MammantilNurket Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Hos meg som vordende mor dukker det oppmange spørsmål. I dag kom jeg til å tenke på følgende: Hvor gjør man egentlig av håndvesken når man er ute og triller barnevogn?? I "gamledager" var det jo et slikt nett på vognene (det vil si at jeg husker at jeg hadde nett på dukkevognene mine), men nå er det jo stelleveske som henger der. Jeg syntes alle stelleveskene på Barnas Hus var veldig stygge og latterlig dyre (HALLO?? Man skal ha bleier i den, liksom??!!) så jeg kjøpte en sort slik at den skulle være så diskret som mulig Er det forresten veldig harry med "koppholder" på vognen? Nå er det milevis (?) til nærmeste café her på landet, men har fancy kaffemaskin og veldig søt (rosa) termokopp Tenkte jeg kunne lukke øynene bak Prada-solbrillene mine, lene meg tilbake på benken utenfor nærsenteret, bysse baby, ta en slurk kaffe og leke at jeg fortsatt er på Løkka Høhø! Svar mottas med takk, O drevne DiB-damer med svart belte i barnevogn
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Hva skal du med håndvesken når du er på trilletur? Anonymous poster hash: 7954c...1f0
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Vi har kjøpt nett til vår emmaljunga edge duo, det er veldig lettvint ) Du får kjøpt på babyshop og det er med forskjellig fester til forskjellig vogner Anonymous poster hash: e8a1d...beb
☆☆☆ Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Sorry, men "handveska" di i dei neste månadene er omtrent så stor som ein weekendbag og inneheld bleier, smokkar, gulpeklutar og andre babysaker. Den går også under namnet stellebagen. Ofte har dei eit utanpårom der mor kan oppbevare sine saker.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Man slutter med håndveske. Bruker en liten ytterlomme på stelleveska til nøkler, mobil, leppepomade og lommebok. Stelleveska er jo med hver gang man skal ut av huset, tungvint å ha to å forholde seg til... Når man en sjelden gang skal ut av huset uten baby kan man blåse støv av håndveska Anonymous poster hash: 7b096...b16
MammantilNurket Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2013 Hva skal du med håndvesken når du er på trilletur? Anonymous poster hash: 7954c...1f0 I håndvesken oppbevares husnøkler, pengepung (ja, jeg har pengepung - ikke lommebok), lipgloss/sminke, lesebriller, mobiltelefon, cleenex, filofax og masse livsviktig utstyr - hvor skal jeg gjøre av det? Jeg er veldig dårlig på sjonglering
Tired mama Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Har aldri brukt håndveske når jeg har trillet tur. Faktisk veldig befriende å slippe! Kjøp deg en kul veske av noe slag som du kan henge over styret på vogna. Behøver ikke være en slik tradisjonell stelleveske. Og nei, det er ikke harry med koppholder på vogna. Kos deg med den hjemmelagde kaffen din. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Håndveske tar jeg ikke med på trilletur! Det er nok annet å drasse på... Babyen får "passe på" mammas lommebok. Som snart tredjegangsmor er jeg også ganske avslappet med den stellebagen. Slenger et par bleier og kanskje noen våtservietter hvis jeg finner under vogna. Koppholder er vel ikke harry? Jeg har bodd på Løkka/Sagene i over 10 år og har alltid hatt koppholder, hvor blir det ellers av kosen??? Anonymous poster hash: 38c83...9ba
MammantilNurket Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2013 Takk for svar, snille dere Skal nå kjøpe koppholder og nett! Gleder meg til trilletur!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har ikke stelleveske. Jeg henger håndveska over vogna, evt legger den under, om jeg går i urbane strøk har jeg den over skulderen så evt tyver må slite litt med å få tak i den. Bleier, våtservietter og liknende har jeg i nettet på vogna (kjøpt utenom). Jeg har ikke koppholder på denne vogna, med gud som jeg savner det. Hadde det på vogna til en av de større barna. Genialt. Anonymous poster hash: 2398b...d63
SameSara Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Har aldri hatt stelleveske, men har brukt en større, vanlig, veske med plass til bleier, ekstra skift, våtservietter og annet baby trenger. Oppi den har jeg også hatt mine ting. Trenger ikke 2 vesker på tur og jeg tror at babyen din sikkert går med på å dele vesken med deg
☆☆☆ Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Koppholder er faktisk heilt nødvendig, og då blir det ikkje relevant korvidt nokon finn den harry..
MammantilNurket Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2013 Koppholder er faktisk heilt nødvendig, og då blir det ikkje relevant korvidt nokon finn den harry..Har alltid betraktet koppholder som både snedig og praktisk. Har imidlertid lurt litt på om den har vært litt i samme "familie" som mobilholder til å feste i beltet ... snedig og praktisk den også, men trøste og bære Koppholder skal i alle fall skaffes snarest!
Gulosten™ Skrevet 28. juni 2013 #14 Skrevet 28. juni 2013 Jeg hadde sånn koppholder med 3 rom i fra Tinkafu, der er det et stort rom i midten med plass til nøkler, mobil, liten lommebok, leppomade osv. Resten putter man i en stor veske som man henger på barnevogna. Min var ganske liten med mange fine "seksjoner", slik at man kan ha babyting et sted og egne ting et annet sted.
