Gå til innhold

Eggdonor i Riga:)


racine

Anbefalte innlegg

Hei:)samboeren min og jeg fikk vite for to år siden når vi var på Riksen at vi måtte finne oss en eggdonor etterhvert..vi har nå kommet i kontakt med Egv klinikken i Riga,og på under en mnd har dem funnet donor til oss og vi reiser mest sannsynlig i midten av juli allerede:D noen med samme erfaring,eller som har fått barn via eggdonor?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk:D går med konstante sommerfugler i magen,og tenker på hvor heldige vi er som har fått hjelp så fort:) bare håper vi er heldige etter å hatt lyst på barn så lenge:)det værste er at jeg ser for meg barnet allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom flere ED-forsøk, blant annet ett på EGV-klinikken i Riga. Nettopp blitt mamma til tvillinger etter forsøk i St.Petersburg:)

 

Lykke til:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Tsjekkia og satte inn to donoregg. Sitter nå med en perfekt sønn som er født i mai :-) Masse lykke til!



Anonymous poster hash: fd63b...cc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så herlig :D er bare utrolig spent, og venter nå på mens så jeg kan kontakte klinikken å gå igang med pronova..har ingen mens til vanlig så bruker trisekvens for å få igang dette :) mens skal komme tirsdag eller onsdag, og får videre da beskjed hvordan dagene blir videre og når vi kan reise :D er så utrolig spent, og tenker ikke på annet for tia..har noen av dere fått det til på første forsøk? :) og hvordan synes du Egv klinikken var? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det til på forsøk nr. ni. Klarte det tilslutt!!!! :-)

 

Var svært misfornøyd med EGV, men sånn er det. Noen er fornøyde mens andre ikke er det. Man må bare ta en sjanse og prøve seg fram. Riga er en fin by, da:)

 

Lykke til!!! Håper du lykkes på første forsøk. Er flere som gjør det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var du missfornøyd med da?:) er veldig fornøyd med kontaktpersonen vår ihvertfall:) hun er veldig flink til å følge oss opp:) men var du der ni ganger, eller byttet du klinikk?

er utrolig spent om dagen, og merker dagene går litt sakte :P skal starte med hormonkur til uken så fort jeg får menstrasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misfornøyd med kvaliteten på eggene og antallet egg, informasjon eller mangelen på den, ingen oppfølging eller svar på mail etter negativ test, samt at legen som skulle gjøre innsettingen absolutt ikke kunne jobben sin. Trodde jeg skulle krepere av smerter.

 

Det har sikkert vært bytte av personale siden den gang. Var der en gang i 2008. Da var det en mann som var kontaktperson.

 

Jeg var ikke på klinikken mer enn en gang. Vært på AVA i Finland og Russland, samt på en klinikk i Spania. Nå lyktes vi i Russland, men det er ikke tvil om at det var der de kunne sakene sine best, og vi følte vi fikk den mest individuelle og mest tilpassede behandlingen.

 

Ønsker deg masse lykke til!! Kjenner følelsen du sitter med nå:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig å høre at du har dårlig erfaring med Egv klinikken, men håper vi er heldige :) men godt du endelig lykkes da :D kjenner at dagene går ganske fort, men samtidig rimelig sakte..så det her blir veldig spennende :) bare venter på mens nå så jeg kan starte med hormonkur ;)

men skal holde dere oppdatert hva som skjer ;) men levde du som normalt rett etter insaminasjonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Riga fikk jeg beskjed om og holde meg helt i ro samme dagen som innsettingen.

