen kommer, ikke er trygg på å bæsje i do, har forstoppelse og det kommer brått, blir usikker når han må bæsje fordi han merker irritasjonen din og dermed går det galt. Mulighetene er mange og du må prøve å finne fram til hva det er som gjør at bæsjen havner i trusa og hjelpe ungen å løse problemet.

Anonymous poster hash: 9e921...9ed
Skrevet

for noe tull. h*n er klar, tisser på do hele tiden. Men vil ikke bæsje på do. Det må læres. h*n kjenner det komme men lar det komme i trusa likevel. Jeg er lei av det, men det er selvfølgelig ikke et alternativ å begynne med bleier igjen.

Hvis han/hun tisser på do, men ikke bæsjer på do så er han/hun ikke klar. Punktum.

Å ta bort bleiene før barnet er klar kan gå på selvtilliten løs.

Selvfølgelig kjenner barnet at det kommer. Barn over 18 mnd kan kjenne det, men det betyr ikke at de må slutte med bleier i en alder av halvannet år for det.

Skrevet

Du virker negativ og utålmodig og det merker barnet ditt. Husk at 3 åringen gjør ikke det for å være vrang, det er en eller annen grunn. Det kan være han ikke kjenner at bæsjen kommer, ikke er trygg på å bæsje i do, har forstoppelse og det kommer brått, blir usikker når han må bæsje fordi han merker irritasjonen din og dermed går det galt. Mulighetene er mange og du må prøve å finne fram til hva det er som gjør at bæsjen havner i trusa og hjelpe ungen å løse problemet.

Anonymous poster hash: 9e921...9ed

Finurlig at du kan si at jeg virker negativ og utålmodig ut fra at jeg sier jeg er lei av bæsjetruser i et innlegg på et nettforum

Jeg ER utålmodig nå. Men ikke negativ. Og at h*n ikke gjør det for å være vrang, tenk DET skjønner jeg. Det betyr ikke at jeg ikke blir lei av bæsj i truser.

Skrevet

En venninnes sønn slet med det samme. Etter hvert hadde han lært av henne, så han gikk og tok av trusa, kastet bæsjen i do, og la trusa i vaskebaljen. Etter den gangen bæsjet han i do, uten at noen forsto helt hva det var som skjedde der. Kanskje var det fordi han fikk ros for å være en stor gutt som hadde lært at bæsjen skulle være i do, eller kanskje bare fordi utviklingen hans tok et hopp akkurat da. Kanskje var han bare klar. Min kar et to og et halvt og praktiseter for tiden tissenekt. Jeg kan godt forstå at du blir frustrert. Og det at du tillater deg en utblåsning her inne trenger da ikke bety at du viser frustrasjon rundt barnet. Det kommer nok når han er klar skal du se, og for din del håper jeg det skjer snart. :)

Skrevet

Opplevde akkurat det samme, det løste seg da barnehagen sluttet å ta på bleie og vi alle tok en prat med barnet!

Men det gikk flere måneder før det løsnet, og h*n vil ikke gå på do med andre til stede. Helt greit, h*n roper når h*n er ferdig. Tre år er h*n.

Skrevet

Kan barnet bæsje på potte da? Er jo noen som syns det er skummelt å sitte på do.

Skrevet

Gi belønning, om barnet aldri har basjet på do, gir du belønning for første gang, om han har klart d, gir du klistremerker for hver gang, og når han har klart f.eks 5 merker så får han premie, alenetid med en foreldre med egenvalgt aktivitet, leke i lekebutikk ol....

Anonymous poster hash: fd25e...7bd
Skrevet

Gi belønning, om barnet aldri har basjet på do, gir du belønning for første gang, om han har klart d, gir du klistremerker for hver gang, og når han har klart f.eks 5 merker så får han premie, alenetid med en foreldre med egenvalgt aktivitet, leke i lekebutikk ol....

Anonymous poster hash: fd25e...7bd

Har prøvd - funker ikke.

Skrevet

En venninnes sønn slet med det samme. Etter hvert hadde han lært av henne, så han gikk og tok av trusa, kastet bæsjen i do, og la trusa i vaskebaljen. Etter den gangen bæsjet han i do, uten at noen forsto helt hva det var som skjedde der. Kanskje var det fordi han fikk ros for å være en stor gutt som hadde lært at bæsjen skulle være i do, eller kanskje bare fordi utviklingen hans tok et hopp akkurat da. Kanskje var han bare klar. Min kar et to og et halvt og praktiseter for tiden tissenekt. Jeg kan godt forstå at du blir frustrert. Og det at du tillater deg en utblåsning her inne trenger da ikke bety at du viser frustrasjon rundt barnet. Det kommer nok når han er klar skal du se, og for din del håper jeg det skjer snart. :)

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...