MammantilNurket Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #15 Skrevet 28. juni 2013 Jeg hadde sånn koppholder med 3 rom i fra Tinkafu, der er det et stort rom i midten med plass til nøkler, mobil, liten lommebok, leppomade osv. Resten putter man i en stor veske som man henger på barnevogna. Min var ganske liten med mange fine "seksjoner", slik at man kan ha babyting et sted og egne ting et annet sted.Wow! Det høres ut som alle koppholderes dronning hvor kjøper man et slikt vidunder?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. juni 2013 #16 Skrevet 28. juni 2013 Koppholder er ikke harry (men vær så snill, ikke drikk glovarm kaffe mens du bysser babyen!!). Du MÅ jo ikke bruke stelleveske, jeg brukte det en periode, men irriterte meg grønn over mangel på rom!? Greit nok, de er store, men fryktelig uhåndterlige. Jeg skaffet meg en stor veske jeg, med mange rom, var plass til både mine saker, og baby sine saker, da slapp jeg også å pakke om de gangene jeg skulle ut uten baby
Poetika med K Skrevet 28. juni 2013 #17 Skrevet 28. juni 2013 Du kjøper deg en innerveske - en sånn kjekk "organiserer" hvor det er plass til lommebok, nøkler og diverse annet som du normalt har i håndveska. Den flytter du enkelt fra veske til veske, så enten du bruker håndveska eller stelleveska så er tingene dine på samme sted. Og stelleveske er faktisk veldig greit å ha - og det er ikke bare bleier du skal ha der Skiftetøy, våtservietter, stelleunderlag, salver, etterhvert babymat, flasker.... Når jeg tusler på butikken har jeg gjerne stelleveska hengende på over håndtaket, mens ute på tur legger jeg den i kurven under vogna, ellers blir den hengende å dunke i beina mine. Flaskeholder er veldig greit!
You can call me Dårris Skrevet 28. juni 2013 #18 Skrevet 28. juni 2013 Jeg fikk stelleveskedilla med nr to, og har ikke kvittet meg med dem enda. Har derfor intet mindre enn fire liggende i boden.... De jeg har ser stort sett ut som vanlige vesker, en sort og en hvit i skinn, relativt store, men med flere rom inni, og rom til div under på den ene. Brukte aldri vanlig håndveske på trilletur, det ble med stelleveska. Koppholder fra Tinkafu får du feks på Babyshop, var der jeg kjøpte min i alle fall
Rødhette <309+<312 Skrevet 28. juni 2013 #19 Skrevet 28. juni 2013 Tinkafu sin koppholder er genial, to koppholdere og et rom i midten til mobil, lypsyl, nøkler osv :-) har ikke brukt håndveske på trilletur, de tingene jeg trenger med ligger i stellevesken :-)
Gulosten™ Skrevet 28. juni 2013 #20 Skrevet 28. juni 2013 Jeg hadde sånn koppholder med 3 rom i fra Tinkafu, der er det et stort rom i midten med plass til nøkler, mobil, liten lommebok, leppomade osv. Resten putter man i en stor veske som man henger på barnevogna. Min var ganske liten med mange fine "seksjoner", slik at man kan ha babyting et sted og egne ting et annet sted.Wow! Det høres ut som alle koppholderes dronning hvor kjøper man et slikt vidunder? På alle babyutstyrsforretninger, og på nett da såklart:) Min venn google fant det her fx.: http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/453753/SubProducts/569734 Jeg liker den fra Tinkafu veldig godt fordi den festes i håndtaket på vogna med veldig solid borrelås på begge sider, den ramlet aldri av og holdt seg på plass.
Monajenten Skrevet 28. juni 2013 #21 Skrevet 28. juni 2013 Man slutter med håndveske. Bruker en liten ytterlomme på stelleveska til nøkler, mobil, leppepomade og lommebok. Stelleveska er jo med hver gang man skal ut av huset, tungvint å ha to å forholde seg til... Når man en sjelden gang skal ut av huset uten baby kan man blåse støv av håndveska Anonymous poster hash: 7b096...b16 Hihi det er nøyaktig det samme jeg har i ytterlommen på min stelleveske
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juni 2013 #22 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Stellevesken ER håndvesken din når du er på trilletur! Rettelse: uansett hvor du drar med baby. I min har jeg alt det du nevner, pluss alt til babyen. Og så har en selvsagt koppholder- der kan man ha mye annet enn kopper- her går det i bæsjeposer til hunden, mobitelefon, nøkler og tørkepapir. Endret 28. juni 2013 av LillaGorilla♥♥
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #23 Skrevet 28. juni 2013 Har ikke brukt håndveske siden jeg fikk barn for 4 år siden. Har derimot en stor pung med rem til håndleddet som jeg har alt mitt i. Putter den bare i stelleveska eller i koppholdernettet hvis jeg triller korte turer. Bruker aldri koppholderen til kaffe men til vannflaske til meg selv eller de små. Kjøpte et sånt lite nett med plass til to flasker på sidene og litt ymse i nettet. Ikke harry bare veldig praktisk;) Anonymous poster hash: 04112...a27
SmellyCat Skrevet 28. juni 2013 #24 Skrevet 28. juni 2013 Koppholderen fra Tnkafu er super. Ellers brukte jeg en lomme i stellevesken til mine ting i starten, etterhvert brukte jeg litt plass i min veske til to bleier og våtservietter
SmellyCat Skrevet 28. juni 2013 #25 Skrevet 28. juni 2013 Ja, og fant etterhvert ut at de selger nett fortsatt. Alt ble mye lettere når jeg fikk det på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå