Musemorbr / Skrevet 28. juni 2013 #51 Skrevet 28. juni 2013 Dere som ammet lenge, har dere også blitt tynn som en strekk? Jeg ble det det første året, men gikk endel opp igjen det andre året. Og etter endt ammeslutt gikk jeg opp et par kg til.
Phlocs Skrevet 28. juni 2013 #53 Skrevet 28. juni 2013 nummer 1: 2 år og 3 måneder nummer 2: 3 år nummer 3: 6 uker og skal fortsette til hun slutter selv, akkurat som de to andre
mams87 Skrevet 28. juni 2013 #54 Skrevet 28. juni 2013 Jeg raste ned i vekt da jeg ammet sønnen min. Men det kan hende at det ikke var akkurat det som gjorde at jeg ble så tynn, siden det er mange som faktisk går opp i vekt her. Bare huske at uansett hvor mye jeg spiste, gikk jeg ned i vekten. Etter at jeg sluttet å amme gikk jeg 3-4 kilo opp.
Kathrine. Skrevet 28. juni 2013 #55 Skrevet 28. juni 2013 Ca 18 mnd med begge. Kun i senga siste tiden.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 28. juni 2013 #56 Skrevet 28. juni 2013 Første fullammet i to mnd og delammet til 4 mnd. Var ung og utålmodig og lot ikke baby suge lenge nok og mistet melken gradvis. Nr to til 10 mnd. Nr tre i 4 uker - så lenge hn levde. Pumpet og ga med sprøyte på slutten. Nr fire ammes enda i en alder av svimlende 7 mnd. Tenker å prøve til han er året, men vi tar det som det kommer.
Galskapens overhode Skrevet 28. juni 2013 #58 Skrevet 28. juni 2013 6, 9 og 30 mndr. Ammer fortsatt sistemann, men nå er jeg lei, og han får ikke lenger hver dag.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #59 Skrevet 28. juni 2013 Ammet førstemann til han var 14 måneder. Da var jeg tre måneder gravid med lillebror. Hadde tenkt å amme så lenge storebror var interessert, men interessen dabbet av. Gleder meg til å amme lillebror som kommer veldig snart (samt gi det overskytende til nyfødtavdelingen på det lokale sykehuset som sist)! Anonymous poster hash: 289da...a6d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #60 Skrevet 28. juni 2013 9 mndr, og både mor og barn var veldig klare til å slutte. Han mistet interessen helt når han begynte med vanlig mat, og jeg syntes ikke det var spesielt koselig. Han ble tilnærmet fullammet (1 flaske om dagen) til han ble 5 mndr, og deretter gikk det ned til amming bare morgen og kveld når han ble 8 mndr, ned til bare kveld deretter, sp ingenting. Fra han var 6 mndr kunne jeg bar amme liggende i mørket, og bare hvis han var skrubbsulten; melken min smakte tydeligvis ikke like godt som vanlig mat. Anonymous poster hash: 0eae6...651
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #61 Skrevet 28. juni 2013 To år med første, ammer min andre nå, hun er 11mnd og jeg er gravid i 16 uke med nr tre, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Om jeg ammer begge når siste kommer eller om nr to avvennes før siste kommer. Om du er ammende når du får nyfødt baby, da vil jo ikke babyen få råmelken? Jeg hørte på føden at det var superviktig at de fikk! Anonymous poster hash: 37b23...953
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. juni 2013 #62 Skrevet 28. juni 2013 To år med første, ammer min andre nå, hun er 11mnd og jeg er gravid i 16 uke med nr tre, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.Om jeg ammer begge når siste kommer eller om nr to avvennes før siste kommer. Om du er ammende når du får nyfødt baby, da vil jo ikke babyen få råmelken? Jeg hørte på føden at det var superviktig at de fikk! Anonymous poster hash: 37b23...953 Ja dette er noe jeg har plukket helt ut av det blå uten å ha snakket med noen sakkyndige.... "-Enkelte små storesøsken har stor glede av å få etter-supen når den yngste er forsynt, og i noen familier får barna etter en tid hvert sitt bryst. Det kan være en måte å håndtere en ellers urolig halvannetåring på når mor er alene med barna, sier Nylander til Foreldre & Barn." Du trodde vel ikke at storesøskenen skulle være den som fikk råmelken???