Jeg har stort sett tatt det med ro de andre gangene også, for uten om den gangen vi lyktes; da dro jeg på shopping i flere timer med innlagte pauser på kafe'. Legen sa det var greit. To timers trasking, og deretter litt hvile:)

 

Det viktigste er at du ikke gjør noe som du kommer til og angre på i ettertid om eggene ikke skulle feste seg. Det beste er og sitte igjen med følelsen om at du har gjort så godt du har kunnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har tenkt er at jeg ikke må bli hysterisk, men leve nogenlunde normalt :) fått beskjed om å ta det med ro til dagen etterpå ihvertfall iforhold til hjemreise, og at jeg skal helst ta det med ro frem til HCG test.. men jeg tenker at jeg skal leve som normalt og ikke stresse bare, og er det meningen så er det meningen :) ei jeg jobber med sa det samme, var sæddonasjon da, men hun sa den gangen det klaffet for dem så levde hun helt som normalt og ikke stresset og da satt den ;) men er jo vanskelig når man er så gira og ikke tenke noe på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ble gravid etter første forsøk i Hellas. Er nå gravid med tvillingjenter. I uke 30 nå, så det nærmer seg. Tok det sånn halvt med ro etter insetting.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse:) det jeg tenker også,ta det litt med ro,men leve mest mulig som normalt:)dem satt inn to egg hos deg da eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt inn to egg ja, og begge klarte seg, gøy og litt skummelt... :) Ble advart på forhånd av klinikk i Danmark med å være nøye med at det kun ble satt inn Max to egg, da de gjerne vil sette inn tre egg. Om man ikke har lyst på trillinger da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den biten har jeg tenkt på også :P for kontaktpersonen vår snakket om 2-3 egg, så da tenkte jeg at det holder med 2 :P gøy med tvillinger, men trillinger er litt i meste laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) starter med Progynova 11 juli og skal til kontroll 18;) så kontrollen som avgjør om vi kan reise da;) men vi har fått beskjed at samboeren skal inn 23 juli:) så da håper jeg at kroppen min tar imot hormonkuren som den skal;) hvordan er det med deg da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel her, 9 uker igjen til termin:)

Vi startet prosessen i sommer i fjor, men alt tok sånn tid med div blodprøver og tester først, at vi ikke kom oss til Hellas før i Desember. Der hadde de hatt donor klar til oss lenge.

Igjen, lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå..det er jo ikke lenge til:Dspennende!!hos oss har alt egentlig gått utrolig fort:) var i Riga med ei venninne 23-25 mai for å dra på jentetur, og hadde ikke tenkt tanken på donor ifra Riga enda da:) men 26 mai sendte jeg mail til klinikken, og etter det har det gått slag i slag ;) og i dag har jeg startet med Progynova:D så dahåper jeg at jeg responderer som jeg skal når jeg skal på sjekk til gynekolog 18 juli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei:)samboeren min og jeg fikk vite for to år siden når vi var på Riksen at vi måtte finne oss en eggdonor etterhvert..vi har nå kommet i kontakt med Egv klinikken i Riga,og på under en mnd har dem funnet donor til oss og vi reiser mest sannsynlig i midten av juli allerede:D noen med samme erfaring,eller som har fått barn via eggdonor? :)

Hei! Jeg vil ikke skremme dere bort fra å prøve EGV-Riga, bare fotelle at jeg i 2009 var der for både egg- og sæddonasjon, etter å ha vært aktiv på et svensk forum hvor så mange reiste akkurat dit på den tiden. Det viste seg i ettertid at så godt som ingen på det svenske forumet (familjeliv.se) ble gravide etter å ha vært der (jeg tror en person), selv om de fleste satte inn både tre og fire embryoer, og det var mange som dro. Selv satte jeg inn tre embryoer. Noen fortalte også at de hadde fått samme donorprofil (hårfarge, høyde, vekt, alder, yrke, antall barn) selv om de kjøpte alle embryoer fra en kvinne. Altså delte de likevel eggene på flere mottakere selv om mottakerne hadde betalt for alle egg fra en kvinne. Jeg ville ikke valgt denne klinikken igjen. Som flere her inne anbefaler jeg AVA-Peter. Selv om de er dyrere vil prosentsjansen for å lykke være høyere pr. krone brukt på forsøket. Lykke til uansett!

 

Anonymous poster hash: 79484...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er vi kjempefornøyde,og velger å danne egen erfaring :) er jo trossamfunn endel år siden dere var der,og er jo på samme måte med sykehusene her hjemme..noen er fornøyde noen ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos:))) er i Riga nå,men må ned igjen pga kvaliteten var dårlig,så vi skal få ny donor:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...