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #63 Skrevet 28. juni 2013 To år med første, ammer min andre nå, hun er 11mnd og jeg er gravid i 16 uke med nr tre, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.Om jeg ammer begge når siste kommer eller om nr to avvennes før siste kommer. Om du er ammende når du får nyfødt baby, da vil jo ikke babyen få råmelken? Jeg hørte på føden at det var superviktig at de fikk! Anonymous poster hash: 37b23...953 Ja dette er noe jeg har plukket helt ut av det blå uten å ha snakket med noen sakkyndige.... "-Enkelte små storesøsken har stor glede av å få etter-supen når den yngste er forsynt, og i noen familier får barna etter en tid hvert sitt bryst. Det kan være en måte å håndtere en ellers urolig halvannetåring på når mor er alene med barna, sier Nylander til Foreldre & Barn." Du trodde vel ikke at storesøskenen skulle være den som fikk råmelken??? Jeg hadde ingen formening om hva du skulle gjøre jeg nei, men om man ammer helt fram til det nye barnet blir født vil det jo ikke bli noe RÅmelk. Anonymous poster hash: 37b23...953
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. juni 2013 #64 Skrevet 28. juni 2013 To år med første, ammer min andre nå, hun er 11mnd og jeg er gravid i 16 uke med nr tre, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.Om jeg ammer begge når siste kommer eller om nr to avvennes før siste kommer. Om du er ammende når du får nyfødt baby, da vil jo ikke babyen få råmelken? Jeg hørte på føden at det var superviktig at de fikk! Anonymous poster hash: 37b23...953 Ja dette er noe jeg har plukket helt ut av det blå uten å ha snakket med noen sakkyndige...."-Enkelte små storesøsken har stor glede av å få etter-supen når den yngste er forsynt, og i noen familier får barna etter en tid hvert sitt bryst. Det kan være en måte å håndtere en ellers urolig halvannetåring på når mor er alene med barna, sier Nylander til Foreldre & Barn."Du trodde vel ikke at storesøskenen skulle være den som fikk råmelken??? Jeg hadde ingen formening om hva du skulle gjøre jeg nei, men om man ammer helt fram til det nye barnet blir født vil det jo ikke bli noe RÅmelk. Anonymous poster hash: 37b23...953 Klart det gjør det... Det begynner på nytt på en måte... No stress, det der gjør kroppen helt automatisk.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #66 Skrevet 28. juni 2013 Ammet i 15 mnd og i 13 mnd. Anonymous poster hash: def9d...bfe
TPK Skrevet 28. juni 2013 #68 Skrevet 28. juni 2013 15 og 12 mnd. Har akkurat sluttet med yngste, og synes det er herlig! Over 4 år siden jeg ikke var gravid eller ammet!!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #69 Skrevet 28. juni 2013 Første ammet jeg i 2 år, hun sluttet den dagen lillesøster ble født og overtok puppen. Tror ikke hun fikk i seg så mye melk på slutten, men jeg tror hun ville ha den kosestunden. Kosestunden fikk hun når lillesøsteer skulle ammes, da satt hun i den ledige armkroken min. Lillesøster ammet jeg til hun var 15mnd. Da hadde jeg så melkespreng hver gang de var litt med faren sin (samlivsbrudd litt før) at jeg måtte stoppe. Hver gang de dro med far begynte melkesprengen, så følte de hadde eksplodert om de hadde vært sammen mer enn noen timer, Anonymous poster hash: 4f6d2...35d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #70 Skrevet 29. juni 2013 To år med første, ammer min andre nå, hun er 11mnd og jeg er gravid i 16 uke med nr tre, vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.Om jeg ammer begge når siste kommer eller om nr to avvennes før siste kommer. Om du er ammende når du får nyfødt baby, da vil jo ikke babyen få råmelken? Jeg hørte på føden at det var superviktig at de fikk! Anonymous poster hash: 37b23...953 Ja dette er noe jeg har plukket helt ut av det blå uten å ha snakket med noen sakkyndige.... "-Enkelte små storesøsken har stor glede av å få etter-supen når den yngste er forsynt, og i noen familier får barna etter en tid hvert sitt bryst. Det kan være en måte å håndtere en ellers urolig halvannetåring på når mor er alene med barna, sier Nylander til Foreldre & Barn." Du trodde vel ikke at storesøskenen skulle være den som fikk råmelken??? Jeg hadde ingen formening om hva du skulle gjøre jeg nei, men om man ammer helt fram til det nye barnet blir født vil det jo ikke bli noe RÅmelk. Anonymous poster hash: 37b23...953 Det er en myte at råmelken blir brukt opp. Men mange babyer/barn liker ikke råmelken når de er større. Jeg er selv gravid og ammer og har sjekket dette nøye, både med ammespesialist og leger. Har uten forbehold fått grønt lys for å fortsette ammingen så lenge jeg og babyen ønsker det:) Anonymous poster hash: f12b5...12d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2013 #71 Skrevet 29. juni 2013 Tja, ca 1,5 år med første, og nærmere 2 år med neste. Med meget gradvis avslutning, ala en land stund kun morgen og kveld, og så kun en gang i døgnet til slutt. Anonymous poster hash: 31a61...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå